عبدالحسین خسروپناه رئیس جدید مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران دارای سوابق پژوهشی، علمی و اجرایی و تدریس در دانشگاه و حوزه است.

دکتر عبدالحسین خسروپناه متولد 1345 در شهرستان دزفول است. وی تا کنون بیش از 25 کتاب و یک‌صد مقاله تألیف کرده و صاحب نظریه "فلسفه فلسفه اسلامی" است.

او در سال 1368 دروس خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه قم آغاز کرد و دوازده سال از محضر اساتیدى چون حضرات آیات عظام وحید خراسانی، فاضل لنکرانى در حوزه علمیه قم بهره برد.

اصطلاح نامه فلسفه، کلام جدید، جامعه مدنى و حاکمیت مدنى، گفتمان مصلحت، انتظارات بشر از دین، جامعه علوى در نهج البلاغه، گستره شریعت، پلورالیسم دینى و سیاسى، قلمرو دین، اخلاق در قرآن، آسیب شناسی جامعه دینی، جریانهای فکری ایران معاصر، شریعه شهود، فلسفه‌های مضاف و فلسفه‌های مضاف از جمله آثار وی هستند.

مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، عضو شورای علمی گروه معرفت شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، عضو شورای علمی گروه کلام و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، عضو شورای علمی گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون بررسی و تأمین نیازهای دینی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله مسئولیتهای اجرایی نیز سایر مسئولیتهای اجرایی خسروپناه هستند.

به گزارش مهر، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفی ایران به منظور پاسخگویی به نیازهای پژوهشی کشور در زمینه‌های فلسفه، حکمت و دانش‌های مرتبط تأسیس شده است.

این مؤسسه پیش از این در قالب دو پژوهشکده "حکمت و ادیان" و "تاریخ و فلسفی علم" فعالیت می‌کرد که بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی در خردادماه 1380 در ساختار جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =