۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۶

روزنامه تهران امروز نوشت:

اگر این روزها با توجه به قیمت‌های فعلی سبزیجات بخواهید سالادی تهیه کنید که از تمام سبزیجات لازم در آن استفاده کنید باید چیزی حدود 5 هزار تومان برای خرید و تهیه این اقلام هزینه کنید.

گزارشات میدانی نشان می‌دهد که در سال جاری قیمت سبزیجات با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌است. بیشترین افزایش قیمت را هم می‌توان در اقلامی همچون کاهو، کلم و فلفل دلمه‌ای مشاهده کرد که هر کدام تا 200 تومان در هر کیلو افزایش قیمت داشته‌اند. در عین حال کیفیت سبزیجات می‌تواند تاثیر بسیاری بر قیمت فروش این اقلام داشته باشدتا جایی که بر اساس کیفیت، هرکیلو برخی سبزیجات می‌تواند تا 500 تومان بالاتر از قیمت تمام شده به مشتری فروخته شوند.

در حال حاضر قیمت هر کیلو کاهو موجود در میوه‌ و سبزی‌فروشی‌ها 700 تومان است که نسبت به ابتدای سال جاری 200 تومان افزایش قیمت داشته‌است. فلفل دلمه‌ای هم این روزها با قیمت 1000 تومان به فروش می‌رسد که با توجه به کیفیت آن تا 1200 تومان هم می‌رسد. قیمت کلم پیچ با افزایش قیمت 100 تومانی اکنون در بازار به قیمت 700 تومان عرضه می‌شود. در عین حال قیمت گوجه‌فرنگی، خیار و پیاز که از اقلامی هستند که از سوی مردم بیشتر مصرف می‌شوند با رشد قیمت همراه بوده و اکنون به ترتیب با قیمت 700 تومان، 800 تومان و 500 تومان عرضه می‌شود. هویج هم با افزایش قیمت 100 تومانی اکنون به قیمت 400 تومان رسیده‌است که این قلم کالا با توجه به کیفیت آن تا 550 تومان هم می‌رسد.

از همین‌رو قیمت سبزیجات نشان می‌دهد که برای خرید این اقلام در چنین روزهایی باید پول بیشتری هزینه کنید تا بتوانید سالاد کاملی سر سفره‌های خود داشته باشید.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام NL ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    همه مردم از لحاظ مالي تأمين هستند گران شدن اين مواد غذايي تأثيري در زندگي مردم ندارد فقط فقير زياد ميشود...
  • بدون نام US ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    قیمت سس مایونز و ابلیمو یادتون رفت