پای صحبت‌ یک راننده تاکسی اینترنتی؛ از درآمد میلیونی تا خفت شدن

«کار کردن درتاکسی اینترنتی " لم "خاص خودش را دارد.خانه ما سمت جنوب غرب است.باید شش دانگ حواست باشد که از کجا و برای کجا مسافر می گیری.»

مرتضی رضایی: خودش سر صحبت را باز می‌کند و می‌گوید:«قهوه برات بریزم؟» قهوه؟ خودروی کرایه‌ای،شیک و تمیز.داخل خودرو هم خوش بو است.موزیک لایتی در حال پخش است و دودی بودن شیشه‌ها اجازه ورود نور آفتاب را نمی‌دهد.دمای اتاق خودرو مطبوع است و همه چیز برای یک سفر درون شهری فراهم.

تعارف را رد نمی‌کنم.از فلاسکی که دارد یک شات کوچک قهوه می‌ریزد و می‌گوید:«با شکر یا بدون شکر؟با شیر یا بدون شیر؟:»می‌پرسم رایگان است؟ که می‌گوید:«برای مسافران ۱۰ شب به بعد بله، رایگان است.»

هفت سال است که در یکی از تاکسی‌های اینترنتی کار می کند.شغلش شده این. قبلا حسابدار یک شرکت خصوصی بوده که بنا به دلایلی از کار برکنار می‌شود.فقط اسم کوچکش را می گوید:«دلم نمی‌خواهد شری چیزی شود.»شما که می دانی اسمم چیست؟ اما بنویس محمود.این شکلی راحت تر هستم.

اخراج از شرکت،چند ماه بیکاری و سرانجام تاکسی اینترنتی

اوضاع خیلی خراب نبود.حتی پس از اخراج از شرکت برای چند ماهی پول داشتم که سر کار نروم.بیمه بی کاری را هم فعال کرده بودم و صبح تا شب در خانه بودم! اما نمی‌شد.نمی شد دست روی دست گذاشت.ازدواج کرده ام اما بچه ندارم.در خانه ماندن هم که خودتان می‌دانید گرفتاری های خاص خودش را دارد.اعصاب خانم ها بهم می‌ریزد مرد همیشه در خانه باشد!

یک شب می خواستیم به یک مهمانی برویم که هر کاری کردم ماشین روشن نشد.آن موقع پراید داشتم.خلاصه تاکسی اینترنتی گرفتم و رفتیم.مسیر کوتاه بود و البته هزینه هم زیاد نشد.به راننده گفتم که جسارتا چقدر درآمد داری که گفت:«۲۰۰ - ۳۰۰هزارتومان در روز.»

باور نکردم و نمی خواستم باور کنم.هفت – هشت سال پیش بود و برای این شغل،درآمدی خوب.خلاصه جرقه اش در ذهنم خورد.چند جا رزومه پر کرده بودم برای کار مرتبط.خوب یادم هست که مهمانی ۵ شنبه شب بود و کل جمعه را در خانه بودم. اپ مربوط را نصب کردم،مراحل ثبت نام را انجام دادم(البته چند روز مراحل آن طول کشید) و اولین مسافر را که گرفتم دیگر همه چیز شروع شد.

کار کردن درتاکسی اینترنتی " لم "خاص خودش را دارد.خانه ما سمت جنوب غرب است.باید شش دانگ حواست باشد که از کجا و برای کجا مسافر می گیری.چه ساعتی می خواهی کار کنی،کجا باید کار کنی و ...خب ابتدا ناشی بودم.مثلا از شمال به جنوب می رفتم از جنوب به شمال و همین طوری می چرخیدم اما بعدها هدفمند شدم.یعنی می دانستم که در یک منطقه و باید به چه صورتی کار کنم.آخرین سرویس را هم که به سمت خانه یا هر جایی که قرار بود بروم می گرفتم و خلاص.

پای صحبت‌ یک راننده تاکسی اینترنتی؛ از درآمد میلیونی تا خفت شدن

روزی یک تا یک و نیم میلیون درآمد دارم

خدا را شکر راضی هستم.پراید را که فروختم یک پژو خریدم.گفتم دستم باز بود و این شکلی نبود که بیکار شده باشم از گرسنگی بمیرم.خیلی زود ماشین را عوض کردم تا هزینه روی دستم نگذارد.الان هم همین طور است.هر سه سال ماشین را عوض می کنم تا نیازی به تامین قطعه و مکانیکی و خرج های اضافی نداشته باشم.فقط هم پرشیا سفید می خرم.دوست دارم.دیرتر هم کثیف می‌شود.ماشین در اصطلاح "برویی " است و خلاصه که به من ساخته.از درآمدم بخواهم برایتان بگویم اغراق نکرده ام. روزی بین یک تا یک و نیم میلیون می‌شود.البته بستگی به خیلی از چیزها دارد که مهمترین آنها زمان و وقتی است که در روز می‌گذارم.البته بوده روزهایی هم که مثلا سیصد هزارتومان کار کنم! آن روز،روز بدم است.

سی میلیون برای خودم می‌ماند

تقریبا ماهی ۳۰ میلیون تومان برای خودم می‌ماند. روزی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ را برای هزینه‌های بنزین و ماشین و ناهار و شام خودم می‌گذارم و هر چه بماند سود است.درصد شرکت هم هست که گاهی از پولی که برای خودم می‌ماند، می‌دهم چون متغیر است اما خب خدا را شکر.آقای خودم شده‌ام.بدون ارباب و فرمایشات روزمره که این کار را بکن و این کار را نکن.نمی دانم از حسابداری چیزی سر در می آوری یا نه؟یک صفر این طرف، آن طرف شود، خلاص‌ات می کند. البته این را یک چیزی بین شوخی و جدی گفتم اما شغل طاقت فرسایی است.

یک ترفند را یادتان می‌دهم،مهمان من!

گفتم من اول ناشی بودم.یعنی هر مسافری به هر منطقه‌ای که می خورد می رفتم اما رفته رفته با تجربه شدم.الان مثلا نباید همین طوری در خیابان بچرخی. یه سایتی هست که بلیت کنسرت می‌فروشد.خب من برنامه همه کنسرت‌ها را دارم.آنجا تاکسی‌خور زیاد است با قیمت‌های خوب. خب این ترفند را هم سوزاندم.(با خنده). می‌دانید هر کاری لم خاص خودش را دارد.

دیگر به کار قبلی‌ام بر نمی‌گردم

سرم برود دیگر به کار قبلی‌ام بر نمی‌گردم.سرم شلوغ بود.به خصوص در ماه‌هایی که سال مالی شرکت‌ها محسوب می‌شود.نمی‌گویم حقوق بدی می‌گرفتم،نه! اما استرس داشتم.روز و شبم برای خودم نبود. همه موهایم سفید شد در این کار.مگر چند سال دارم؟هنوز به ۴۰ نرسیده‌ام.اینجا راحت هستم.کسی با من کاری ندارد.

تقریبا ماهی ۳۰ میلیون تومان برای خودم می‌ماند. روزی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ را برای هزینه‌های بنزین و ماشین و ناهار و شام خودم می‌گذارم و هر چه بماند سود است.درصد شرکت هم هست که گاهی از پولی که برای خودم می‌ماند، می‌دهم

هر زمان بخواهم می‌روم و هر زمان بخواهم می‌آیم.خب چه کاری است؟درآمد خوب خودم را هم دارم و آقای خودم هستم.می‌دانید،بعضی‌ها می‌گویند در شان ما نیست.چه چیزی در شان شما است؟مگر داریم دزدی می‌کنیم؟ یک سری از دوستان و رفقا هستند که انگار به کلاس‌شان بر می‌خورد.پدرشان دارد در می‌آید اما خب...من نمی‌گویم همه بیایند تاکسی اینترنتی کار کنند اما اینکه کلاس و فیس و افاده دارند اذیتم می کند.خدا را شکر اوضاعم خوب است.قبل از تاکسی اینترنتی خانه خریده بودم و مشکلی ندارم.این چرخ دارد برای من خوب می‌چرخد.

پای صحبت‌ یک راننده تاکسی اینترنتی؛ از درآمد میلیونی تا خفت شدن

می‌خواستند خفتم کنند

یک بار همان اوایل بود که گفتم ناشی بودم.سرویس خورد از آریاشهر به کرج.تایم خلوتی بود و کرایه‌اش هم خوب.گفتم می‌روم و بعد از آن برمی‌گردم خانه.وسط میدان سوارش کردم.

نشست جلو و حرفی نمی زد.خوب یادم هست که زمستان بود و آن موقع پراید داشتم و بخاری‌اش هم کار نمی کرد.سردش شده بود.گفت:«بخاری کار نمی کند؟» گفتم نه.گفت حداقل این شاسی را بچرخان سمت گرما تا گرمای موتور بیاید داخل.»آن هم شدنی نبود( با خنده)خراب بود. گفت انبر دست داری که گفتم از داشبورد بردار.برداشت و و خلاصه آن شاسی را چرخاند و گرما آمد داخل.

وسط‌های راه بودیم که گفت یک دقیقه می زنی بغل؟ حالم دارد بهم می خورد!زدم بغل و تا به خودم بیایم از سمت راننده آمد و چاقو را گذاشت زیر گردنم. کپ کرده بودم.گفتم من که چیزی ندارم! گفت سوئیچ را بذار روی ماشین،پیاده شو و خدانگهدار. گفتم اینجا می میرم.ماشینی رد نمی‌شود.زمستان است و از سرما یخ می‌زنم.نمی‌دانم چه شد که دلش سوخت.گفت بریم! نشست صندلی عقب و این بارطور چاقو به پهلوی من. رسیدیم زیر پل فردیس که پیاده شد و فرار کرد.فکر کنم از خفت کردنم پشیمان شد.

تا به حال چیز ارزشمندی در ماشینم جا نمانده که به صاحبش برگردانم و معروف شوم!

شارژر موبایل،کیف ورزشی،کوله پشتی مدرسه،برس،کفش و دمپایی بارها و بارها در ماشین جا مانده است که پس داده ام اما چیز ارزشمندی که مثلا کیف پولی داخل ماشین باشد یا کیف طلا و دلار نه! اصلا مگر مردم این چیزها را با تاکسی اینترنتی حمل می‌کنند؟از این شانس ها نداریم مثلا ۲۰ کیلو طلا در ماشین بماند،بروم پس بدهم و معروف شوم!

خودرو ما مثل خانه شخصی‌مان است

من می خواهم بدون پرده حرف بزنم اما نمی دانم شما می توانید بنویسید یا نه؟ ببینید این چهارتا صندلی مثل خانه ماست و شما هم مهمان ما هستید اما یک سری ها فکر می کنند دور از جان هر غلطی می توانند در ماشین بکنند.دوستان،آقایان،خانم ها،وقتی تاکسی می‌گیرید حرمت یک سری چیزها را نگه دارید.ما را مجبور نکنید تا آینه را بدهیم بالا که سقف را ببینیم یا مجبور شویم پیاده تان کنیم!یک بار این کار را کردم و از کارم هم پشیمان نیستم.

مسافران زیادی داشته ام در طول همه این سال ها.شخصیت های متفاوت.دل خیلی ها هم پر است.بعضی ها خوشحال هستند،بعضی ها ناراحت.اشک ها و لبخندهای زیادی در این ماشین دیده ام.فیلمش را دیده اید؟جالب است! وظیفه ما این است که شما را از جایی که لوکیشن زده‌اید سوار کنیم و به جایی که لوکیشن زده‌اید ببریم.مگر ما برده شما هستیم که مثلا پیاده شویم فلان بسته را از دوست‌تان در پارک بگیریم؟ اصلا من از کجا بدانم داخل آن بسته چیست؟ یک شب یک خرس بزرگ را می خواستند بدهند که ببرم برای ولنتاین! گفتم به من چه آقا.من راننده هستم.گفت وظیفه‌ات همین است که سفر را کنسل کردم و گفتم:«وظیفه در سربازخانه است.»البته مخلص همه سربازها هم هستیم.از این سفارشات زیاد است.گاهی راننده ها انجام می دهند و گاهی هم نه.

پای صحبت‌ یک راننده تاکسی اینترنتی؛ از درآمد میلیونی تا خفت شدن

ریا نشود،رایگان هم مسافر می برم

خیلی پیش آمده که یک نفر تاکسی گرفته و پولش را نداده.ببین! این چیزها مهم نیست.خیلی از مردم آبرو دارند.من می فهمم وقتی استرس دارند،مضطرب هستند و مدام با سر و کله شان ور می روند. دیگر آدم شناس شده ام.قبل از اینکه برسیم به مقصد تشکر می کنم از اینکه هزینه سفر را پرداخت کرده اند.بعضی ها دعای خیر می کنند و بعضی ها هم چیزی نمی گویند و پیاده می شوند. گاهی اصلا کرایه نمی‌گیرم با توجه به شرایط مسافر، نباید این رو می گفتم که ریا شود.البته فقط شما مرا می شناسی و شما هم از خودمانی و می دانم رازم محفوظ می ماند.همیشه از این اتفاق ها که نمی افتد اما پیش می آید.

بیشتر بخوانید:

تکلیف مردمی که از اینستاگرام امرار معاش می‌کنند چیست؟

یک روز صفر تومان کار کردم!

صبح که زدم بیرون یک مسیر خورد از محله مان به سمت شهرک غرب.یک خانم و یک دختر بچه کوچک سوار شدند.فکر می کنم منزل مادرشوهر این خانم بود.این را از دیالوگ های رد و بدل شده که داشت با تلفن حرف می زد فهمیدم.رسیدیم به مقصد گفت چند دقیقه صبر کنید بروم و برگردم.بچه داخل ماشین بود.چند دقیقه که گذشت ماشینی روی پل پارک کرد، راننده آن ماشین بچه را داخل دید و گفت:«چرا بچه را اینجا گذاشته؟»آمد در را باز کند و بچه را بردارد که اجازه ندادم.گفتم این بچه امانت است.داد و بیداد که تو...چند تا فحش ناجور داد و گلاویز شدیم.در همین لحظه بود که خانم آمد و کار بالا گرفت.گوشه لبم ترکیده بود.کلی عذرخواهی کرد آن خانم و بچه را برداشت و رفت.قاطی قاطی بودم.رفتم خانه و آن روز را دیگر کار نکردم.البته چند روز بعد آن خانم زنگ زد و کرایه ام را واریز کرد.

بعضی از ۵ شنبه ها را صلواتی کار می کنم؛برسد به روح پدر و مادرم

گاهی پنج‌شنبه‌ها که بیدار می‌شوم یکی در میان از مسافران کرایه نمی گیرم.حالا هر کسی شانسش بزند.سه تا به نیت پدرم و سه تا برای روح مادرم رایگان مسافر می‌زنم.من که کاری برای آنها نکردم حداقل ثوابی برسد برای روح‌شان.البته بچه بدی هم نبودم.یعنی کاری نکردم که سرشان افتاده باشد.نه دزد بودم،نه مال مردم خور،نه دزد ناموس نه چیز دیگری.روح همه رفتگان شاد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1652343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 59
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    بسیار عالی بود
    • مجید IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      من راننده تاکسی اینترنتی. قدیمی هستم این در آمدی این آقا می گوید دروغ است بطور دقیق براتون توضیح میدم بطور تقریبی هزینه هر سفر دقیقه ای 1000تا 2000تومان است 60دفیقه اش میشه میانگین 1500بگیریم 90تومان حالا 90هزارتومان ضربدر12ساعت بکوب کاری کنید حدودا 1میلیون میشه بدون استراحت صبحانه ناهار شام وقت تلف شده بنزین .انتظار رسیدن به مسافر .تایم گرفتن مسافر بعدی .رسیدگی‌های خودرو ........ این راننده تاکسی اینترنتی توهم درآمد بالا داره رانندگان میدوند من چی میگم
    • من IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      128 4
      حالا که هرکی هرچی ارزو و رویا ش هست میگه و بقیه هم کیف میکنن و دروغ گفتن و لاف اومدن هم نه کنتور میندازه نه تاوانی داره پس بزار منم بگم شاید اینطوری حال چندنفر چند دقیقه ای خوب بشه.این عزیز در اسنپ روزی ۱ و نیم کاسبه ولی من روزی ۳میلیون. در ماه هم رو هم میشه ۲۰۰میلیون خرج در رفته.حالا نمیدونم ماشین حسابم خرابه یا من جدول ضرب بلد نیستم.بهرحال سالی چند میلیارد در این کار کاسبم و اقا و نوکر خودمم هستم و کسی بهم دستور نمیده.البته اگه ریا نشه از این چند میلیارد در اومد سالانه یه چند میلیاردش رو میدم به خیریه ها تا خرج ازادی زندانیها و دیه دارها بشه و یه چندتایی هم بیمار سرطانی و بیمار خاص باهاش معالجه بشن و چندصدتایی هم جهزیه بگیرن برای کسایی که نمیتونن جهاز بگیرن برای عروسانشون و یه چندنفری هم برن سر کار با این سرمایه و نون حلال در بیارن.خدایا خودت قبول کن این همه دری وری رو و بگذر از هرچی خالی بنده که خالی بندیش به کسی اسیبی نمیرسونه و خودت ریشه ی اونایی که خالی بندیشون هر ساعت و هر دقیقه به مردم اسیب میزنه رو از زمین برکن.
  • مرتضی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    والا من تاکسی انترنتی هستم روزی یک ونیم مگه شوخیه با این کرایه ها .خرج خود ماشین در نمیاد
    • میلاد IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      والا این دارمدا فقط مختص تهرانه ما که شیراز هستیم با این وضع کرایه ها حداکثر خودمون رو بکشیم چهارصدتومن میتونیم کار کنیم همش هم میشه استهلاک
  • میثم IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    306 6
    نهایت خودتو بکشی یه تومن اونم کلی هزینه داره پول طرح استهلاک سنگین ماشین تصادف احتمالی جریمه و... اونم کار بسیار سختیه تو تهران و ترافیک سنگینش و هر روز نمی شه کار کرد آدم کم میاره
  • علی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    دمت گرم بااین غیرتت مرد خدانگهت داره برای زن وبچت
  • رضا IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    253 7
    مگه میشه چند ساعت کار کنی ساعت چقد در میاری محاله
  • امیر IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    76 3
    یکی به داد تاکسی های خرم آبادبرسه
  • محمد IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    97 85
    سلام، منم میخام ماشین بخرم بااسنپ کارکنم دعاکن برام بسازه
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    من در روز بین ده تا دوازده ساعت کار میکنم 700تومان نمیشه.اگه امکانش هست راهنمایی کنید
  • روزانه این مبلغ نمیشه کار کرد IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    146 2
    روزانه نمیشه این مبلغ رو کار کرد
  • رضا IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    قطعا بچه آبودان بوده شما زیاد جدی نگیرید، روزی یک و نیم دربیاد والا اونموقع دکتر و مهندس و وزیر هم باید بیان اسنپ
  • Gh IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    سلام منم تاکسی اینترنتی کار میکنم درآمدی که این آقا گفتند اصلا غیر ممکن است ی دروغ بزرگ گفتند خودت را بکشی نهایت ۶۰۰ که نصفش هزینه میشد تازه از صبح تا آخر شب بعدش خستگی دارد چنین درآمدی که گفتند فکر کنم حالش خوب نبوده قهوه زیادی خورده
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    171 7
    خالی زیاد بسته اصلا زمان اجازه نمی ده شما اینقدر درآمد داشته باشی اگر ۲۴ ساعت هم کاری کنی نمیشه اگر بشه مدت یکماه روانه بیمارستان میشی
  • قدیر IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    117 3
    شما که یک تا یک ونیم در آمد داری چقدر خرج استهلاک ماشین و استهلاک عمر خودت میکنی؟کلاهت را قاضی کن !!!
  • مهدی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    167 3
    آفاخوداسنپ میگه بیشترین رکورد کارکرد ۲۴میلیون بوده،شماچه طوری روزی ۱۵۰۰ درآمدداری....این چرت پرت هارو میگی ۴نفربه هوای درآمدتوپ،شغلشون رو ول میکنن میان اسنپ...داداش فکرکنم چیزی زدی توهم زدی...ازاخراج سرکارت مشخص بود.وگرنه کسی روبایکی دواشتباه بیرون نمیکنن....من خودم راننده اسنپ هستم.حرفه ای کارمیکنم.روزی ۸۰۰از۶صبح تا۸شب...بیشترنمیشه،چون آدم نمیکشه توتهران...بااطلاعات غلط باعث میشی خیلی ها بیان تواین شغل،چندوقت بمونن تازه میفهمن چه کاری کردن...هزینه استهلاک خودرو وحشتناک رفته بالا....آقاجون سرکاری هستید۲دستی اونو بچسبیدبه حرفای من وامثال من گوش ندید.همین ماه۱۰میلیون خرج ماشینم شده.صدای دهل از دور خوش....
  • 0111980003 DE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    108 2
    سلام اگر با این ماشین ۶ سیلندر هم کار کنی منظورم تمام وقت و با تمام قدرت ۳ تا چرخش برای خودش میچرخه فقط یه چرخش برای آدم میمونه اونم اگر تصادف نکنی روزی ۱.۵ اقراق
  • داود IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    93 5
    خالی بندی و چاخان و لاف کنتور ندارد.. ..
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    131 3
    آقا ببخشید من هرچه نیرو دارم به خرج میدم روزی به زور سیصد دربیارم البته غیر تعطیل
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    116 4
    روزی یک میلیونش هم امکان نداره مگه اینکه از ۵ صبح بزنی بیرون و تا ۱۲ شب کار کنی ، اونم با این ترافیک و ...
  • حسین مامطیر ۲۴ IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    30 15
    خیلی جالب بود. خسته نباشید و خدا قوت به رانندگان تاکسی های اینترنتی. خودم بعضی اوقات کار میکم. بصورت تفریحی خوبه و خدارو شکر. از همه جور آدمها هستند.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    119 4
    درامدش حرف چرته من خودم تاکسی اینترنتی هستم
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    76 6
    سلام امکان نداره روزی این قدردرامدداشته باشی من خودم ده سال توتاکسی اینترنتی کار میکردم حالا گذاشتم کنار باتوجه به شرایطامروزی نمی صرفه فقط خودتوماشینتو نابود میکنی تو تاکسی اینترنتی همش کمیسون میره پولش هم میره تو جیب صاحب شرکتش
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    17 70
    بارک الله درودبه شرفت خیلی حال کردم بامرامت
  • مبین IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    21 1
    راست میگه اینقدر میشه کاسبی کرد. اما 16گمانم این بابا از خروس خون تا بوق سگ تو ماشینه و دنده میزنه آقا جون دیگه خودکشی نکن...
  • حمید IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    121 4
    آقا من خودم راننده اسنپ هستم،درآمد ۱/۵ میلیونی رو احتمالا ازخودشون گفتن که گل و بلبل نشون بدن،والا منکه تابحال بیشتر از ۷۰۰ نتونستم کارکنم تازه کمیسیون و خرج ماشین هم به کنار
  • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    31 45
    گفته لم اش باید بلد باشی دیگه
  • مهدی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    88 5
    یک میلیون کار کردن تو اسنپ یعنی روزی ۱۴ ساعت کار بی وقفه مگه شوخیه محمود جان فکر سلامتید باش و برو حسابداری تو بکن که لااقل جسمت انقدر با کار سنگین فرسوده نشه
    • احمد IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      60 0
      سلام.این دوستمون میگه هر۳سال ماشین عوض میکنه که خرج استهلاک نده(لم اینم بگو چطور۴۰۰میلیون پول درمیاری وچطورخرج میکنی که همش هست ومیدی ماشین جدید!؟) ایشون بعدش میگن لم داره!من تواهواز تودمای ۵۰ درجه کارمیکردم نهایتا خوبش ساعتی ۶۰،۷۰ تومن درآمد داشتم هرکی میگه تواهوازبیشتر درمیارم دروغ میگه چون مسیر دور ونزدیک وزمان تویکساعت یکی درمیاد.(گیرم یه ساعتهایی قیمت افزایش پیدامیکنه اونم درطول روز نهایتش ۳ساعت ولی بقیه روزکرایه میادزیرخط فقر مثلا مسافرداخلی باکمیسیون ۱۰تومن که بنزین وگازحروم کردنه) اگرشما توحسابداری اذیت میشدی الان با ۱۲ ساعت کاراسنپ خوش میگذره😂 درآمدمیلیونی هم تبلیغاته واسه یه عده بی خبر
  • حمید IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    85 4
    توی قزوین تهش خیلی خیلی برات بمونه ماهی ۴ تومن میشه. اصلا به عنوان یک شغل تمام وقت نمیشه روش حساب کرد. خودم عطایش را به لقایش بخشیدم و رفتم تو یه شرکت مشغول شدم.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    83 2
    من خودم کار میکنن یه تومن نمیشه. ۳۰۰تا۴۰۰ تومن میشه خالص
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      106 0
      فکر کنم ترفند جدید تاکسی های اینترنتی برای جذب راننده باشه وگرنه عمرا چنین درآمدی غیرممکنه
  • م ف IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    23 0
    من خودم و بکشم 500 بالا نمیزنه مگه چند ساعت کار میکنی تو ترافیک و معطلی تا سرویس بعدی اصلا نمیشه
  • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    26 1
    همش چرت وپرت من تو شهرستان خودم را بکشم صبح تا شب ۳۰۰هزار کار میکنم ک ۱۰۰تومنش هم پول بنزین میشه تازه جدا از خرج ماشین
  • م ف IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    58 5
    میشه یه روز پا صحبت من بشینید
  • احمدارغا DE ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    53 3
    من راننده اسنپ هستم تو تهران کار میکنم ۴۵۰و۵۰۰ نهایت خوب بزنه ترافیک نباشه ۶۰۰کارمیکنم ۱/۵بعید میدونم
  • مسعود IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    43 1
    غیر ممکنه اینقدر خسته میشی .که اعصابت خرد میشه ول میکنی میری خونه خیلی زرنگ باشی وکاری ششصد تومن کار میکنی.
  • Hamid IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    81 1
    میشه چرت نگی..روزی یک و نیم ها..لعنت به آدم دروغگو..من چند ماهه پیش فقط یک روز ۸۰۰ کار کردم. اونم شانسی بود که یه روز بهم وفا کرد..دیگه همش ۴۰۰ بوده.احتمالا این مدیر عامل اسنپه.که میخواد راننده جذب کنه.خوشم میاد دهن خودنه جر بدم با دو دستم..یک و نیم ها.چند سال دیگه میتونی سهامدار ذوب آهن اصفهان بشی..اونجا اگر خواستی من میام حسابدارت میشم..ولی عقده های حسابداری خودته رو من خالی نکن
  • رضا اسنپی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    44 3
    حقیقتش ما برای عزیزان اسنپی کار می کنیم آقا محمود منظورشان درآمد مسولین اسنپ از حق کمسیون هست آخه هر چی کار می کنی بایستی بدی کمسیون و هزینه ماشین خدا وکیلی اصلا نمی صرفه
  • احسان IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    50 2
    راننده تاکسی اینترنتی بخاطر کمی کرایه و اصطلاحات زیاد و پورسانت بالا کم شده حالا دارن سناریو میچینن یه عده گوشاشون دراز بشه.من خودم کار کردم صبح تا شب زور بزنی خودت رو جر بدی ۳۰۰ تا ۴۰۰ نهایت ۰۰ بشه یکی دو ماه اینجوری کار کنی تازه اگر بتونی بعد ۲تا۳ ماه کمر درد و ارتروز زانو خونه نشینت میکنه البته اگر ماشینت صفر باشه
  • سعید IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    24 26
    شاید دعای پدر و مادر و اوناییکه ازشون پول نمیگیره باعث برکتش شده.
  • حسین IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    41 5
    دوروغه خالی میبنده کلک روزی سیصد صافی میمونه اونم اگه تصادف نکنی بمیری
  • منم راننده اسنپم IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    36 0
    سلام عرض ادب ، اول اینکه این درامد اگه باشه هم فقط در شهر تهران ممکنه. دوم اینکه مگه بیشتر از ۸ ساعت میتونی مدام تو شلوغی و چاله چوله خیابونا اینطرف اونطرف بری سوم اینکه ، گیریم رفتی بیشتر از ۸ ساعت اصن بیشتر از ۱۲ ساعت هم رانندگی کردی ، سرت درد نگرفت ؟ مگه فقط یروز کارت اینه ؟ نکنه هر شب قرص مسکن میخوری بعد کار؟ مگه جنگه؟ بخودت رحم کن و در آخر بگم از دور شنیدنش خوشه تا راننده اسنپ تپسی نباشی و یروز کار نکنی نمیفهمی سختیشو این بابا فقط از خوشیش گفت ، بجز قضیه خفتگیری. درسته از بیکاری بهتره درامدشم بد نیس ، اما دوست عزیز همکار گندش کردی🤙
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    25 2
    آقا اصلا بیشتر 700 نمیتونی کار کنی چون خستگی زیاد داره من الان تو شهر اصفهان این درآمد دارم در بسیاری از روزها به مابگید چطور روزی 1.5میشه کار کرد
  • منوچهر IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    36 1
    من خودم اسنپ کار می کنم ساعتی 60 تومان بیشر نمی شود و کسی که هر روز ساعت ها کار می کند تصادف جریمه و هزینه های خودرو این رقمی که ایشان می‌گوید شدنی نیست به عنوان کسی که درگیر کار اسنپ هستم می‌گویم اصلا همچین در آمدی ندارد همین دیروز یک موتوری چراغ قرمز را رد کرد و زد به ماشین من الان ماشین در صافکاری و بنده درگیر کار های ماشین هستم
  • راننده تاکسی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    46 1
    از آرزوهایش گفته راحتش بزارید
  • غریبه IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    20 4
    بابا اونجا تهرانه خوب .شهرهای دیگه کمترمیشه آخرش ۳۰۰ بشه .تهران تازه اگه اون جورم که شما میگی باشه .بازم کمه اگه مستاجرباشی .
  • مجید IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    9 48
    به نظرم بالای یه میلیون میشه کارکرد اگه لمش بلد باشی یکی میشناسم طرح ترافیک روزانه میخره بعد از طرح خارج نمیشه صبح تا شب بالای یه میلیون کار میکنه
  • علی ع IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    18 13
    درمورد مسافر ها راست میگه . من اوایل میرفتم تا طبقه بالا تحویل میدادم بسته رو . الان زنگ میزنم تشریف بیارید ببرید یا قبل حرکت به مقصد میگم که بیان دم در انگار خدمتگزار دربستی گرفتن . نمی دونن وظیفه ما طی کردن مسیر با ماشین هست . اینم راست میگه لم خودش رو داره چه ساعتی چه منطقه آیی باشی که ترافیک نیست خوب در میاد پول
  • مهدی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    52 0
    بازاریابی خود اسنپ و گرنه این درامد محاله ممکنه
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    40 7
    ریا نباشه بنده هم روزی دو میلیون کار میکنم و ۳ واحد خانه در تهران خربدم
  • امید ایران IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    14 6
    دمت گرم خدا پدر و مادرت بیامرزد
  • سمیره سرخاب IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    4 35
    احسنت کسی که از راه حلال و با نیت خیر کسب درامد کنه صد در صد پولش برکت میکنه خدا بهش توفیق روز افزون بده
  • حمید رضا IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    4 15
    اقا سلام با گزارشت خیلی حال کردم مخصوصا با قسمت اخرش دم هر چی راننده با مرام گرم
  • نادر IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    31 2
    منم راننده بودم و واقعا الان تاکسی اینترنتی بصرفه نیست، چون کرایه ها کمترم شده، اونم بخاطر افزایش تعداد راننده ها که واقعا چیز منطقی نیست. اگه دوست دارین از راننده ها حمایت کنید. https://www.karzar.net/48131
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    28 0
    .منطور ان اقا در امد ۱،۵ ملیون ریال میباشد
  • دانیال IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    18 1
    اصلا عبدا غیر ممکنه اگر ایطو همه روزی کم 1 ملیون کم کم کار میکردن نمیشه من خدم دوسال کار میکنم یک چیزی بگو با عقل جور در بیاد .الله اکبر.
  • سعید IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    28 1
    باور نکنید که روزی ۱،۵میلیون در میاره من هم ۶ ساله کار اولم همینه ،خواسته از خودش ممنون باشه ،و بابت اینکه با اون پیشینه قبلی الان راننده اسنپ شده خودشو توجیه کنه