بهره‌مندی ۲۰هزار شهروند از خدمات درمانی جهاد دانشگاهی قزوین

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته سالانه ۲۰هزار شهروند قزوینی و غیرقزوینی از خدمات درمانی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی قزوین در نشست خبری که به مناسبت چهل‌ودومین سال‌روز تأسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در چهار حوزه معاونت فرهنگی، معاونت پژوهشی، معاونت آموزشی و پشتیبانی فعال است و در تمام حوزه‌ها کارویژه مشخصی برای خود تعریف کرده و سعی دارد در راستای تحقق اهداف این کارویژه‌ها گام بردارد.

او افزود: مأموریت ذاتی جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای در سه حوزه علم و فناروی، پژوهشی و فرهنگی است و این نهاد در تلاش است تا در گام دوم انقلاب در راستای پیشبرد اهداف خود، به عنوان زیست‌بوم نوآوری نخبگانی در کشور معرفی شود و سعی می‌کند فضا را برای حضور و ورود نخبگان به عرصه‌های مختلف ایجاد کند.

این مسئول گفت: بر اساس سند آمایش، قزوین یکی از استان‌های پراستعداد در تمام حوزه‌های اقتصادی، درمانی و عمرانی است که قطعاً برخی مزایای مغفول در حوزه‌های مختلف آن وجود دارد و نیاز است با ورود نخبگان این فضاهای مغفول مانده توسعه یابد.

پیله‌چی ادامه داد: در همه دنیا واحدهای فناور، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که مشکلات را احصا و برطرف می‌کنند و یا مزایای حوزه‌های مختلف را توسعه می‌دهند که امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم یک اکوسیستم برای ورود نخبگان و درنتیجه رشد آنان فراهم کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در فضایی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در پنج طبقه طراحی شده ولی متأسفانه با شیوع ویروس کرونا و کمبود اعتبار ساخت این پروژه به تعویق افتاد که البته در سال جاری با سفر رئیس‌جمهور به استان، اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت.

او یادآور شد: با اعتبار تخصیص‌یافته به این پروژه، امیدواریم فاز نخست آن‌ که شامل ارائه خدمات درمانی و آزمایشگاهی است به زودی به بهره‌برداری برسد.

این مسئول ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته سالانه ۲۰هزار شهروند قزوینی و غیرقزوینی از خدمات درمانی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی بهره‌مند می‌شوند.

پیله‌چی همچنین در خصوص فعالیت‌های معاونت پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی در عرصه هنر و معماری، گفت: در عرصه هنر و معماری خدمات فاخری به مدیریت شهری ارائه می‌دهد و بزرگ‌ترین دستاورد این مرکز تحقیق و پژوهش بر روی گنبد مسجد جامع بوده است که سال‌هاست به دلیل عدم مقاومت بنا، در حصار داربست است.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: تجاری‌سازی صنعت از دیگر موضوعاتی است که جهاد دانشگاهی به آن ورود کرده و در بحث تجاری‌سازی و فروش محصولات ۲تجربه موفق با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است و توانستیم برای یک شرکت که در حوزه ذخیره انرژی و رنگ فعال است؛ بازار فروش داخلی و حتی صادرات مهیا کنیم.

او همچنین افزود: یک کارویژه‌ دیگر که در حوزه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاه وجود دارد بحث درمان ناباروری است که با توجه به پایین بودن نرخ باروری در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

پیله‌چی گفت: ما توانستیم خیلی از افراد را به کارآفرین و آن دسته از افراد که توان و استعداد دارند را به پیشران بدل کنیم، در حال حاضر و در سال جاری با این رویکرد توانسته‌ایم یک‌هزار و ۵۰۰نفر را وارد بازار کارکنیم و این اتفاق بدون دریافت بودجه خاصی انجام‌ گرفته است.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، ادامه داد: معاونت فرهنگی دارای تنوع فعالیت زیادی است ازجمله حوزه رسانه و فعالیت ۲ خبرگزاری در آن، حوزه انتشارات جهاد دانشگاهی که سال گذشته ۲۰۰عنوان کتاب منتشر کرده که در بین استان‌های کشور سرآمد بوده است، بخش افکارسنجی جهاد که اطلاعات و آمارها را در اختیار مسئولین قرار می‌دهد و درنهایت حوزه سازمان دانشجویان که برای دانشگاه‌ها کار و فعالیت انجام می‌دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: در پایان با اشاره به دستاوردهای جهاد دانشگاهی و انتشار کتاب eight گفت: این کتاب یک دستاورد بزرگ است چراکه پیش‌ از این همه کتاب‌های آموزش زبان از خارج کشور تهیه می‌شد ولی این‌ کتاب یک مجموعه آموزشی متناسب با آموزه‌های ایرانی است که مختص بزرگسالان است و تلاش داریم در ادامه مجموعه مناسب برای آموزش نوجوان و کودکان را نیز تهیه کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1657860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =