طراحی آزمایشی جدید و پیشرفته با قدرت تشخیص صد درصدِ واریانت‌های مختلف کرونا

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا نوعی آزمایش جدید و پیشرفته‌ با نام Revealr را ساختند که می‌تواند واریانت‌های مختلف کرونا را با دقت صد درصد شناسایی کند.

به گزارش خبرآنلاین، محققان دانشگاه کالیفرنیا در ایروین، آزمایشی مربوط به کرونا طراحی کرده‌اند که انواع خاص ویروس کرونا یا SARS-CoV-2 را با دقت صد درصد شناسایی می‌کند.

چنین امکانی می‌تواند کادر درمان را قادر سازد تا بهترین تصمیمات درمانی را برای بهبود حال بیمار اتخاذ کنند.

نویسنده این آزمایش، جان چاپوت، استاد علوم دارویی UCI، گفت: Revealr فراتر از روش‌های ساده تشخیص کووید، مانند کیت آنتی ژن رایج برای شناسایی سویه دقیق کرونا که بیمار را آلوده می‌کند، عمل می‌کند.

این تیم طی مطالعات خود، 34 نمونه بالینی از میان بیماران دارای علائم کووید-19 در اوایل، اواسط و اواخر سال 2021 در مرکز پزشکی UCI را تجزیه و تحلیل کردند. طی آزمایشات مربوطه، RNA (ترکیبات مولکولی مؤثر در سنتز پروتئین‌های سلولی) از سواب‌های نازوفارنکس جدا گشته و واریانت دقیق کرونا (SARS-CoV-2) در هر مورد شناسایی شد.

چاپوت گفت: «هرچند که آزمایش Revealr به عنوان یک سنجش تشخیص کووید معرفی شده، اما لازم به ذکر است که گام بعدی ما گسترش و توسعه‌ی این آزمایش جهت شناسایی سایر عفونت‌های دستگاه تنفسی است که علائم مشترکی با کووید-19 دارند، مانند آنفولانزا».

منبع: phys.org / مترجم: الهه جعفرزاده

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1659398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =