اعلام وضعیت هشدار نارنجی دراستان چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت: سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اعلام هشدار نارنجی وقوع سیلاب احتمالی در استان برای روزهای پایانی هفته، گفت: برای مهار و کاهش آسیب‌های ناشی از بارش‌ها، تمامی شهرستان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

ایرج کیانی افزود: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، مناطق جنوبی و غربی کشور در معرض بارش های موسومی مانسون قرار دارد و طبق پیش بینی‌ها احتمال وقوع سیلاب، تگرگ و رعد و برق وجود دارد از همین رو آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با فرمانداران، شهرداران و دستگاه های خدمات رسان و امدادی، تلاش می شود تا آسیب های ناشی از این بارش ها مهار شود و مشکلی به ویژه برای عشایر و مردم محلی ساکن در جوار رودخانه های فصلی و دائمی رخ ندهد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به گردشگران و مردم محلی توصیه می شود تا در روزهای پایانی هفته از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و در کنار رودخانه های فصلی و دائمی اسکان و اطراق نداشته باشند.

کیانی همچنین به کشاورزان توصیه کرد تا هر چه سریع تر محصولات خود را جمع آوری کرده و با اسکان در مناطق امن مراقبت های لازم را به کار گیرند.

به گفته وی بارش‌های پیش بینی شده برای استان، حجم زیادی ندارد اما از آنجاکه زمین ظرفیت جذب این حجم آب را ندارد و بارش ها همراه با باد و گل و لای است، می تواند خطرآفرین و آسیب زا باشد از همین رو باید مراقبت های لازم برای مواجه با این شرایط ایجاد شود.

گفتنی است، از اواسط خرداد و همزمان با گرما در نیم کره شمالی زمین، در شبه قاره هند شاهد باران‌های سیل‌آسا هستیم به گونه‌ای که این باران‌ها در تابستان چهره شبه جزیره را زمستانی می‌کند. با بارش‌های سیل‌آسا طوفان‌های موسمی در این مطقه رخ می‌دهد که به مانسون مشهور است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =