رد صلاحیت سه نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال

ورزش سه نوشت: 3 کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال به طور رسمی از سوی کمیته بدوی رد صلاحیت شدند.

با وجود حواشی فراوان درباره تایید یا رد صلاحیت امیررضا واعظ آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال، کمیته بدوی نظر نهایی خود را با ابلاغ نامه رسمی اعلام کرد.

کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال امروز در نامه ای رسمی به رد صلاحیت شدگان انتخابات فدراسیون فوتبال این مساله را به آنها اعلام کرد. در متن نامه دلیل رد صلاحیت شدگان نیز درج شده است که در زیر نامه اعلام شده به سعید نحوی یکی از رد صلاحیت شدگان را می‌توانید مشاهده کنید.

بر این اساس واعظ آشتیانی، اسدی و آخوندی نیز به علت نداشتن فرم پیشنهادی لازم اعضای مجمع و معرفی نکردن نواب رییس رد صلاحیت شده‌اند.

البته این افراد به تصمیم اتخاذ شده معترض هستند و اعتقاد دارند در اساسنامه فدراسیون الزامی برای داشتن 5 امضا از اعضای مجمع برای حضور در انتخابات وجود دارد.

بدون شک شاهد شکایت رد صلاحیت شده‌ها به کمیته استیناف خواهیم بودو باید دید چه اتفاقات جدیدی در این باره رخ می‌دهد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    5 1
    اولین نفر که تاج باید رد صلاحیت میشد
  • ح.م IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 0
    بند ۲ ماده ۳۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال: ... هریک از نامزدهای پست ریاست باید از پنج نفر از اعضای مجمع عمومی ، تاییدیه اخذ نمایند... این سه بزرگوار هم به اصل این مسئله انقلتی ندارند، بلکه مدعی ند زمان ارسال این تاییدیه ها در قوانین مشخص نیست. این ادعا نیز درست نیست: مطابق بند ۲ ماده ۲۶ اساسنامه انتخابات باید طبق مقررات انتخاباتی برگزار شود. بند «ک» ماده ۱۱ مقررات انتخاباتی فدراسیون فوتبال: اصل کلیه فرم‌های پیشنهاد نامزدها، باید برابر تاریخی که در اطلاعیه تعیین شده است، توسط عضو مجمع و یا نماینده قانونی وی (با ارائه معرفی نامه کتبی) در موعد مقرر تحویل دبیرخانه مجمع شده و رسید دریافت نمایند. اطلاعیه فدراسیون: ...اعضاء محترم مجمع برای معرفی نامزدهای مورد نظر خود، می بایست از روز سه شنبه تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ تا پایان وقت اداری روز دوشنبه (ساعت ۱۶:۰۰) تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۰، فرم های مذکور را از طریق سامانه مجمع عمومی فدراسیون (سامع) تکمیل و از طریق سامانه مذکور ارسال نمایند... مطابق بند «ط» ماده ۱۱ عدم ارسال تاییدیه‌ها در موعد مقرر موجب ابطال آن هاست. ...
  • ح.م IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    ادامه پیام قبل: مطابق ماده ۹ و ۱۱ مقررات انتخاباتی فدراسیون، تاییدیه ها، جزو مدارکی نیستند که نامزدها باید ارائه دهند بلکه اعضای مجمع، در زمانی که در اطلاعیه فدراسیون آمده باید آن را ارائه کنند. بند «ج» ماده ۱۲: (که عموم استناد حقوقی نامزدها به این بند است) حداکثر 7 روز پس از پایان مهلت ثبت نام کمیته بدوی انتخابات باید به نامزدهایی که موفق به ارائه مدارک مورد نیاز نشده اند بصورت مکتوب اطالع رسانی نماید و سه روز اداری دیگر برای تکمیل نقص مدارک به آنها فرصت دهد. اگر نامزدهای مذکور، درخواست و مدارک خود را تا پایان مهلت مذکور تکمیل نکنند ، نامزدی ایشان کان لم یکن تلقی می گردد. این بند درمورد مدارکی ست که نامزدها باید برای ثبت‌نام ارائه می‌دادند که در ماده ۹ مشخص شده است. تاییدیه ها (فرم پیشنهاد نامزدها) جزو این مدارک نیستند، و مطابق ماده ۱۱ تاییدیه ها باید توسط عضو مجمع ارائه شود. بنابراین هیچ زمان اضافی ای برای ارسال آن ها در قوانین تعیین نشده است. مطابق بند «ک» ماده ۱۱ و اطلاعیه فدراسیون این تاییدیه ها تا ساعت ۱۶ بیست تیر باید ارسال میشد.
  • AA IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    هیچ کدام صلاحیت ندارند
  • رزمنده قدیمی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    9 5
    می خوان دوبار تاج که بیت‌المال تاراج کرده بر گردونند