مسابقات اسکواش رده‌های سنی زیر ۹ و ۱۱ سال کشور در ارومیه برگزار شد

با رقابت ۳۲ ورزشکار از ۹ استان کشور، مسابقات اسکواش رده‌های سنی زیر ۹ و ۱۱ سال کشور در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در این مسابقات با حضور ۳۲ اسکواش‌باز از ۹ استان اصفهان، آذربایجان‌غربی و شرقی، تهران، خراسان جنوبی، فارس، کرمانشاه، مرکزی و همدان در خانه اسکواش ارومیه برگزار شد.

به گفته امیر حاتم زاده رئیس هیات اسکواش آذربایجان‌غربی، برگزاری این مسابقات با همکاری فدراسیون‌های اسکواش و دانش آموزی و بصورت جشنواره‌ای برگزار شد.

نیاز به الگو گرفتن از کشورهای برتر اسکواش

مجید روحانی مربی ارشد تیم‌های ملی اسکواش نیز گفت: این رقابت‌های بدلیل همه گیری کرونا در ۳ سال اخیر لغو شده بود و استان آذربایجان‌غربی، شهر ارومیه و «حاتم زاده» رئیس هیات اسکواش استان آذربایجان‌غربی با قبول میزبانی رقابت‌ها، دوباره شرایط را برای استعدادیابی این رشته محیا کردند.

روحانی، مصر را یکی از قدرت‌های اسکواش جهان بدلیل سرمایه‌گذاری ۲۰ ساله عنوان کرد و افزود: باید با نگاهی به کشف و پرورش استعدادها و سرمایه‌گذاری چند ساله بتوانیم به یکی از قطب‌های این رشته برسیم ضمن اینکه در آسیا علی‌رغم اینکه سابق بر این پاکستان کشور برتر این رشته بود.

فدراسیون از مسابقات ارومیه به تجارب قابل قبولی رسید

امیر عزیزپور مدیر اجرایی فدراسیون اسکواش با تمجید از میزبانی استان آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: فدراسیون از برگزاری شکل جشنواره رقابت‌ها تجارب قابل قبولی کسب کرد و برای ادوار بعدی رقابت‌ها از شرکت‌کنندگان بیشتر دعوت خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و دسته یک اسکواش در دو بخش آقایان و بانوان در کشور، تیم‌های قدری جون ملوان و صنعت نفت حضور دارند و تلاش ما حضور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این رشته است ضمن اینکه توافقاتی نیز با بیمه سرمد وابسته به بانک صادرات انجام گرفته و قرار است این اسپانسر تیم داری کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1653774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =