۰ نفر
۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
مفیدترین صبحانه برای مردان چیست؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وعده صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است که در مردان اگر با مصرف گوجه فرنگی همراه باشد، می تواند برای پروستات آن ها مفید باشد.

دکتر نوریا دیانووا، متخصص تغذیه روسی، بهترین مواد مغذی را که مفیدترین صبحانه برای سلامتی را تشکیل می‌دهند، معرفی کرد.

این کارشناس روس به این نکته اشاره کرد که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است؛ بنابراین باید حاوی تمام مواد مغذی اصلی - پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات‌ها و فیبرهای غذایی باشد.

او گفت: اگر تخم مرغ را به عنوان پایه انتخاب کنیم، بهترین پروتئین حیوانی، آسان هضم و ارزان در مقایسه با گوشت، محصولات لبنی یا غذاهای دریایی هستند. یک زن می‌تواند صبح یک تخم مرغ بخورد و یک مرد نیز می‌تواند دو تخم مرغ همراه با نان قهوه‌ای و نه سفید مصرف کند. صبحانه باید حاوی فیبر باشد؛ بنابراین باید سبزیجات مختلفی مانند گوجه فرنگی، کاهو و ... را به تخم مرغ اضافه کنیم، سپس یک صبحانه ایده آل به دست می‌آوریم که می‌توان آن را چندین بار در طول هفته میل کرد.

دیانووا گفت: بهترین صبحانه برای مردان شامل یک املت با گوجه فرنگی خرد شده است؛ زیرا به لطف لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، تاثیر مثبتی بر پروستات دارد و تحرک اسپرم را بهبود می‌بخشد.

این متخصص خاطرنشان کرد که گزینه دوم برای صبحانه، فرنی بلغور جوی دوسر است که مواد دیگری را به آن اضافه می‌کنیم تا برای سلامتی مفیدتر شود.

او گفت: مصرف جو - کربوهیدرات به این معنی است که صبحانه فاقد پروتئین، چربی و فیبر رژیمی است؛ بنابراین فکر می‌کنم بهترین چیزی که می‌توان به فرنی جو دوسر اضافه کرد میوه‌هایی مانند موز، سیب و پرتقال است. باید مواد حاوی پروتئین و چربی را هم به وعده صبحانه خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

ورزش نمی‌کنید؟ برای لاغری این غذاها را حتما امتحان کنید

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1654776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =