مقامات آمریکایی از نقش جریان‌های چند گانه اطلاعاتی در شناسایی و قتل رهبر القاعده پرده برداشتند. منبع: خبرآنلاین

کایلا تاچی خبرنگار سی ان بی سی در کاخ سفید می‌گوید: مقامات ارشد کاخ سفید جزییات بیشتری در مورد نحوه انجام عملیات و گردآوری اطلاعات در اختیار گذاشتند که نشان می‌دهد ماه‌ها کار اطلاعاتی شده و اطلاعات لازم گردآوری شده که این مقامات از «جریان‌های چند گانه اطلاعاتی» دراین زمینه نام می‌برند.

آنها می‌گویند در اوایل آوریل ۲۰۲۲ رئیس جمهور برای اولین بار توسط جیک سالیوان مشاور امنیت ملی در جریان موضوع قرار گرفت. اول ژوئیه بود که برای اولین بار اطلاعات در سطح کابینه مطرح شد. سپس در ۲۵ ژوئیه رئیس جمهور بایدن در حالی که قرنطینه کرونایی شده بود با مشاوران کلیدی خود عملیات را تایید کرده و این جایی بود که همگی به اتفاق آرا برای ماموریت علامت دادند

سپس ۵ روز بعد ایمن الظواهری در بالکن خانه امن در مرکز کابل دستگیر و یا بیرون آورده شد. به گفته این مقامات همان بالکنی که نیروهای اطلاعاتی قبلا تصاویرش را با دوربین گرفته بودند.

مقامات آمریکایی همچنین تاکید کردند حقانی از اعضای ارشد طالبان از حضور وی در آن خانه امن آگاه بودند و پس از حمله، عملیات پاکسازی حضور وی را در آن خانه امن آغاز کردند. آنها گفتند علی رغم عدم اطلاع رسانی درباره این موضوع به روابط رو به جلوی خود با طالبان ادامه می‌دهند.

۶۹۲۶۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1657939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =