بازار سیاه بسته های ۲۰۰۰ تومانی در تبریز/ هر بسته ۱۰۰ تایی دو میلیون معامله می شود!

بسته های جدید اسکناس های ۲۰۰۰ تومانی منقوش به تصویر مقبره الشعرا و شعر "علی ای همای رحمت" استاد شهریار که همزمان با مناسبت عید غدیر در تبریز توزیع گردیده به قیمت های گزاف فروخته می شود!

بر اساس گزارش خبرنگار خبرآنلاین از تبریز، اولین اسکناس های چاپ شده از مقبره الشعرا با صورت و مخرج یک یکم به تعداد یک میلیون برگ فقط در تبریز توزیع شده و برای همین در بازار سیاه و بین مجموعه داران به بیش از ۲۰ برابر ارزش خود معامله می شود.

با اینکه بانک ملی از تحویل اسکناس های ۲۰۰۰ تومانی در تیراژ بالا خودداری کرده و به هر نفر فقط ۵۰ برگ به قیمت ۱۰۰ هزار تومان تحویل می داد، معلوم نیست باکس های ۲۰۰۰ تومانی شامل ۱۰ بسته ۱۰۰ تایی چگونه در بازار سیاه سر در آورده است!

هم اکنون باکس های ۲۰۰۰ تومانی بین ۲۷ الی ۳۰ میلیون معامله می شود و یک بسته ۱۰۰ تایی از این اکسناس دو میلیون تومان شده است.

بازار سیاه بسته های ۲۰۰۰ تومانی در تبریز/ هر بسته ۱۰۰ تایی دو میلیون معامله می شود!

ارزش ریالی اسکناس با کسر و صورت یک یکم در بین کلکسیونر ها ۲۰ تا ۵۰ برابر رقم واقعی و قیمت با شماره رند این اسکناسها بصورت دو تایی و جفتی ۲ الی ۳ میلیون تومان معامله می شود.

گفتنی است تجارت سکه و اسکناس نو و قدیمی یکی از بازارهای مالی غیررسمی در کشور به شمار می آید.

چاپ اسکناس برای بانک ملی هزینه های زیادی دارد بطوریکه هزینه انتشار یک عدد اسکناس ۳۵۰ تومان بوده و چاپ ارقام پایین صرفه اقتصادی ندارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1654753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =