۱۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
راهنمای خرید مبل کلاسیک و استیل (سلطنتی)

برخلاف گذشته که مبل یکی از وسایل لاکچری منزل محسوب می‌شده است، امروزه به یکی از اجزای لازم و جدایی ناپذیر هر خانه تبدیل شده است.

در بین سبک‌های مبلمان سبک استیل (سلطنتی) و سبک کلاسیک از محبوبیت زیادی در بین افراد برخوردار هستند. این سبک‌ها مناسب خانه‌هایی هستند که از نظر متراژ نسبتاً بزرگ هستند. مبلمان استیل و کلاسیک از نظر منبت کاری نیز در بسیاری به هم نزدیک می باشند. اگر قصد خرید مبل استیل یا خرید مبل کلاسیک را دارید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله با بیان ویژگی‌های این دو سبک نکات مهمی به شما گفته می‌شود.

خرید مبل کلاسیک

مبل کلاسیک از انواع مبل‌هایی است که امروزه موردپسند اکثر افراد قرار می‌گیرد. اما اگر می‌خواهید بهترین مبل موردنظر خود را خریداری کنید که با تمام اهدافتان همخوانی داشته باشد، باید به یک‌سری نکات توجه کنید. برای مشاهده قیمت انواع مبلمان کلاسیک جدید و شیک به مقاله خرید مبل کلاسیک مراجعه کنید.

مبلمان کلاسیک ویژگی‌های مختلفی دارد که باعث شده‌اند مبل کلاسیک، از سایر مبلمان‌های دیگر متمایز شود. یکی از ویژگی‌های اصلی مبل کلاسیک، ظاهر زیبای آن‌ها است که با هنر منبت‌کاری ترکیب شده است.

قیمت و خرید مبل کلاسیک

  • مبل کلاسیک تا حدودی شبیه به مبل سلطنتی هستند و به دلیل ظاهر مجلل و لوکسی که دارند بیشتر در قسمت پذیرایی خانه مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. اگرچه این مسئله کاملا به سلیقه افراد مربوط است و ‌می‌توان از مبلمان کلاسیک در قسمت نشیمن خانه نیز استفاده کرد؛ اما غالبا برای قسمت پذیرایی مناسب‌تر ‌هستند.
  • برای ساخت مبل کلاسیک از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های مشخصی داشته و می‌توانند در کیفیت و قیمت نهایی مبل کلاسیک تاثیرگذار باشند. اما توجه داشته باشید که چوب مبل هرچه تیره‌تر باشد، دوام بیشتری داشته و کیفیت بهتری خواهد داشت. در نتیجه قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.
  • طراحی‌ها و منبت‌کاری‌های مبل کلاسیک در ظاهر و زیبایی این نوع مبل‌ها تاثیر زیادی دارند. در این‌صورت هرچه طرح‌ها و منبت‌کاری‌های کارشده روی این نوع مبل‌ها بیشتر و ظریف‌تر باشند، قیمت مبل نیز بالاتر خواهد بود.
  • کلاف یا همان بدنه و اسکلت مبل کلاسیک بهتر است از جنس چوب‌های باکیفیتی اعم از چوب درخت گردو، بلوط، راش و نراد باشد. در این‌صورت کیفیت و دوام مبل افزایش پیدا می‌کند. معمولا در ساخت مبل‌های کلاسیک از یک‌سری روکش‌های طبیعی، چوب ماسیو، روکش‌های ملامینه و یا ام‌دی‌اف نیز استفاده شده و یا به جای چوب‌های باکیفیت در ساخت این نوع مبلمان از چوب سفید یا چوب کاج استفاده می‌شود. این نوع چوب‌ها و روکش‌ها مرغوبیت کافی برای مبل کلاسیک را ندارند و طول عمر زیادی نیز نخواهند داشت.
  • بهترین نوع کلاف مبل، کلاف دوبل است. در کلاف‌های دوبل، دو چوب به هم متصل شده‌اند تا طول عمر کلاف بالاتر برود. همچنین شما می‌توانید با نشستن روی مبل، کیفیت آن را امتحان کنید. در این‌صورت اگر با نشستن روی مبل، صدایی شبیه به صدای جیرجیر از آن شنیدید، بهتر است از خرید آن مبل صرف‌نظر کنید؛ زیرا صدای جیرجیر هنگام نشستن روی مبل غالبا به دلیل عدم اتصال محکم اتصالات مبل و یا کیفیت نامرغوب چوب به‌کاررفته در ساخت آن است.
  • هنگام خرید و یا انتخاب مبل کلاسیک بهتر است به روکش آن و پارچه‌ای که به عنوان روکش روی آن استفاده شده است، توجه داشته باشید. همچنین نحوه دوختن مبل و روکش‌های آن نیز بسیار اهمیت دارد؛ در این‌صورت بهتر است دوخت روی پارچه‌ها تمیز بوده، پارچه‌ها در قسمت‌های مختلف کم و زیاد نشده باشند، دچار سوراخ، پارگی و بیرون‌زدگی نیز نباشند.
  • هنگام انتخاب مبل کلاسیک توجه داشته باشید که هیچ شکستگی و یا ترک‌خوردگی در قسمت‌های مختلف مبل وجود نداشته باشد؛ وجود شکستگی و یا ترک‌خوردگی غالبا به این معنا است که چوب به‌کاررفته در ساخت مبل نامرغوب بوده است. همچنین بهتر است پایه‌های مبل را نیز بررسی کنید تا کاملا تراز باشند و یا با جنس بدنه مبل همخوانی داشته باشند.
  • از دیگر مواردی که توصیه می‌شود هنگام خرید مبل کلاسیک به آن توجه داشته باشید، فوم مبل است. بهترین نوع نشیمن یا فوم برای مبل‌های کلاسیک فوم‌های سرد است که کیفیت بیشتری داشته و دیرتر دفرمه می‌شوند. برای این منظور می‌توانید روی یک قسمت از مبل فشار وارد کنید؛ در این‌صورت اگر مبل سریعا به حالت اولیه برگشت یعنی فوم مبل، سرد بوده و کیفیت بهتری دارد.
  • تاج این نوع از مبل‌ها هم بلندتر از سایر مبل‌ها هستند.

خرید مبل استیل (سلطنتی)

مبلمان استیل که به مبلمان سلطنتی نیز معروف هستند. این سبک مبل بیشترین حجم منبت‌کاری را در بین انواع دیگر سبک‌ها دارا می‌باشند. از مهمترین ویژگی‌های می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: برای مشاهده قیمت انواع مبلمان سلطنتی جدید و شیک به مقاله خرید مبل استیل مراجعه کنید.

قیمت و خرید مبل استیل

  • منبت کاری و کنده‌کاری ‌ای از مهم‌ترین ویژگی‌های مبل سلطنتی یا استیل است که در مقایسه با دیگر مدل های مبلمان (کلاسیک و راحتی)، این منبت ها از حجم بیشتری برخوردار است؛ که همین امتیاز این مبل نیز باعث شده تا تفاوت چشم گیری با سایر مبلمان در این صنعت داشته باشد.
  • اندازه مبل استیل معمولا از بقیه سبک‌های مبلمان بزرگ و حجیم‌تر است. پس حتما اندازه محل قرارگیری آن را داشته باشید تا مبلی بزرگ‌تر از فضای خود، خریداری نکنید.
  • جابجایی مبل استیل با توجه به سنگین و بزرگ بودن آن سخت است. پس اگر مستاجر تشریف دارید و مجبور هستید هر چند وفت یکبار جایجا شوید بهتر است این نکته را مد نظر قرار دهید.
  • هنگام خرید مبل استیل حتما از کیفیت چوب، پارچه‌ها و کلاف مبل اطمینان حاصل کنید.
  • انتخاب رنگ مبل نیز به تم رنگی دکور منزل بستگی دارد. می‌توانید طرح پارچه رومبلی را با یکی از آیتم‌های دکوری منزل مثل پرده‌ها و یا فرش ست کنید.
  • به تناسب ابعاد مبلمان و فضایی که قرار است مبل‌ها را در آن قرار دهید توجه داشته باشید.
  • به دلیل اینکه در مبل استیل چوب زیادی مصرف شده است وزن آن نسبت به بقیه مبلمان بیشتر است.
  • قیمت مبل استیل به نسبت بقیه سبک‌ها به دلیل منبت کاری و مصرف چوب بیشتر، بالاتر است.

تفاوت مبل استیل و مبل کلاسیک

مبل کلاسیک شبیه مبل استیل (سلطنتی) است. بسیاری از افراد در بعضی از مواقع این دو را با هم اشتباه می‌گیرند. در مورد تفاوت این دو مدل مبل باید بگوییم، مبلمان استیل در مقایسه با مبلمان کلاسیک دارای منبت‌کاری‌های بیشتری هستند، در حقیقت مبل‌های کلاسیک منبت‌کاری کمتری دارند. همچنین مبلمان استیل نیز دارای تاج‌های بلند هستند. و روی دسته مبل‌ها در مقایسه با مبل کلاسیک منیت‌کاری بیشتری دارند.

اگر به دنبال خرید مبل استیل و کلاسیک هستید حتما از مبل‌های جدید وشیک تولیدی پرشین چوب به آدرس www.persianchob.com بازدید کنید. پرشین چوب یکی از تولیدی‌های معتبر در منطقه چهاردانگه تهران است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1658662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =