حکم شهردار شهرکرد در راهروهای وزارت کشور

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: شهردار شهرکرد ۲۰ اردیبهشت ماه سالجاری توسط شورای اسلامی انتخاب ونامه آن به وزارت کشور ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمدرضا بیاتی صبح امروز در مصاحبه رادیویی در خصوص شورای دوره ششم و انتخاب شهردار، گفت: شروع کار شورای ششم از ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ است که در ۱۳ شهریورماه همین سال در فرجه قانونی شهردار انتخاب و به وزارت کشور معرفی شد و در ۲۱ مهرماه جوابیه و حکم شهردار شهرکرد به استانداری و شورای شهر ابلاغ شد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد افزود: بعد از گذشت ۵ ماه از آغاز به کار شهردار، یکی از شرایط احراز مطابق با آیین‌نامه یعنی الزام اسکان شهردار وخانواده وی در شهر محل خدمت برآورده نشد.

وی ادامه داد: بنابر سرشماری رسمی نفوس مسکن در سال ۹۵ جمعیت شهرکرد زیر ۲۰۰ هزار نفر اعلام شده که این باعث شده این شهر ۷ عضو شورا داشته و شهردار شهر هم باید ۵ سال سابقه مدیریت میانی یا ۱۰ سال مدیریت پایه داشته باشند.

بیاتی با بیان اینکه اما نفر دوم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ انتخاب و به وزارت کشور معرفی شده است، اظهار داشت: نامه انتخاب شهردار به وزارت کشور ارسال شده و تا وزارتخانه حکم شهردار را صادر و ابلاغ نکند ما نمی‌توانیم وی را به عنوان شهردار قلمداد کنیم.

منظریه هنوز به شهرداری تحویل داده نشده

وی در خصوص اتمام مشکلات منظریه گفت: منظریه هنوز تحویل شهرداری نشده و تحت مدیریت مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان و وزارت راه و شهرسازی است و تا زمانی که زیر ساخت ها آماده نشوند منظریه تحویل شهرداری نخواهد شد، لذا متولی مسکن و نهضت ملی مسکن باید زیرساخت‌ها را ایجاد کرده و منظریه را تحویل دهد.

بیاتی با بیان اینکه خدمات معمول شهری روزانه در منظریه در حال اجرا است، افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری برنامه‌ای تدارک دیده شد تا زیرساخت‌های منظریه برآورد گردد که اگر هزینه این عملیات را اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری بپردازد، شهرداری به عنوان پیمانکار اداره کل راه و شهرسازی می‌تواند این اقدامات را برای راه و شهرسازی انجام دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه چند نهاد نظارتی بر روی مصوبات شورا نظارت دارد، بیان کرد: هیئت تطبیق در فرمانداری شهرستان شهرکرد اولین نهاد نظارتی بر روی شورا است که مصوبات ما را با قوانین مربوطه انطباق می‌دهد و اگر مغایرت داشته باشند فرماندار به عنوان رئیس هیئت تطبیق مصوبه را رد می‌کند و اعتراضات شورا نیز در هیئت حل اختلاف استانداری رسیدگی می‌شوند.

بخشی از انتخاب شهردار به ما مربوط نیست

بیاتی با بیان اینکه با سرپرست هم در شهرداری در انجام خدمات روزمره مشکلی نداریم، گفت: اما برخی برنامه‌های اصلی بخاطر نبود شهردار با مشکل روبرو شدند از طرفی مردم نیز خواهان شهردار ثابت و قطعی هستند اما بخشی از این موضوع به شورای شهر مربوط است و بخشی دیگر به تصمیم وزارتخانه بستکی دارد که از ۳۱ اردیبهشت ماه تا کنون منتظر پاسخ هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1653055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =