چرایی دردناکی اعتراف باهنر به «ما نگذاشتیم»  /  کارشکنی علیه یک دولت و از بین رفتن یک نسل

اکبر منتجبی، سردبیر روزنامه سازندگی نوشت:اخیرا آقای محمدرضا باهنر، از سران جبهه‌ی اصولگرایی، اعتراف تلخ و حیرت‌آمیزی کرده است که اگر دستگاه قضایی کمی به آن اظهارات با تأمل نگاه کند، می‌تواند برای ایشان و تمام کسانی که همراه ایشان بودند، پرونده‌ای برای کارشکنی علیه یک دولت و البته از بین رفتن یک نسل تشکیل دهد.

آقای باهنر چه گفته است؟ ایشان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا ضمن حمایت از اصلاحات اقتصادی دولت آقای رئیسی گفته است «خدا آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را رحمت کند. ایشان می‌خواست تعدیل اقتصادی را کامل کند و می‌گفت می‌خواهم تمام قیمت‌های یارانه‌ای را حذف کنم. چون به تورم ۴۹ درصدی خورده‌ایم. آن زمان ما در مجلس بودیم و نگذاشتیم [ایشان] این کار را انجام دهد. این کار باید از همان موقع انجام می‌شد.»

برای درک درست‌تر سخنان آقای باهنر لازم است بدانیم ایشان در دوره‌ای از تئوریسین‌های جناح اصولگرا بود. لابی‌گری بود که دولت آقای خاتمی، برنامه‌های رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب و منتخب مردم مخالف بود و نمی‌گذاشت آن برنامه‌ها به سرانجام برسد.

طبق اعتراف خود، او و دوستانش نمی‌گذاشتند حتی هاشمی‌رفسنجانی که پایگاه رای و نظر مشترکی با اغلب آنان داشت، برنامه‌های اقتصادی خود را به ثمر برساند. تمرکز آنان بر این بود که قدرت را نه فقط در مجلس و قوه قضائیه، بلکه در نهاد ریاست‌جمهوری نیز در دستان خود داشته باشند.

چرایی دردناکی اعتراف باهنر به «ما نگذاشتیم»  /  کارشکنی علیه یک دولت و از بین رفتن یک نسل

بیشتر بخوانید :

پس برای این منظور که با نگاهی تمامیت‌خواه همراه بود، با هر تصمیمی که حتی به سود کشور بود، مخالفت می‌کردند. این جمله‌ی طلایی محمد خاتمی که گفته بود هر ۹ روز یک بار با یک بحران روبه‌رو بودم، هنوز از یاد کسی نرفته است.

آنها از طریق کف خیابان (انصار حزب‌الله)، از طریق پرونده‌سازی (نهاد قضایی) و از طریق قوانین دست و پاگیر (مجلس) تلاش می‌کردند با دولت‌ها و برنامه‌های اصلاحی و طرح‌ها و برنامه‌هایی که منافع کشور را در درازمدت تامین می‌کرد و به سود مردم بود، مخالفت کنند.

درک جمله‌ی «ما نگذاشتیم» برای کسانی که حداقل در ۳۰ سال گذشته زندگی‌شان به این مخالفت‌ها، بازی‌های سیاسی، توطئه‌ها، لابی‌گری‌ها، پشت هم‌اندازی‌ها گره خورده است، دردناک و سخت و سنگین است.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلال IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    12 0
    خدا لعنت کند تمامی کسانی که در نظام منافع شخصی بر مصالح مملکتی ترجیح دانند و هنوز هم مردم را گرفتار کردن و
  • جواد IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    12 0
    ایشان در آخرت باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد،البته‌ اگر به آخرت اعتقاد داشته باشد که ..........،
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    10 0
    بیچاره ملت که بازیچه دست این از .....شده است . این نمونه ای از .......... اکثریت مسئولین به مملکت و ملت است . چگونه میخواهند در محضر خدا جواب دهند معلوم نیست ؟! درد و بلای هرچه مدیر و مسئول کافر خارجی است ......... اینها ، چون آنها منافع ملتشان بر منافع شخصی و حزبی خود ترجیح می دهند .