احضار کاردار موقت سفارت آرژانتین به وزارت خارجه

ایرنا نوشت: کاردار موقت سفارت آرژانتین به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به دولت این کشور، به وی ابلاغ شد.

به دنبال اعمال محدودیت برای خروج پنج نفر از اتباع ایرانی خدمه هواپیمای باری ونزوئلا در آرژانتین، کاردار موقت سفارت آرژانتین در تهران روز گذشته(سه شنبه) از سوی رئیس اداره دوم آمریکا وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به دولت آرژانتین، به وی ابلاغ شد.

در این دیدار، ضمن تاکید بر بی اساس بودن اتهامات وارده و غیرقابل قبول بودن روند طولانی دوره تحقیقات قاضی آرژانتینی برای بررسی وضعیت هواپیما و اتباع ایرانی، تصریح شد که وضعیت هواپیمای ونزوئلایی و اتباع ایرانی خدمه این هواپیما در چارچوب قوانین بین المللی و کنوانسیون های هوانوردی کاملا قانونی بوده و از این بابت هیچگونه ادعایی نسبت به اتباع ایرانی وجود ندارد.

در این ارتباط، مراتب نگرانی شدید دولت ایران و نیز خانواده‌های خدمه ایرانی نسبت به ادامه وضعیت توقیف مدارک سفر و محدودیت خروج آنان از کشور که مصداق نقض حقوق بشر است، اعلام و بر ضرورت رفع فوری محدودیت خروج آنها تاکید بعمل آمد.

رئیس اداره دوم آمریکا همچنین با اشاره به برخی اخبار رسانه‌های صهیونیستی و انتساب برخی اتهامات بی اساس که نشان از خصومت صهیونیست ها با جمهوری اسلامی ایران و اتباع کشورمان دارد، ضمن هشدار نسبت به تداوم این روند، اعلام کرد دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب وظایف ذاتی خود مصمم به دفاع از حقوق اساسی ایرانیان و آزادی آنهاست و در این ارتباط، از دولت آرژانتین درخواست می‌کند به وظایف و مسئولیتهای خود جهت رفع محدودیتها و تسهیل خروج فوری پنج خدمه ایرانی اقدامات فوری و لازم را به عمل آورد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1653308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =