تسهیل سرمایه گذاری در ارس/ توسعه گردشگری در اولویت قرار می گیرد

مدیرعامل منطقه آزاد ارس از تسهیل سرمایه گذاری و حذف تشریفات زائد و دست و پا گیر اداری برای دریافت مجوزهای مختلف در این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مجید کیانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دوماه گذشته به محض آغاز به کار در این مسئولیت، اولویت به شناخت چالش‌ها و اتخاذ تصمیمات فوری برای رفع آنها اختصاص یافت افزود: عمده مشکلات ما مربوط به شکایت سرمایه گذاران و تولید کنندگان از طولانی شدن فرایندها و حتی بدرفتاری با آنان بود که حتی منجر به خروج از منطقه می شد.

وی پروسه استعلامات مضاعف و طولانی بودن مسیر اخذ پروانه های صنفی و مجوزهای گوناگون را یکی دیگر از ترمزهای توسعه منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: در نخستین اقدام، ساده سازی و تسهیل فرایندهای اداری در بستر استاندارد ایزو در دستور کار قرار گرفته و ضمن راه اندازی سامانه اینترنتی سرمایه گذاری برای شفافیت، تسهیل و تسریع کار برای سرمایه گذاران و نیز حذف استعلامات مضاعف منجر به رضایتمندی در منطقه شد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس نقش رسانه‌ها در برندینگ ارس را موثر خواند و توضیح داد: رسانه‌ها در پروژه برندینگ ارس نقش تاثیرگذاری دارند. خیلی از افراد اطلاعات کافی از منطقه آزاد ارس و اقدامات انجام گرفته علی‌الخصوص ظرفیت‌های گردشگری ندارند. قویا معتقدم ظرفیت گردشگری منطقه آزاد ارس در پیشرفت منطقه خیلی می‌تواند تاثیرگذار باشد.‌

وی خاطرنشان کرد: تلکه‌کابین جانانلو تا پشت دریاچه سد خداآفرین و آکواریوم جلفا از جمله پروژه‌هایی است که طراحی شده و به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار در این حوزه‌ها هستیم.

تسهیل سرمایه گذاری در ارس/ توسعه گردشگری در اولویت قرار می گیرد

کیانی از تدوین برنامه‌ی جامع فرهنگی اجتماعی، ورزشی و گردشگری خبر داد و ابراز کرد: در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی از جمله کمک به احداث مسجد جلفا، فرهنگسرا، زورخانه، و ورزشگاه خداآفرین صورت گرفته ولی عمده مشکل این است که این اقدامات و هزینه‌ها بر اساس ساختار راهبردی جلو نرفته و به‌صورت جزیره‌ای و توزیع نامتوازن انجام شده است. لذا ما نیازمند تدوین راهبردهای فرهنگی و گردشگری هستیم.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اذعان داشت: از مهم‌ترین مشکلات موجود در منطقه آزاد ارس در حوزه بهداشت و درمان نبود امکانات مناسب درمانی و بیمارستان در محدوده منطقه است و مطالبه‌ی اهالی به‌حق است.

وی تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و فناوری را مهم خواند و گفت: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان زیرساخت‌های بسیار مساعدی در ارس وجود دارد و طی جلسه‌ای که با مسئولین حوزه دانش بنیان استان داشتیم پیشنهاد شد که مناطق آزاد ارس به‌عنوان هاب صادراتی شرکت‌های دانش بنیان معرفی شود.‌

کیانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد گروه مشاوران اقتصادی و گردشگری‌، اظهار کرد: هر یک از صاحبان بخش خصوصی و فعالان این عرصه که فکر می‌کنند می‌توانند با ایده‌هایشان در این گروه کمک‌ حالمان باشند با مراجعه به سازمان یاری‌مان کنند.‌

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =