عدد جدید حقوق بازنشستگان/ دو سناریو برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران

بالاخره پس از گذشت حدود ۴ ماه از سال، بالاخره افزایش ۱۰ درصدی مستمری بازنشستگان سایر سطوح باطل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف، دیروز چهارشنبه، بیست و نهم تیر، در نامه‌ای ابطال دو مصوبه هیات دولت را اعلام کرد. این مکاتبه به معنی اعلان نظر رسمی مجلس، درباره مصوباتی است که دولت ماه گذشته درباره افزایش حقوق و دستمزد کارگران شاغل و بازنشسته داشت. در متن این نامه به استناد ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، مصوبه دولت مغایر با قانون تشخیص داده شد.

در مصوبه مورد اشاره که در ماه‌های گذشته منشاء اختلاف میان گروهی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با هیات دولت شد، مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر به میزان ۱۰ درصد افزایش یافت. این درحالی بود که پیش از این قرار بود دریافتی این کارگران به میزان ۳۸ درصد افزایش یابد.

عدد جدید حقوق بازنشستگان را ببینید/ دو سناریو برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران

عدد جدید حقوق بازنشستگان را ببینید/ دو سناریو برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران

بر اساس نامه قالیباف، مصوبه دولت در مورد افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان از ۷ روز دیگر بی‌اثر است و دولت باید مصوبه جدیدی را در دستور کار قرار دهد.

نمایندگان مجلس می‌گویند بر اساس قانون تامین اجتماعی، تمامی مستمری‌های بازنشستگی و از کار افتادگی باید با توجه به افزایش هزینه زندگی در فاصله‌های زمانی مشخصی بالا برود.

دولت به عدد جدید پرداخت حقوق بازنشستگان تن دهد

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در تازه‌ترین اظهارنظر درباره لغو مصوبه دولت مبنی بر ۱۰ درصد پرداخت حقوق بازنشستگان، می‌گوید: بعد از پیگیری‌های انجام شده توسط کمیسیون و برگزاری جلسات متعدد هیات تطبیق قوانین مجلس درخصوص مصوبه دولت بابت مستمری تامین اجتماعی، بعد از مدت‌ها مذاکره و درخواست از دولت برای اصلاح، به دلیل اصرار دولت بر مصوبه خود، نهایتا در هیات تطبیق برای دومین بار این موضوع مطرح و رد شد.

به گفته او، این مطلب توسط ریاست مجلس رسما به دولت اعلام و مصوبه دولت درخصوص پرداخت ۱۰ درصد به بازنشستگان تامین اجتماعی لغو شد.

پورابراهیمی تصریح می‌کند: اکنون دولت مکلف است مجددا مصوبه هیات امنای صندوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی و شورای عالی کار را در دستور کار قرار دهد. همچنین امیدواریم این اقدام مجلس در لغو مصوبه هیات وزیران این فضا را فراهم کند که دولت با ۳۸ درصدی موافقت کند و هر چه سریع‌تر پرداخت حقوق بازنشستگان در کشور با عدد جدید انجام شود.

بیشتر بخوانید: فرمول افزایش حقوق بازنشستگان/ خبر مهم رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره حقوق مستمری‌بگیران

بازنشستگان بخوانند/ چرا دولت مانع افزایش حقوق بازنشستگان شد؟

دو راه پیش روی دولت است

در این میان، حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری می‌گوید: در حال حاضر دولت دو راه دارد؛ یا ظرف یک هفته مصوبه هیات مدیره سازمان را که همان اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است، به طور کامل تصویب و برای اجرا به تامین اجتماعی برگرداند، در این صورت عملا کار پایان یافته و دغدغه‌ای نخواهیم داشت. راه دوم این است که آن مصوبه را رد کرده و به سازمان برگرداند تا سازمان تصمیم مجدد بگیرد. خواسته جمعی بازنشستگان، راه حل اول است و قانون نیز همین را می‌گوید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1653328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 21
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    جنگ زرگری بین مجلس و دولت. محاله رییسی و میرکاظمی به قانون تن بدن و خواسته قانونی و بحق بازنشسته ها رو عملی کنن. تازه اگر واقعا به قانون عمل می کردن و تورم واقعی را در نظر می گرفتن درصد افزایش حقوق بالای 70 درصد می بود.
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    بعداز مدتها خبر خوبی شنیدیم .اما باز هم صددرصد نیست .دولت اشک همه ما باز نشسته هارو دراورد والان هم که ابنو مینویسم اشکم ناخود آگاه سرازیر شده چون خیلی شرمنده بچه هامون شدیم .
  • بازنشسته IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    56 11
    باتشکر از ریاست مجلس ونمایندگان محترم امیدواریم که دولت با ابلاغ مصوبه شورایعالی جهت اجرا بیش از این ریش سفیدان وپیشکسوتان را نیازارد ودرمقابل بازنشستگان مجددا جبهه گیری نکرده ودرجهت رضایت این قشر زحمتکش گام بردارد.انشاالله
  • امیررضایی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    77 16
    آیا درمورد بازنشستگان کشوری و لشکری که برای حداقل بگیران ۱۰ درصد پول یک حلب روغن ۵ کیلویی هم نبست نیز مجلس فکری کرده .تا بازنشسته وخانواده اش حداقل از گرسنگی بااین تورم بی نهایتی تلف نشوند
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    73 6
    اگرقانونه دولت نباید دخالت کنه وچیزی که سازمان برحسب تورم امضا کرده باید اجراشود وبیشترازاین روی اعصاب بازنشسته راه نره تازتورم بیش از۷۰درصد اعلام شده وکلیه اجناس ۱۰۰درصد بیشترشده دیگه حرفی برای گفتن وجود نداره ۴ماه ازسال گذشت پدرمون درامد باید هرچه سریعتر اقدام وماوتفاوت رازودپرداخت کنه تابیش ازاین شرمنده خانواده نشیم امثال من ۳۵سال یک عمر ۳۰درصد حقوق خوددادیم حالا بهره ببریم ولی هرروز یک بازی سرمون درمیارن اون پول خودمونه بخودمون میخوان بدن وهیچ ردیفی برامون نزاشتن تازه ۲۵ درصدهم ازقبل طلب داریم
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    73 9
    راه دوم یعنی کمتر از ۳۸ درصد راه نیست بیراهه است ، جون تورم واقعی ۱۵۰درصد و اعلامی و مورد قبول دولت ۹۰درصد است .
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    79 5
    دولت ومجلس با هم فکری هم دارن جیب بازنشستگان را میزنند
  • غلامرضا IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    62 18
    آقای صادقی دولت خودش قانون شکن است و بدون ساز می رقصد شما هم صحبت از دو راه می کنید . مرحبا . انگار شما هم برای دولت دلسوری می کنید .
  • غلامرضا IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    39 7
    آقای صادقی دولت خودش قانون شکن است و بدون ساز می رقصد شما هم صحبت از دو راه می کنید . مرحبا . انگار شما هم برای دولت دلسوری می کنید .
  • غلامرضا IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    31 39
    آقای صادقی دولت خودش قانون شکن است و بدون ساز می رقصد شما هم صحبت از دو راه می کنید . مرحبا . انگار شما هم برای دولت دلسوری می کنید .
  • غلامرضا IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    21 21
    آقای صادقی دولت خودش قانون شکن است و بدون ساز می رقصد شما هم صحبت از دو راه می کنید . مرحبا . انگار شما هم برای دولت دلسوری می کنید .
  • غلامرضا IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    22 2
    آقای صادقی دولت خودش قانون شکن است و بدون ساز می رقصد شما هم صحبت از دو راه می کنید . مرحبا . انگار شما هم برای دولت دلسوری می کنید .
  • میر سادات قاسمزاده IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    30 7
    حضرت علی السلام فرمودند حق گرفتنی است گر چه تا بحال هم مجلس شورای اسلامی نیز در این امرتعلل فرمودند باز هم دمشون گرم از کلیه نمایندگان محترم وریس مجلس تشکر قدردانی منماییم
  • محمد احمدی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    45 4
    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای صادقی همسان‌سازی که قرار بود انجام بشه و متناسب سازی شده هیچ کدوم درسال ۹۹ درست انجام نشده مگه میشه کسی بعد از بیست و پنج سال حداقل بگیر باشه در صورتیکه ۱۵ سال اول استخدام را با بیشترین حق بیمه پرداخت کرده است. با تشکر بازنشسته حداقل بگیر
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    44 0
    دولت محترم اینقدرماموسپیدان وپا به سن گذاشته های تامین اجتماعی رااذیت نکنیدحق مارابدهید
  • فقر IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    42 2
    واین بازی همچنان ادامه داره...
  • سعید علی بیگی IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    41 1
    واقعا اگر دولت تن به اجرای قانون ندهد به کل ماهیت واقعی خود رابه نمایش خواهد گذاشت
  • محمد سبزوار IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    43 2
    انشاالله راه اول اجرابشود ودغدغدها تمام شود دیگر استرس و نگرانی ما باز نشسته ها را از پا درآورده مسولین بفکر بازنشستگان باشید تورم با این حقوق ۷ یا ۸ ملیون زندگی را سخت کرده ما ۳۰ سال بیمه پرداخت کرده ایم امروز آسایش داشته باشیم ۴ ماه باور کنید عده ای از عزیزان پیشکسوت باز نشسته جان خود را از دست دادند مگر ما زندگی نداریم جمعیت ما بعضی مواقع بیشتر میشود نوه عروس ..داماد و بجه ها میایند خرج زیاد شده فکری کنید شرمنده خانواده نشویم
  • داریوش از اهواز IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    41 2
    دولت باید به قانون عمل کند و بیش از این باعث اذیت و سرخوردگی بازنشستگان تامین اجتماعی نشود و با این لجبازی پایگاه مهم مردمی که با خانواده ها بیش از بیست میلیون از جمعیت کشور هستند را از دست ندهد
  • مستمری بگیر سایر سطوح مزدی IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    30 3
    زیرنویس شبکه خبر نامه قالیباف را سانسور کرد وفقط تغییر حق مسکن کارگران رااز 550به650هزارتومان زیر نویس کرد
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    38 0
    خدا کنه، گوش شیاطین داخلی وخارجی در خصوص حقوق بازنشستگان، کر بشه، شاید این عزیزان به حق خود برسن
  • حسین تهرانی IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    29 1
    واقعا اگر یک مرد درست حسابی باشه اونم حسن صادقیه زنده باد صادقی مرد مرد