فعال سیاسی اصولگرا : دولت رئیسی ، فراجناحی نیست حتی از اصولگرایان هم در دولت استفاده نشده / گرانی ها طرفداران او را کاهش می دهد

فردا نوشت : آرین‌منش گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در سال گذشته تجربه کردیم، تورم افسارگسیخته بود که حتی از درون جریان اصولگرایی هم نسبت به عملکرد اقتصادی دولت نقدهایی شنیده شد و اگر قرار باشد وضعیت به همین شکل ادامه یابد، باتوجه به اعتراض‌هایی که در سال گذشته دیدیم، آقای رئیسی در میان اقشار مختلف مردم اعم از کارگران، حقوق‌بگیران، بازنشستگان، معلمان و... طرفداران خود را از دست می‌دهد.

یک سال از عمر دولت می‌گذرد و حالا می‌شود قضاوتی درباره عملکرد دولت ارائه داد؛ اینکه دولت در چه زمینه‌هایی مثبت عمل کرد و در چه مواردی مورد انتقاد قرار دارد.

جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «دولت جهت‌گیریهای مثبتی در کارنامه‌اش داشته است؛ از جمله جسارتی که در مواجهه با مسائل اقتصادی و مشخصا حذف ارز ترجیحی داشت که کار بزرگ و خطیری بود اما در ادامه کار متأسفانه دولت نتوانست بازار را کنترل کند و قیمت‌ها روزبه‌روز افزایش یافت که نتیجه‌اش افزایش شدید بر طبقات ضعیف شد. در مجموع وقتی به کارنامه اقتصادی دولت نگاه می‌کنیم، می‌توانیم بگوییم که در یک‌سال گذشته دولت نتوانست شعارهایش را محقق کند. البته وضعیت اقتصادی به بلاتکلیفی وضعیت برجام هم ارتباط داشت و دولت نتوانست در این شرایط به آنچه می‌خواست در ساماندهی اوضاع اقتصادی برسد».

او ادامه داد: «گرچه در موضوع برجام مجموعه حاکمیت تصمیم‌گیرنده است اما دولت می‌توانست نقش بهتری ایفا کند. تیم مذاکره‌کننده اساسا به برجام باور نداشتند و خب طبیعی بود که این تیم با چنین نگاهی نتوانند چندان مؤثر باشند. امروز هم آن‌قدر امید به احیای برجام کم است که شاید بتوانیم بگوییم که برجام به پایان کار خود رسیده است».

شعار فراجناحی‌بودن دولت به هیچ‌وجه محقق نشد

بیشتر بخوانید:

این فعال سیاسی درباره تحقق یا عدم تحقق شعار فراجناحی‌بودن دولت بیان کرد: «دولت به هیچ‌وجه فراجناحی نیست و این موضوع صرفا شعاری بود که در ابتدای راه از سوی آقای رئیسی مطرح شد و به هیچ‌وجه محقق نشد. نه‌تنها دولت فراجناحی نیست بلکه حتی از دایره وسیع اصولگرایی هم در دولت استفاده نشد و همین موضوع باعث شد که دولت نتواند از بدنه‌ای قوی و کارآمد بهره‌مند شود».

آرین‌منش در پایان گفت: «در آخر باز هم باید گفت که مهم‌ترین مسئله‌ای که در سال گذشته تجربه کردیم، تورم افسارگسیخته بود که حتی از درون جریان اصولگرایی هم نسبت به عملکرد اقتصادی دولت نقدهایی شنیده شد و اگر قرار باشد وضعیت به همین شکل ادامه یابد، باتوجه به اعتراض‌هایی که در سال گذشته دیدیم، آقای رئیسی در میان اقشار مختلف مردم اعم از کارگران، حقوق‌بگیران، بازنشستگان، معلمان و... طرفداران خود را از دست می‌دهد».

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1657294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =