نظرات خوانندگان خبرآنلاین در مورد یک خبر

سخنگوی وزارت بازرگانی با اشاره به فرایند الحاق به WTO و پاسخگویی ایران به سوالات مطرح‌شده از سوی سازمان جهانی تجارت درباره رژیم تجاری خارجی ایران گفت: در پاسخگویی به سوالات مطرح‌شده، عزت و اقتدار، حکمت و مصلحت و اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک اصل ملی مدنظر بوده است.

انتشار این خبر که متن کامل آن را در اینجا می توانید بخوانید واکنش ها قابل توجه ای از سوی کاربران خبرآنلاین به دنبال داشت.

آخرین وضعیت ایران برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی که طی سال های گذشته خبر های بسیار زیادی پیرامون آن مطرح شده است اظهار نظر های متفاوتی را به همراه داشته است.

 یکی از کاربران خبرآنلاین که خود را  پروفسور حاج سید حسین متفاوت معرفی کرده است واکنش خود به آخرین وضعیت ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی را اینگونه عنوان کرده است: «  با تمام جوانب کار را بسنجید که دام نباشد.امروز ارزو میکنیم ایکاش عضو NPT نبودیم !!! »

از سوی دیگر کاربری بدون نام ایراد های کارشناسانه تری مطرح کرده است: « آنها همه وعده های الکیه و کلاس گذاشتن برای مردمه. امکان ندارد ایران وارد تجارت جهانی شود چون اگر بشود باید تعرفه واردات خیلی از چیزا از قبیل خودرو برداشته شود. بعدا کارخانه های خودرو سازی داخلی بیانیند تولیدات شان را به کی بفروشن یا اگه هم بشه دولت میاد حق پلاک و مالیات ارزش افزوده وخودرو فرسوده رو اینقدر بالا میبره که دوباره بشه همون 110% فعلی »

واحد هم با یک سوال به آخرین وضعیت ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی واکنش نشان داده است: « خدایی چند سال است داریم همین حرف های تکراری را می شنویم ؟ » موضوعی که کاربر دیگری با نام « ... » آن را با ادبیات دیگری مورد تاکید قرار داده است: « هر سال یه چیزی دراین رابطه گفته می شه. کم کم داره موضوع تکراری تبدیل می شه. خلاص کنید بگین خیلی فاصله داریم تا پیوستن به سازمان تجارت جهانی »

از سوی دیگر برخی کاربران کمی نا امیدانه تر د رابطه با روند پیوستن ایران به سازمان تجار جهانی اظهار نظر کرده اند. در همین رابطه حمید اعتقاد دارد: «  خیال باطل. تا زمانیکه در های اقتصاد رو کاملا باز نکنیم هیچ فایده ای نداره »

همچنین کاربری دیگر که اسم خود را درج نکرده است همین نکته را در کنار قدردانی از زحماتی که تا کنون کشیده قرار داده است: « اینکه زحمت های زیادی کشیده شده و تلاش ها هم ادامه داره شکی نیست اما باید بپذیریم با این اوصاف اقتصاد ایران تقریبا نشدنیه. »

کار بر بدون نام دیگری هم گفته است: « ما سیستم تجارت مون مشکل داره بعد چه طور می شه امید داشت برای پیوستن به سازمان تجات جهانی؟ »

این در حالی است که برخی کاربران هم با جملاتی کوتاه به روند حضور ایران به سازمان تجارت جهانی واکنش داده اند که از این جمله می توان به اظهار نظر amir  اشاره کرد که نوشته است: « باور نمی کنم... »

دیگری هم به کنایه نوشته است: « خوشبین نباشید »

در آخر هم رضا اعتقاد دارد وزارت بازرگانی باید گرانی را مهار کند و پیوستن به سازمان تجارت جهانی باید در اولویت های بعدی قرار بگیرد: « اگه نشه چی می شه؟ جلوی گرونی رو بگیرین بی زحمت. پیوستن به سازمان تجارت جهانی که عجله ندارد. »

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =