صفر تا ۱۰۰ آنچه باید از دستگاه آب شیرین کن صنعتی بدانیم

دستگاه تصفیه آب صنعتی یا همان دستگاه آب شیرین کن صنعتی، دستگاهی است که با روش اسمز معکوس RO  قادر به حذف نمک، رسوبات و آلاینده‌های آب است. به بیانی ساده تر سیستم آب شیرین کن، عمل شیرین سازی آب های شور را با حذف املاح محلول در آب، انجام می دهد.  

متاسفانه در عصر حاضر کمبود آب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه بشری به حساب می‌آید که با وجود آلودگی‌های موجود در آب ‌های شیرین نیز، به شدت این دغدغه ها افزوده می‌شود. در واقع دیگر چاره‌ای جز تصفیه آب‌ و ارتقای سطح کیفیت آن جهت استفاده وجود ندارد. با این حال همچنان پیدا کردن روشی که بتواند در کنار بهبود کیفیت آب، یک روش مقرون به صرفه از نظر اقتصادی نیز به شمار آید، چندان ساده نیست. از این رو قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با دستگاهی آشنا کنیم که می‌تواند مشکل املاح موجود در آب را برطرف نماید.

دستگاه آب شیرین کن چیست؟

تبدیل آب شور به آب شیرین همواره یکی از مشکلات انسان بوده است. عملیات شیرین سازی آب به فرآیندهای مکانیکی و حرارتی نیاز دارد. دستگاه آب شیرین کن صنعتی به عنوان یکی از ضروری‌ترین تجهیزات امروزه بشر در جهت تبدیل آب شور به آب شیرین کاربرد دارد. جدا کردن نمک از آب باید به وسیله روش‌های خاصی در یک بستر پرقدرت اجرا شود. اسمز معکوس Reverse Osmosis یکی از متداولترین روش ها برای تولید آب شیرین می باشد. RO مخفف عبارت Reverse Osmosis است که در معنای اسمز معکوس تعریف می‌شود. بنابراین دستگاه RO نام اختصاری دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس می باشد.

در واقع به بیانی ساده‌تر، دستگاه آب شیرین کن صنعتی به دستگاهی گفته می‌شود که قادر است به وسیله روش اسمز معکوس آبی که قابل آشامیدن نیست را به آب آشامیدنی و قابل مصرف بدل کند.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی با عبارت دستگاه آب تصفیه کن نیز شناخته می‌شود که اساس کار آن روش اسمز معکوس می‌باشد.

کاربرد دستگاه آب شیرین کن RO

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی شاید در وهله اول تنها برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز باشد، اما در واقع کاربرد دستگاه RO تنها به تصفیه آب برای آماده‌سازی آن جهت آشامیدن خلاصه نمی‌شود.

کمبود آب شیرین، وجود آلاینده‌ها و آلودگی در آب، فقدان بارش و بسیاری از مشکلات صنعتی کشورهای جهان، همه و همه به آب بستگی دارند.

کشاورزی، دامداری، تولید دارو، نیروگاه برق، خودروسازی، نساجی، مواد آرایشی و بهداشتی و صنایع مختلف از جمله فعالیت‌هایی هستند که بدون آب نمی‌توان آن‌ها را پایدار نگه داشت. از سوی دیگر در بسیاری از فرآیندها، آب مورد نیاز باید تصفیه شده و عاری از هرگونه آلودگی باشد. به همین دلیل کاربرد دستگاه آب شیرین کن صنعتی بسیار گسترده‌تر از چیزی است که تصور میشود.

استفاده از دستگاه آب شیرین کن RO می‌تواند بیش از ۹۹ درصد از املاح موجود در آب را حذف نموده و آب شیرین و خالص را به عنوان خروجی تحویل دهد.

صفر تا ۱۰۰ آنچه باید از دستگاه آب شیرین کن صنعتی بدانیم

قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی به عوامل مختلفی وابسته است و نمی‌توان یک قیمت واحد را برای آن مشخص کرد. لذا به صورت‌ کلی عواملی که موجب نوسان قیمت در خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

آنالیز و کیفیت آب خام (آب ورودی به دستگاه)

مقدار آب تصفیه شده مورد نیاز در یک روز

تجهیزات و قطعات به کار برده شده در دستگاه RO

نوع تابلو برق (که میتواند مدار صنعتی و یا PLC باشد)

کیفیت آب تولیدی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (آب شرب- آب صنعتی- آب مقطر)

کیفیت تجهیزات به کار رفته در دستگاه RO

جنس لوله کشی و جنس شاسی دستگاه

برند قطعات به کار رفته جهت ساخت دستگاه

شما می‌توانید از شرکت خانه آب آویژه دستگاه آب شیرین کن صنعتی را با بهترین کیفیت و مقرون‌ به‌صرفه‌ترین قیمت با یکسال گارانتی بی قید و شرط خریداری کنید.

نکات مهم برای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب صنعتی

جهت خریداری بهترین دستگاه تصفیه آب صنعتی باید به مواردی توجه کنید و پیش از اقدام به خرید درباره این نکات اطلاعات کسب کنید. از جمله نکات مهمی که می‌توانند راهنمای خرید شما باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- برای طراحی و ساخت دستگاه آب شیرین کن اولین و مهمترین قدم ارائه آنالیز فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آب می باشد.

۲- طراحی سیستم RO می بایست توسط کارشناسان و مهندسین با سابقه و با استفاده از نرم افزارهای مربوطه مانند نرم افزار Rosa صورت پذیرد.

۳- حتما در زمان ساخت دستگاه آب شیرین کن می بایست از ابزار های کنترلی مانند پرشرسوئیچ، گیج فشار، TDS متر و فلومتر برای کنترل کامل دستگاه استفاده شود.

۴- لوله کشی فشار بالای دستگاه حتما از جنس استنلس استیل باشد.

۵- از فیلتر ممبران با برندهای معتبر مانند فیلتر ممبران Filmtec استفاده شود.

۶- سیستم دارای مخازن پیش تصفیه فیلتر شنی و فیلتر کربنی به صورت جداگانه باشد.

۷- سیستم آب شیرین کن دارای مخزن شستشوی CIP به صورت مجزا باشد.

همچنین شرکت سازنده دستگاه آب شیرین کن می بایست موارد مهم جهت طراحی و ساخت دستگاه آب شیرین کن صنعتی که سبب افزایش طول عمر دستگاه میگردد را به خریدار توضیح دهد.

لیست تجهیزات و قطعات دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

الف – سیستم پیش تصفیه شامل :

فیلترشنی

فیلتر کربنی

فیلتر میکرونی

سختی گیر رزینی

پکیج تزریق مواد شیمیایی(کلر- متابی سولفیت سدیم- آنتی اسکالانت)

ب-واحد اصلی سیستم تصفیه آب شامل:

فیلتر ممبران

پرشروسل

پمپ طبقاتی

سیستم cip

ج- تابلو برق و سیستم تجهیزات کنترلی و پایپینگ شامل:

فلومتر

مانومتر

الکتروکنداکتیویتی متر یا هدایت سنج

pHمتر

های پرشرسویچ و لوپرشر سویچ

شیر میکس

پمپ تزریق

صفر تا ۱۰۰ آنچه باید از دستگاه آب شیرین کن صنعتی بدانیم

شرکت خانه آب آویژه به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های سازنده دستگاه آب شیرین کن با بیش از یک دهه سابقه در طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی می تواند به بهترین نحو به شما یاری برساند تا بتوانید بهترین انتخاب را با مناسب ترین قیمت دریافت نمایید. مشاوره در زمینه طراحی و ساخت دستگاه، در این مجموعه کاملا رایگان صورت می پذیرد.

شما در جهت خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی از شرکت خانه آب آویژه می‌توانید از تمام نکات و پارامترهای لازم جهت نگهداری و تضمین کیفیت برای افزایش طول عمر دستگاه بهره‌مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان پیرامون ساخت دستگاه آب شیرین کن صنعتی با شماره های ۸۸۳۲۰۱۶۷ و ۸۸۳۴۰۸۲۶ تماس حاصل فرمایید و یا به وبسایت شرکت به نشانی www.khanehab.com مراجعه نمایید.

صفر تا ۱۰۰ آنچه باید از دستگاه آب شیرین کن صنعتی بدانیم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =