توضیح امیرعبداللهیان درباره گفتگوی تلفنی با بورل

وزیر امور خارجه با انتشار پستی اینستاگرامی به جزئیات گفتگوی تلفنی دیشب خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد.

به گزارش خبرآنلاین، امیرعبداللهیان نوشت:

در تماس تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مورد تحولات دور تازه گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین گفتگو کردم.

به آقای بورل تاکید کردم هیأت مذاکره‌کننده ایرانی با اراده و جدیت برای دستیابی به توافق در وین حضور داشته و ایده‌های سازنده‌ای را برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده ارائه داده است. دیدگاه‌ها و ملاحظات ایران درباره ایده‌های ارائه ‌شده از سوی انریکه مورا، به وی‌ منتقل شده است و انتظار می‌رود همه طرف‌ها برای دستیابی به متن نهایی توافق از خود اراده و جدیت نشان دهند.

همچنین ضمن تمجید از تلاش‌های هماهنگ‌کننده جهت تسهیل دستیابی به توافق، به ایشان یادآوری کردم که توافق نهایی باید تأمین‌کننده حقوق و منافع ملت ایران بوده و رفع پایدار موثر تحریم‌ها را تضمین نماید.

آقای بورل معتقد بود در دور اخیر گفتگوهای وین، پیشرفت نسبی حاصل شده‌است و ارزیابی اش از این مرحله مذاکرات مثبت بود.
آقای بورل گفت بعنوان هماهنگ کننده به تلاش های خود برای نزدیک تر کردن دیدگاه‌ها تا رسیدن به نتیجه خوب برای همه طرفها ادامه خواهد داد.

در پایان به ایشان گفتم امیدوارم که با واقع‌بینی و اجتناب از اتخاذ مواضع غیرسازنده، به خصوص از سوی آمریکا، مسیر دستیابی به توافق هموار شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =