مروری بر حوادث صبح ایران مورخه سه شنبه 11 مرداد 1390

کلاهبرداری 5/2 میلیاردی با 200 شاکی

جام جم نوشت:  مردی که با همدستی 3 پسرش به بهانه فروش خودروهای مدل بالا از مردم تهران 5/2 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، به همراه همدستانش دستگیر شد. چندی پیش مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران، از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. شاکی به بازپرس ابراهیمی بسابی گفت: برای خرید یک خودروی مدل بالا به طور اقساطی به یکی از نمایندگی‌های فروش خودرو در تهران رفته و در گفت‌وگو با مدیر فروش و اطمینان از این‌که فعالیت وی زیر نظر یک شرکت خودروسازی معتبر است، تصمیم به معامله با وی گرفتم. ابتدا 7 میلیون تومان را در قالب یک فقره چک پرداخت کردم و قرار شد بقیه پول را پس از تحویل خودرو پرداخت کنم. وی اضافه کرد: بعد از آن صاحب نمایندگی فروش خودرو به بهانه‌های مختلف از تحویل خودرو امتناع می‌کرد تا این‌که یک روز به محل کارش رفته و متوجه شدم، او برگه‌ای روی شیشه مغازه‌اش نصب کرده مبنی بر این‌که به دلیل تعمیرات مغازه تعطیل است. چند بار دیگر به آن محل رفتم اما از صاحب نمایندگی و فرزندانش که در آنجا فعالیت داشتند، خبری نبود.

با تشکیل پرونده قضایی در این رابطه، تحقیقات ماموران آگاهی فرودگاه مهرآباد برای یافتن مرد کلاهبردار و 3 همدست فراری‌اش آغاز شد. در مرحله بعدی تحقیقات افراد متعدد دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی را از 4 مرد کلاهبردار ارائه کردند.

مردم در دام شیادها گرفتار شدند

 در بررسی از پرونده‌ها معلوم شد، همگی آنها به شیوه‌ای مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و متهمان فراری که اعضای یک خانواده هستند، به بهانه این‌که خودروهای مدل بالا می‌فروشند، با دریافت پول از مردم، به جای این‌که پول‌ها را به حساب شرکت خودروسازی واریز کنند، به حساب‌های شخصی‌شان واریز کرده‌اند و با این شیوه از 200 نفر، 5‌/‌2 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و متواری شده‌اند. با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. جستجوها برای دستگیری متهمان فراری ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش سرکرده باند که پدرخانواده بود، وقتی برای ملاقات با یکی از شاکیان برای پرداخت بدهی‌اش به محوطه‌ فرودگاه مهرآباد تهران آمده بود، از سوی ماموران انتظامی شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد.

متهم، فرزندانش را گناهکار دانست

 با انتقال متهم به پلیس آگاهی وی کلاهبرداری از شاکیان را نپذیرفت تا عاقبت در مواجهه حضوری با شاکیان پرونده ادعا کرد فرزندانش به دلیل این‌که تبحری در فروش خودرو نداشته‌اند، این کلاهبرداری را رقم زده‌اند و خودش نقشی در آن نداشته است. به این ترتیب، 3 فرزند متهم تحت تعقیب قرار گرفتند و یکی پس از دیگری دستگیر شدند و به کلاهبرداری از مردم با همدستی پدرشان اعتراف کردند. بنابر این گزارش، با هماهنگی قضایی هر 4 متهم پرونده روانه زندان شده‌اند، تحقیقات تکمیلی از آنها در حالی ادامه دارد که محل فعالیت کاری آنها پلمب و از سوی شرکت خودروسازی نمایندگی آنها غیرمجاز اعلام شده است.

 

پلمب 269 سفره‌خانه و قهوه‌خانه در مازندران

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان مازندران از بازدید 2543 واحد صنفی در طرح‌های نظارتی امسال در سطح استان خبرداد و گفت: دراین طرح‌ها ضمن تذکر، تعدادی افراد بدپوشش نیز دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ اسماعیل نوری از جمله اقدامات موثر پلیس در بخش نظارت بر اماکن عمومی را اجرای چهار طرح نظارتی بر واحد‌های صنفی در سال 90 خواند و به ایسنا گفت: اهداف پلیس در اجرای این طرح‌ها نظارت بر حفظ ارزش‌ها و شؤونات اسلامی در واحد‌های صنفی، برخورد با مظاهر علنی فساد، جمع‌آوری البسه و محصولات ضدفرهنگی و تصاویر و نمادهای مبتذل است. نوری با اشاره به برخی ناهنجاری‌های اجتماعی ایجاد شده در سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی اظهارکرد: با تشکیل جلسات متعدد با مجمع امور صنفی و اتخاذ تدابیر لازم برخورد قانونی با متخلفان این واحدها آغاز شده که در این ارتباط 269 واحد صنفی پلمب شد.

 

2 دختر دیگر قربانی قاچاقچی شیشه شدند

جام جم نوشت: 2 دختر دیگر که با فریب از سوی یک شرکت مسافرتی قلابی برای سفر به کشور مالزی، موادمخدر (شیشه) حمل کرده بودند، دستگیر و روانه زندان این کشور شدند.

چند روز پیش 2 زن با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران، با ارائه شکایتی از صاحب یک آژانس مسافرتی عنوان کردند، دخترانشان با مراجعه به یک آژانس و تهیه بلیت از آنجا به کشور مالزی سفر کرده‌اند و قرار بوده پس از گذشت 10 روز به خانه باز گردند، اما خبری از آنها نیست. با تشکیل پرونده قضایی در‌این‌باره تحقیقات ماموران آگاهی فرودگاه مهرآباد آغاز شد تا این که ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد، دختران گمشده به اتهام حمل موادمخدر (شیشه) در فرودگاه مالزی از سوی پلیس این کشور دستگیر و زندانی شده‌اند.به این ترتیب، صاحب آژانس مسافرتی به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت اما معلوم شد، آژانس مسافرتی تقلبی بوده و تنها مدتی این محل از سوی مدیر شرکت به صورت موقت اجاره شده بود.

با تحقیقات مقدماتی در این زمینه تلاش برای دستگیری فردی که با اغفال این دو دختر اقدام به قاچاق شیشه به کشور مالزی را کرده است، ادامه دارد.

 

شلیک کور مردان مسلح به مالک باغ

جام جم نوشت: 5 سارق مسلح که در سرقت از یک باغ ناکام مانده بودند، پس از چند ساعت به سراغ صاحب باغ رفته و به سوی او شلیک کردند.
سرهنگ سرکاری رئیس پلیس امنیت استان تهران و البرز با اعلام این خبر گفت: در پی شلیک به مالک یک باغ در منطقه کلاک کرج و گزارش حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، ماموران با حضور در محل، تحقیق در این زمینه را آغاز کردند. در تحقیقات مقدماتی معلوم شد 4سرنشین یک دستگاه خودروی پژو پس از حضور مقابل یک باغ، صاحب باغ و یکی از دوستان او را با سلاح کمری تهدید و سپس با شلیک 5 گلوله به سمت آنها که آثار این شلیک‌ها روی در و دیوار باغ باقی مانده بود از محل متواری شده‌اند. رئیس پلیس امنیت استان تهران و البرز افزود: خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندیده بود. با جمع‌بندی اطلاعات معلوم شد، مهاجمان مسلح یک ساعت پیش از حادثه قصد سرقت از باغ را داشته‌اند که میان آنها درگیری به وجود آمده است.

سرکاری اضافه کرد: با به دست آمدن این اطلاعات و چهره‌نگاری از دزدهای مسلح، ردپای یک متهم سابقه‌دار در این حمله شناسایی و دستگیر شد. متهم دستگیر شده ابتدا منکر حمله مسلحانه شد، اما در ادامه و پس از مواجهه حضوری با شاهدان حادثه 3 همدستش را معرفی کرد. در پی این اعتراف، ماموران در مرحله بعدی با شناسایی محل سکونت 3 متهم دیگر، آنها را نیز دستگیر کردند. یکی از متهمان اعتراف کرد سلاحی را که با آن به سوی مالک باغ شلیک کرده از پدرش به امانت گرفته بود. با اعتراف متهمان دستور قضایی در این ارتباط صادر و تحقیق درباره سوابق آنها در پلیس امنیت عمومی استان تهران و البرز آغاز شده است.

برق، 172 نفر را در فصل بهار کشت

ایسنا نوشت: سازمان پزشکی قانونی از مرگ 172 نفر در اثر برق‌گرفتگی در 3 ماهه اول سال خبرداد. سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در 3 ماهه اول سال‌جاری 172 نفر بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

بر این اساس سال گذشته نیز 172 نفر در این بازه زمانی دچار برق‌گرفتگی شده بودند و هیچ کاهش یا افزایشی در میزان تلفات دیده نمی‌شود. بیشتر تلفات ناشی از برق‌گرفتگی در استان تهران رخ داده است.

انهدام 2 باند سرقت خودرو در تهران

جام جم نوشت: اعضای 2 باند سرقت که به طور جداگانه خودروهای مختلف را دزدیده و با خرید خودروهای مشابه تصادفی، اسناد و مدارک این خودروها را جایگزین خودروهای دزدی می‌کردند، دستگیر شدند.

چند روز پیش ماموران اداره دوم پلیس آگاهی تهران در اجرای طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند یک دزد حرفه‌ای به تام تورج که سال گذشته از زندان آزاد شده است، یک گروه جدید را تشکیل داده و در زمینه سرقت خودرو دوباره فعالیت‌هایش را شروع کرده است.

با تشکیل پرونده‌ای در شعبه پنجم دادیاری دادسرای جنایی، تورج و همدستان احتمالی‌اش تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و پاتوق‌های آنها زیر نظر گرفته شد. عاقبت ماموران متوجه شدند تورج قصد دارد برای تغییر پلاک یک خودرو به مرکز تعویض پلاک منطقه خانی‌آباد مراجعه کند. به این ترتیب ماموران با حضور در آنجا و محاصره محل، تورج را به همراه مردی جوان شناسایی و دستگیر کردند. با انتقال متهمان به پلیس آگاهی و بازجویی از آنها معلوم شد تورج بعد از آزادی و تشکیل باند با 2 برادر به نام‌های اصغر، ابراهیم و مردی به نام احمد و پرویز ـ مرد بازداشت شده ـ در سطح شهر تهران و اسلامشهر ابتدا خودروهای مختلف تصادفی را خریده و بعد از آن خودروهایی که به آنها مشابهت داشته را سرقت کرده و با تغییراتی در مدارک آنها، خودروهای مسروقه را می‌فروخته‌اند. در پی اعتراف تورج و همدستش،‌ جست‌وجوها برای یافتن 3 متهم فراری که دیگر اعضای باند بودند، ادامه داشت تا این‌که آنها نیز دستگیر و به سرقت و فروش خودروها اعتراف کردند. ماموران در ادامه تعمیرگاهی در سلطان‌آباد که متعلق به متهمان بود را شناسایی کردند و در آنجا چندین دستگاه خودروی مسروقه، کشف و ضبط شد.

انهدام چند باند قاچاق موادمخدر ،مشروبات الکلی و سرقت

خراسان نوشت: ماموران پلیس مشهد تعداد ۲۹۴ سارق، زورگیر و معتاد را دستگیر کردند و باند های سرقت موتورسیکلت، تهیه و توزیع مشروبات الکلی ، قاچاق موادمخدر و یک مرکز تهیه و توزیع داروهای غیرمجاز را متلاشی کردند.

در پی اعلام نارضایتی شهروندان مبنی بر حضور سارقان، زورگیران و افراد معتاد و کارتن خواب در برخی از مناطق خواجه ربیع و به خصوص محدوده کال دروی و بیان این موضوع که این افراد موجب ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در منطقه شده اند، به دستور سرهنگ جانعلی سرگزی، سرکلانتر شرق مشهد، اکیپی از ماموران ماموریت یافتند تا مناطق یاد شده را از وجود اراذل و اوباش و زورگیران پاکسازی کنند. به دنبال این موضوع، پلیس از یک ماه پیش و در راستای ارتقای امنیت اجتماعی چند عملیات را برای دستگیری مجرمان تدارک دید و به اجرا در آورد که در نتیجه آن تعداد ۲۵۷ تن از سارقان، زورگیران و افراد معتاد و کارتن خواب دستگیر شدند و تعدادی از دستگیرشدگان معتاد و کارتن خواب طی هماهنگی با شهرداری به منظور نگهداری به خانه های سبز تحویل داده شدند. بررسی های ماموران نشان داد که افراد دستگیر شده از حاشیه کال دروی و مناطق اطراف آن به عنوان مامنی برای انجام کارهای خلاف خود از جمله سرقت و زورگیری و استعمال و تزریق موادمخدر استفاده می کردند که همین موضوع موجب ناامنی منطقه شده بود.

همچنین این گزارش حاکی است که روز گذشته نیز ماموران کلانتری خواجه ربیع موفق شدند ۳ زورگیر جوان را که اموال و تلفن های همراه مردم را می ربودند، دستگیر کنند. دستگیری این افراد به دنبال اعلام شکایت چند شهروند صورت گرفت که با ارائه مشخصاتی که مالباختگان از زورگیران داده بودند، ماموران موفق شدند این افراد را شناسایی و دستگیر کنند.۳ جوان زورگیر در کلانتری خواجه ربیع توسط مالباختگان شناسایی شدند. همچنین عصر روز یکشنبه نیز زن ۴۰ ساله ای که طلاهای یک کودک ۳ ساله را به سرقت برده بود، بلافاصله پس از وقوع سرقت، دستگیر شد. خبر دیگر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس خراسان رضوی نیز حاکی است که مرکز تهیه و توزیع مشروبات الکلی و اروهای غیرمجاز در مشهد متلاشی شد.سرهنگ احد کریمی، فرمانده انتظامی مشهد در این رابطه گفت: تیم های عملیاتی کلانتری ۱۳ مشهد با کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت زیرزمینی ۲ متهم در زمینه تهیه و توزیع مشروبات الکلی و داروهای غیرمجاز، تحقیقات وسیعی را در این رابطه آغاز کردند و در هماهنگی با مقام قضایی پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت های نامحسوس، محل موردنظر را بازرسی کردند که در نتیجه مقادیر زیادی مشروبات الکلی و ۱۰۰ بسته انواع دارو و قرص های محرک غیرمجاز کشف شد.همچنین اعضای یک خانواده که در منطقه قاسم آباد مشهد اقدام به سرقت موتورسیکلت می کردند، شناسایی و دستگیر شدند. گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس در این مورد حاکی است که به دنبال وقوع سرقت های متعدد موتورسیکلت در قاسم آباد، تیم های مرکز عملیات ویژه پلیس تحقیقات خود را برای یافتن سرنخی در این باره آغاز کردند. ماموران با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، باند سرقت موتورسیکلت را که همگی اعضای یک خانواد هستند، شناسایی و مخفیگاه آنان را بازرسی کردند که در نتیجه آن ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و ۲ قطعه پلاک موتورسیکلت مربوط به موتورهای مسروقه اوراق شده را کشف کردند. همچنین ۳ متهم که یک زن و شوهر جوان و پسر ۱۴ ساله شان می باشد دستگیر و با تشکیل پرونده  ای تحویل مقام قضایی شدند.۲ تن از خرده فروشان نیز در اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان موادمخدر در مشهد دستگیر شدند. سرهنگ صادقی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در تشریح این عملیات به پایگاه اطلاع رسانی پلیس گفت: تیم های کنترل و تامین پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی به سرنخ هایی از فعالیت یک باند تهیه و توزیع موادمخدر در مشهد دست یافتند و پس از چندین ساعت کنترل و مراقبت نامحسوس، اعضای این باند را به طور غافلگیرانه دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳۹ کیلو و ۲۳۰ گرم تریاک کشف شد. سرهنگ صادقی اضافه کرد: ماموران در ادامه تحقیقات ۲۶ خرده فروش موادمخدر را شناسایی و دستگیر کردند. در بازرسی از این متهمان نیز ۷۵0 گرم انواع موادمخدر کشف شد.

باند افغانی های جیب بر در مشهد متلاشی شد

خراسان نوشت: اعضای یک باند جیب بری که در قالب چند گروه، با پاره کردن جیب شهروندان اموال آنان را می ربودند با تلاش ماموران کلانتری گلشهر مشهد دستگیر شدند و بازجویی از آنان ادامه دارد.به گزارش خراسان، در پی اعلام شکایت های متعدد شهروندان ساکن در شرق مشهد به نیروهای انتظامی مبنی بر این که موتورسوارانی با پاره کردن جیب آنان، اموالشان را ربوده اند، پیگیری این پرونده ها در دستور کار ماموران کلانتری گلشهر قرار گرفت. به دستور سرگرد رضاپور (رئیس کلانتری گلشهر) تیم ویژه ای از ماموران تجسس اقدامات پلیسی و اطلاعاتی خود را با توجه به اظهارات شاکیان آغاز کردند. در اثنای رسیدگی به این پرونده شب شنبه گذشته ، فرد دیگری در تماس با ماموران انتظامی گفت: در کنار بولوار شهید آوینی ایستاده بودم که ناگهان ۲جوان موتورسوار به آرامی در کنارم توقف کردند اما در یک لحظه ترک نشین موتورسیکلت جیب پیراهنم را پاره کرد و مدارک و مقداری وجه نقد را به سرقت برد. وی با ارائه مشخصاتی از جیب برها افزود: آن ها پس از سرقت به سمت انتهای بولوار شهید آوینی فرار کردند. این گزارش حاکی است: در پی اظهارات مالباخته بلافاصله، ماموران تجسس در قالب تیم های غیرمحسوس طرح مهار را در حوزه استحفاظی خود به اجرا درآوردند تا این که دقایقی بعد ماموران به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت که مشخصات آنان با دزدان جیب بر مطابقت داشت مظنون شدند اما وقتی قصد دستگیری آنان را داشتند موتورسواران متوجه موضوع شدند و فرار کردند. ماموران انتظامی در تاریکی شب موفق شدند عامل اصلی جیب بری ها را که ترک نشین موتورسیکلت بود دستگیر کنند اما همدست وی با ورود به کوچه و پس کوچه های فرعی فرار کرد. این جوان ۳۷ساله سابقه دار که تبعه کشور افغانستان و معتاد به کریستال است ارتکاب هرگونه سرقت را انکار کرد اما وقتی ۸تن از مالباختگان او را مورد شناسایی قرار دادند به ناچار همدست خود را نیز به ماموران معرفی کرد. این گزارش حاکی است: چند روز قبل نیز اعضای یک گروه دیگر از جیب برهای افغانی که با همین شگرد اقدام به سرقت می کردند توسط ماموران کلانتری گلشهر دستگیر شدند. یکی از افراد دستگیر شده موتورسوار که جوان ۲۲ساله سابقه دار و معتادی است تاکنون ۷شاکی دارد که وی را به هنگام ارتکاب جرم شناسایی کرده اند. این جوان موتورسوار نیز که با همدستی یکی از دوستانش سرقت می کرد در بازجویی ها گفت: وقتی می  دیدیم جیب پیراهن افراد بالا آمده است متوجه می شدیم که آنها وجوه نقدی و یا کارت های اعتباری خود را داخل جیبشان گذاشته اند به همین منظور در یک فرصت مناسب با دست انداختن به پیراهن جیب آنها را پاره می کردیم و اموالشان را می ربودیم. بنابراین گزارش، ماموران کلانتری طبرسی شمالی نیز حدود ۱۵روز قبل موتورسواران افغانی دیگری را دستگیر کردند که با همین شیوه از شهروندان سرقت می کردند.

 آتش سوزی گسترده در انبار ابر

خراسان نوشت: آتش سوزی گسترده در یک انبار ابر مشهد خساراتی بر جای گذاشت.  این حادثه در ساعت 14:30دیروز در بلوار توس مشهد بعد از روستای کشف رخ داد. حسین خاکپور مدیر روابط عمومی سازمان آتشنشانی مشهد به خراسان گفت: به محض اعلام وقوع حریق به سامانه ۱۲۵ بلافاصله ۲۴آتشنشان از ۶ایستگاه به محل حادثه عزیمت کردند. در کمترین زمان ممکن شعله های سرکش آتش را که در حال سرایت به مناطق مسکونی همجوار بود خاموش کردند. وی افزود: آتش سوزی در یک انبار ۲۰۰۰متری رخ داد که در این حادثه مقادیر زیادی چوب، تخته، الوار و پالت چوب های صنعتی که در محل روباز در مجاورت انبار مذکور قرار داشتند در آتش سوخت خاکپور اضافه کرد: در این حادثه حجم آتش و شدت گرما به حدی بود که سقف قسمتی از انبار ابر که محل نصب روکش مبل بود فروریخت. وی افزود: بنا به گفته ساکنین این انبار، آتش سوزی بیش از یکصد میلیون ریال خسارت بر جای گذاشته است و انبار مذکور نیز فاقد پوشش بیمه آتش سوزی بوده است.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده خدا IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
    3 2
    ضمن سلام و خسته نباشيد برداران نيروي انتظامي خواهشي كه دارم با معتادين برخورد جديتري بگيريد و اين موتور سوران كه هر روز كيف و موبا يل از زنان و مردان را با چاقو تعديد ميكنند كما اينكه با چوقو مي زنند و نقص عضو ميكنند يا مي كشند با اشد مجازات با انها برخورد شود و هيچ رحمي به انها نكنيد با تشكر