آغاز فاز دوم احیای آب‌انبار سقایی بهشهر

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از آغاز فاز دوم اجرایی احیا و باز زنده‌سازی آب‌انبار تاریخی سقایی بهشهر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، مهدی ایزدی با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر بهشهر در تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیون ریالی و قدردانی از همکاری شهردار بهشهر جهت اهتمام جدی احیای این آب انبار گفت: آب‌انبار سقایی در نوع خود کم‌نظیر است پس از بازسازی، جز محدود آب‌انبار در شرق مازندران خواهد بود که در دسترس و بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از شهرستان بهشهر به عنوان یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق گردشگری شرق مازندران یاد کرد و افزود: به جز باغ عباس‌آباد بهشهر که در لیست آثار جهانی به ثبت رسیده جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد که به‌درستی معرفی نشده اما می‌تواند جاذب گردشگر باشد.

وی به صنایع‌دستی فاخری چون گلیمچه متکازین بهشهر به عنوان یک محصول گردشگری شهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل خوب شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر بتوانیم با مرمت تمامی آثار تاریخی این ظرفیت‌های شاخص استان را دوباره احیا کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

آب‌انبار سقایی متعلق به دوره صفویه است که در تاریخ ۱۳۹۴/۴/۷ به شماره ثبت ۳۱۳۸۳ در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1657156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =