جایگزین‌های سمند، تیبا و ساینا کدامند؟/ منتظر خبرهای خوب خودرویی در ماه آینده باشید

شاتا نوشت : سخنگوی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت (صمت) ضمن اشاره به حذف تولید خودروهای سمند، تیبا و ساینا از ابتدای مردادماه، جایگزین این خودروها را معرفی کرده و از اعلام خبرهای خوب در حوزه خودرو طی ماه آینده خبر داد.

امید قالیباف ضمن اشاره به گزارش‌ مالی خودروسازان، اعلام کرد: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه امسال با ۱۸ درصد رشد رکورد دارِ رشد بخش تولید در اقتصاد بوده است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا،سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و خودروهای نظیر شاهین CVT ، آریا ، رانا AMT, هایما S۸ و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد.

وی در رابطه با تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند، گفت: جمع این تعهدات کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است که طبق هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری خواهند شد.

این مقام مسئول در وزارت صمت نتایج اقدامات کمی و کیفی وزارت صمت در صنعت خودرو قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ دستورالعمل ۸ ماده‌ای ریئس جمهور، در حال گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی‌سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

 جایگزین‌های سمند، تیبا و ساینا کدامند؟/ منتظر خبرهای خوب خودرویی در ماه آینده باشید

بیشتر بخوانید :

  • پژو ۲۰۷ گران‌تر از پورشه باکستر در سال ۹۵ / رونمایی از قیمت روز محصولات ایران‌خودرو و سایپا + جدول قیمت

  • قیمت بازار روکش صندلی خودروهای مختلف + جدول نرخ ها

قالیباف ضمن اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه‌کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه، خاطر نشان کرد: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که ثبت‌نام آن تا ساعت ١٧ روز سه‌شنبه ٢٨ تیرماه ادامه دارد) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه‌کشی ادامه خواهد یافت.

کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو

سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید براینکه هدف‌گذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است، گفت: رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

قالیباف در پایان اعلام کرد: در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1652487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =