اعتیاد درمان فرهنگی دارد / بررسی مسائل اعتیاد در شورای فرهنگ عمومی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اگر اعتیاد یک معضل اجتماعی و اقتصادی است حتما درمان فرهنگی دارد

به گزارش خبرآنلاین لرستان، منصور احمدی در جلسه کمیه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی کامل دارد در حوزه تمام مباحث فرهنگی، چالش ها و مسائل و تنگناها و مشکلات فرهنگی بالاخص اعتیاد که یک مسئله بغرنج و درگیر با فرهنگ لرستان است بپردازیم.

وی افزود : ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک رویکرد جدید مسئله محور را برای حل معضلات و مشکلات فرهنگی ایجاد کرده و مسئله اعتیاد را در دستور کار قرار داده و در شورای فرهنگ عمومی یک کمیته برای بررسی مسائل مربوط به اعتیاد ایجاد کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه اگر اعتیاد یک معضل اجتماعی و اقتصادی است حتما درمان فرهنگی دارد و اعتقاد داریم اعتیاد نه تنها مسئله اجتماعی و اقتصادی بلکه عیبی از عیوب فرهنگی کل کشور بالاخص استان ماست اظهار داشت :مسئله اعتیاد باید به یک گفتمان فرهنگی در جامعه ما تبدیل شود، همه اعضای خانواده به نحوی از این بلای خانمان سوز مصون نیستند، اگر یک نفر در یک کوچه یک نفر مبتلا به اعتیاد باشد ثمرات منفی آن به همه افراد آن کوچه می رسد.

وی ادامه داد: ما اصحاب فرهنگ وقتی در تبلیغ فرهنگی کوتاهی کنیم، نتیجه آن مقابله نیروی انتظامی است، بنابراین نیاز است که ما مبحث اعتیاد را پررنگ کرده و در جامعه به ویژه در بین نسل جوان اشاعه دهیم، که این دغدغه ای است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن توجه دارد.

احمدی تصریح کرد: ما در زیرشاخه های هنری به ویژه نمایش و نمایش طنز می توانیم در زمینه اعتیاد کار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: یک مرکز تولید، رصد و پایش فضای مجازی ایجاد کردیم که در عرصه تولید محتوا در فضای مجازی فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

وی عنوان کرد: یک هیئت نویسندگان داریم که بنا بر مشکلات و بحران های روز کتاب سفارش می دهیم شاید بتواند تأثیری داشته باشد.

احمدی با اشاره به اینکه شعار تبدیل به گفتمان و هدف خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه نشر، فضای مجازی و تولید آثار هنری در راستای مبارزه با مواد مخدر اقداماتی انجام داده و در آینده نیز به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1654716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =