۱۲۱نفر از اشخاص دارای فرار مالیاتی در قزوین شناسایی شدند

دادستان قزوین گفت: با ورود و پیگیری‌های دادستان قزوین ۱۲۱نفر از اشخاص دارای فرار مالیاتی در استان با بدهی مالیاتی بیش‌از ۴هزار میلیارد ریال شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسین رجبی، دادستان قزوین در این خصوص اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ۱۵گانه ریاست معظم قوه قضاییه در سال جاری، مبارزه جدی، قاطع، سریع و اصولی با مفاسد مختلف است و باید این امر در تمامی حوزه‌ها و بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد و قطعاً دستگاه قضایی از این حیث و در راستای پیشگیری از مفاسد در موضوعات مختلف ورود می‌کند.

او افزود: فرار مالیاتی یکی از گلوگاه‌های فسادزا است و باید با آن مقابله شود، زیرا اشخاصی که مالیات کسب‌وکار و درآمدهای حاصله را پرداخت نمی‌کنند، عدالت اجتماعی را خدشه‌دار کرده و موجب تضییع حقوق بیت‌المال می‌شوند و باید با این اشخاص برخورد شود.

این مقام قضایی استان گفت: مالیات، هزینه‌ای اجتماعی است که آحاد جامعه در راستای بهره‌وری از امکانات و منابع کشور موظفند پرداخت کنند و در این میان اشخاصی که فرار مالیاتی دارند، حقوق جامعه را نادیده می‌گیرند و بر همین اساس دادستانی قزوین در راستای احیاء حقوق‌عامه در این موضوع ورود کرده و قطعاً شناسایی این اشخاص و بررسی میزان فرار مالیاتی آن‌ها به صورت جدی پیگیری می‌شود.

رجبی ادامه داد: در همین خصوص و طی مکاتبات صورت گرفته با اداره کل امور مالیاتی استان قزوین، دادستانی قزوین شناسایی اشخاص دارای فرار مالیاتی و میزان مالیات معوق آن‌ها را خواستار شد و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۱۲۱نفر دارای فرار مالیاتی با بدهی بیش از ۴هزار میلیاردریال در استان شناسایی شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: بر اساس اقدامات قانونی صورت گرفته نسبت به این اشخاص تاکنون پرونده مالیاتی ۳۰درصد از آن‌ها به میزان بیش‌از یک‌هزار و ۲۵۰میلیاردریال به قطعیت رسیده که بیش از ۷۰۰میلیاردریال وصول شده و مابقی تقسیط و در مرحله اجرا قرار دارد.

حسین رجبی یادآور شد: در راستای اثرگذاری اقدامات در این حوزه کارگروه پیشگیری، شناسایی و تعقیب متخلفین فرار مالیاتی در دادستانی قزوین تشکیل و رحمان درویش حداد، معاون دادستان مرکز استان قزوین به سمت دبیر این کارگروه تعیین شد و قطعاً موضوعات مرتبط به صورت ویژه در این کارگروه مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: سایر پرونده‌های اشخاص موصوف در مرحله دادرسی مالیاتی قرار دارد و قطعاً دستگاه قضایی استان مستمراً این موضوع را در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق‌عامه و تا وصول کامل مطالبات پیگیری می‌کند و باید اداره کل امور مالیاتی استان در این خصوص با جدیت عمل کند و از ظرفیت‌های دستگاه قضایی نیز بهره‌مند شود، تا حقوق بیت‌المال استیفاء شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =