نصب نشان فتح بر سینه یکی از بانیان وضع موجود

محسن هاشمی رفسنجانی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به تاریخ جنگ و نامه های صدام به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: سال 68 آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب قصد نصب مدال فتح بر سینه فرمانده جنگ آیت‌الله هاشمی را داشتند که ایشان قبول نکردند و خواستند در زمانی که به صلح کامل رسیدیم و آزادگان به کشور بازگشتند، انجام شود.

لذا رهبری در ابتدای شهریور 1369 مدال فتح را به سینه ایشان نصب کردند و در مراسمی چنین فرمودند: «یکی از چیزهایی که ما همیشه به عنوان فضایل برجسته جناب آقای هاشمی در ذهن داشتیم و مشاهده می‌کردیم، حضور فداکارانه و مدبرانه‌ای ایشان در صحنه‌های جنگ تحمیلی بود و حقیقتا زبان قاصر است از اینکه آن زحمات و آن فداکاری‌ها را سپاسگزاری کند. من آن شب‌های دشوار، آن لحظات پر هم‌وغم و پرمسوولیتی را که ایشان در مقابل چشم همه ما گذراندند- که همیشه مورد تشکر امام بزرگوارمان (رضوان‌الله) هم بود- فراموش نمی‌کنم. ما حالا می‌خواهیم این تشکر را به صورت یک حرکت سمبلیک مجسم کنیم و این نشان فتح را به سینه جناب آقای هاشمی الصاق نماییم.»

متاسفانه کسانی که به صورت جانبدارانه صحبت از بانیان وضع موجود می‌کنند، چنین وقایع تاریخی را کاملا فراموش کرده و سعی در پنهان کردن واقعیات دارند. امیدوارم که در گرامیداشت هفته دفاع مقدس مجددا صداوسیمای جمهوری اسلامی رشادت‌های گذشتگان و مدال‌داران را که حال بانیان وضع موجود نامیده می‌شوند، فراموش نکند. در همه کشورها قدرشناس مدال‌آوران خود هستند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1657683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 25
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینی IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    جناب محسن هاشمی، انتطار شما از صدا و سیمای جمهوري اسلامي ايران بی مورد است،
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    هرچه به نفع خودشون توی بوق و کرنا می کنند و تا قله قاف بالا می برند و هرچه که ماهیتشان مشخص می کنند به فراموشی می سپارند خداوند جای حق نشسته
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    فراز و نشیب ها در احوال اشخاص زیاد است مهم ثابت قدم بودن است
  • علی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    111 9
    ......چراای کاش چراش همه بدانیم
  • سجاد IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    آقای هاشمی بله سردار سازندگی و وووووو روحشان شاد
  • بنده خدا IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    نگرش و دیدگاه افراد در گذر زمان قابل تغییر می باشد همچنین آدمیزاد غیر معصوم امکان اشتباه و خطا دارد .