چرا نباید کارت بانکی‌تان را به دیگری اجاره بدهید؟

این روزها پول در آوردن کار بسیار سختی است، اما بعضی‌ها خیلی راحت پول در می‌آورند. فقط کافی است کارت ملی و کارت بانکی افراد از همه جا بی‌خبر را که در تله آگهی کار در منزل افتاده‌اند، به چنگ بیاورند و بعد کلاهبرداری اینترنتی شروع می‌شود.

سپیده شهیدی، دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی و مدرس دانشگاه درباره این آگهی‌های کار در منزل در شبکه‌های اجتماعی و وعده‌های پر زرق و برق آنها به خبر آنلاین می‌گوید:« کلاهبرداران سایبری با وعده کسب سود و در آمد روزانه به صورت کار در منزل، اقدام به فریب افراد می‌کنند و با عنوان خرید ارز دیجیتال یا ارز دولتی، با ارقام متفاوتی حساب‌ها یا کارت‌های بانکی را به صورت هفته‌ای تا ماهانه و سالانه فقط برای پوشش برخی فعالیت‌های مجرمانه خود از قبیل قمار، شرط‌بندی،پولشویی، کلاهبرداری‌، فرار مالیاتی و... اجاره می‌کنند. از آنجا که طبق قانون مسؤولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی انجام می‌شود بر عهده دارنده آن است؛ اگر افراد حساب بانکی و کد ملی خود را به فرد دیگری اجاره ‌دهند و در ازای آن مالی یا وجهی تحصیل کنند که طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی است و به نحو فوق وجوهی که منشأ آن‌ها اعمال مجرمانه بوده را در حساب خود نگهداری ‌کنند یا موجب نقل ‌و انتقال آن ‌شوند ، علاوه بر معاونت در جرم اصلی و تحمل مجازات مقرر برای آن جرم، به جرم پولشویی نیز، محکوم می‌شوند. »

این مدرس دانشگاه در ادامه توصیه می‌کند به هیچ عنوان کارت ملی و بانکی خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید:«دارندگان کارت‌های بانکی به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، پیشنهاد اجاره حساب یا کارت بانکی را با هیچ مبلغی نپذیرید، زیرا هیچ ادعایی مبنی بر عدم اطلاع، علم و آگاهی برای اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضایی مسموع نیست و در صورت برخورد با چنین موارد مشکوکی، مراتب را به بخش فوریت‌های سایبری مرکز پیشگیری پلیس فتا اطلاع بدهید.»

جزئیات بیشتر این گزارش را اینجا بخوانید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1658964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =