با حضور رئیس جمهور: از چندین طرح مهم در همدان بهره برداری می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان از افتتاح چندین طرح مهم در سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت در هفته جاری به همدان خبر داد.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدن ؛ مهندس فرزاد تیموری در گفتگویی با اعلام اینکه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت در این هفته به همدان انجام خواهد شد، افزود: تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تعریف چند طرح ضروری، از جمله مهم‌ترین اولویت‌های سفر حجت الاسلام رییسی و هیات دولت به استان همدان است.

وی اضافه کرد: بیشترین طرح‌های تعریف شده در حوزه راه و ترابری و راه‌آهن است و به طور قطع طرح چهارباند کردن جاده همدان-غارعلیصدر یکی از مهم‌ترین طرح‌های است که در جریان سفر رییس جمهور به استان، کلنگ زنی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان این جاده را یک محور گردشگری دانست و گفت: این مسیر پرتردد، علاوه بر پل ارتباطی استان‌های همدان و کردستان، تردد بسیاری از روستاها را نیز به یکدیگر متصل می‌کند.

تیموری کنار گذر غربی همدان را یکی دیگر از طرح‌های تعریف شده برای سفر رییس جمهور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تردد خودروهای چهار استان غربی کشور (همدان- کردستان- کرمانشاه- ایلام) در مسیر شرق به غرب، از طریق میدان فرودگاه، بلوار سردار شهید همدانی و بلوار آیت الله نجفی (معابر درون شهری) انجام می‌شود که با بهره برداری از کنار گذر غربی، کمربندی از پلیس راه تهران جدا و به سه راهی شهر صالح آباد متصل می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه راه آهن نیز، تکمیل طرح راه آهن همدان-ملایر، ایستگاه راه آهن همدان و چهار خطه کردن راه دسترسی به این ایستگاه نیز تامین اعتبار شده است.

تیموری افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز اعتبارات خوبی برای سفر رییس جمهور به استان همدان در نظر گرفته شده است که با بهره‌گیری از این اعتبارات، امیدواریم پروژه‌های ناتمامی همچون بیمارستان اکباتان تکمیل و به بهره برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تاکید کرد: در سفر رییس جمهور به همدان در راستای تامین و توسعه زیرساخت‌ها و مراکز آموزش و پرورش نیز اعتبارات مناسبی برای نوسازی و مباحث آموزشی و فرهنگی تعریف شده است تا از این طریق و جذب اعتبارات بتوانیم طرح‌های ناتمام موجود را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

تیموری گفت: برای تکمیل طرح‌های عمرانی مرتبط با حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری، بنیاد مسکن، آبرسانی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل زندان‌ها نیز طرح‌ها و اعتبارات موثر و قابل توجهی طراحی و تعریف شده است.

وی افزود: پروژه آبرسانی بین حوضه‌ای همدان مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۵ آغاز و پس از چندین سال بلاتکلیفی، با روی کار آمدن دولت سیزدهم دوباره فعال شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: در حال حاضر شرایط ذخیره آب در سد اکباتان خوب نیست که با بهره برداری از فاز نخست طرح آبرسانی به همدان، یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب به استان انتقال داده می‌شود.


برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1654873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =