۱۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
انقلابی در منوی رستوران‌ها

پیشرفت تکنولوژی در تمام ابعاد زندگی انسان، تأثیرات چشمگیری داشته است. امروزه اغلب کسب‌وکارها به سمت اینترنتی شدن می‌روند؛ فروشگاه‌های آنلاین، سوپرمارکت‌های آنلاین، خدمات دهندگانی که به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و بسیاری موارد دیگر که به نحوی تلاش می‌کنند تا از مزایای کسب‌وکارهای آنلاین بهره‌مند شوند.

صاحبان و مدیران کسب‌وکارها همیشه در تلاش بوده‌اند تا بتوانند رضایت و توجه مشتری خود را جلب کنند و از این طریق بتوانند در او حس وفاداری ایجاد کنند؛ زیرا داشتن مشتریان وفادار یکی از اصلی‌ترین عوامل رشد و پیشرفت یک کسب‌وکار است.

امروزه رستوران‌ها و کافه‌ها نیز تلاش می‌کنند تا از تکنولوژی در کسب‌وکار خود استفاده کنند و بتوانند رشد کنند؛ سفارش گرفتن به‌صورت اینترنتی یکی از کارهایی است که باعث صرفه‌جویی در وقت مشتری و در نهایت جلب رضایت او می‌شود اما برای راحتی مشتریانی که در رستوران حاضر می‌شوند، تدابیر دیگری اندیشیده شده است؛ مانند سافت منو!

برای بررسی مزایا و ویژگی‌های منوی آنلاین با ما همراه باشید.

منوی دیجیتال چیست؟

منوهای کاغذی را می‌توان آلوده‌ترین وسیله موجود در یک رستوران نامید؛ این منوها قابلیت ضدعفونی نداشتند و توسط تمام مشتری‌ها لمس می‌شدند. منوی دیجیتال در ابتدا برای حل مشکل آلودگی منوهای رستوران و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ به وجود آمد اما در راحتی سفارش گیری از مشتری نیز تأثیر به‌سزایی داشت؛ ازاین‌رو استفاده از آن روزبه‌روز گسترش یافت.

منوی هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که یک صفحه مجازی به‌عنوان منو طراحی کنید؛ برخی از این منوها قابلیت سفارش‌دهی و حتی پرداخت به‌صورت آنلاین را دارند. دسترسی به منوی آنلاین از طریق اسکن کیو آر کد انجام می‌شود؛ به‌همین‌جهت به آن منوی کیو آر کد هم گفته می‌شود با اسکن کردن کیو آر کدهایی که معمولاً روی میزهای کافه یا رستوران قرار دارد، منوی آن رستوران در موبایل شما ظاهر خواهد شد؛ سپس می‌توانید بدون معطلی به غذاهایی که در آن رستوران سرو می‌شود و اطلاعات (مواد مورداستفاده) هر غذا دسترسی پیدا کنید تا سفارش راحت‌تر و سریع‌تری داشته باشید.

مزایای استفاده از منوی کیو آر کد

این منو مزایای زیادی برای مشتری و صاحب رستوران و حتی کارکنان آن به همراه دارد؛ برخی از مهم‌ترین مزایای منوی دیجیتال به شرح زیر است:

انقلابی در منوی رستوران‌ها

به‌روز بودن قیمت‌ها و کاهش هزینه

به‌روزرسانی قیمت‌های منوی کاغذی، برای صاحبان کسب‌وکارها هزینه بسیاری داشت، حتی طراحی برخی منوها به‌گونه‌ای بود که برای تغییر قیمت یک غذا، مجبور می‌شدند منوی جدیدی طراحی کنند اما با ظهور سافت منو، به‌روزرسانی قیمت‌ها به‌سرعت و به صورت آنی انجام می‌شود.

تعداد نامحدود

در برخی مواقع که تعداد منوهای موجود در رستوران از تعداد میزها کمتر بود، مشتری‌ باید زمان زیادی منتظر مشتریان دیگر می‌ماند تا اقدام به سفارش کند و بتواند از منو استفاده کند اما در این منو، هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه افراد حاضر در رستوران، به‌وسیله یک تلفن هوشمند می‌توانند به این منو دسترسی پیدا کنند.

نظرات مشتریان

یکی از مهم‌ترین مسائل که برای رشد یک کسب‌وکار لازم است، نظرات و رضایت مشتریان است. مشتریان می‌توانند نظر خود را نسبت به هر غذا برای شما بنویسند؛ بنابراین در صورت وجود مشکل می‌توانید به‌سرعت مطلع شوید و درصدد رفع آن برآیید. یکی دیگر از مزایای بخش نظرات مشتریان، جلب‌توجه دیگر مشتریان است، یعنی هنگامی‌که مشتری نسبت به کیفیت یا طعم غذاهای موجود در منو تردید دارد، با توجه به نظر دیگران به‌راحتی تصمیم می‌گیرد.

رعایت بهداشت

به‌وسیله این منو شما می‌توانید با کمترین تماس، اقدام به انتخاب غذای موردنظر، ثبت سفارش و پرداخت اقدام نمایید.

حذف منوی کاغذی

منوی هوشمند با حذف منوی کاغذی، باعث حذف تمام معایب مربوط به آن شده است.

ویژگی‌های منوی آنلاین

منوی دیجیتال ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از

انقلابی در منوی رستوران‌ها

بررسی موجود بودن غذاها

برخی غذاها تنها در یک فصل خاص در رستوران ارائه می‌شوند و یا در برخی روزها امکان ارائه آن وجود ندارد؛ در این صورت به‌وسیله منوی هوشمند می‌توانید به مشتریان خود اعلام کنید که دقیقاً چه غذاهایی در همان روز برای آن‌ها مهیا است.

ثبت سفارش

وقتی به یک رستوران شلوغ یا بزرگ می‌رویم باید زمان زیادی را منتظر گارسون بمانیم؛ با استفاده از منوی کیو آر کد دیگر احتیاج نیست زمان زیادی را منتظر بمانید، هر زمان که خواستید می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

پرداخت ساده

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که به علت وجود اختلال در دستگاه کارت‌خوان، مجبور شوید زمان زیادی منتظر بمانید تا پرداخت صورتحساب شما انجام شود؛ با استفاده از منوی دیجیتال، امکان پرداخت توسط درگاه‌های پرداخت برای شما مهیا خواهد شد. شما می‌توانید حتی هنگام صرف غذا، صورتحساب خود را پرداخت کنید تا در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

اعمال تخفیف

اعمال تخفیف روی برخی از محصولات خاص، باعث جلب‌توجه مشتری می‌شود؛ درصورتی‌که اگر شما در صورتحساب مشتری تخفیفی اعمال کنید، توجه خاصی به آن نمی‌شود.

طراحی منو

شما می‌توانید از طراحی‌های زیباتری استفاده کنید. طراحی منوی دیجیتال منعطف‌تر است و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد، یعنی هر طرحی که در ذهن شما باشد، قابلیت اجرایی شدن دارد اما منوی کاغذی محدودیت‌های بسیاری در طرح و رنگ دارد.به خاطر داشته باشید که یک طراحی جذاب، می‌تواند تا حدود زیادی توجه مشتری را جلب کند. یکی دیگر از ویژگی‌های منوی کیو آر کد، پایین بودن هزینه طراحی آن نسبت به هزینه طراحی و چاپ منوهای کاغذی است.

پشتیبانی از زبان‌های دیگر

امکان پشتیبانی و طراحی منو به زبان‌های دیگر باعث می‌شود تا مسافران و گردشگرانی که از کشورهای دیگر در رستوران شما حضور یافته‌اند، بتوانند به‌راحتی اقدام به ثبت سفارش نمایند.

قالب و تم های متنوع

شما با داشتن منوی دیجیتال سافت منو,قابلیت انتخاب قالب و تم های متعدد رو دارید یعنی به نحوی منویی به شکل جذاب و هوشمند که کاملا با رعایت رنگبندی برندینگ درست شده در دسترسی مشتریاتون قرار می دهید .

سخن آخر؛ منوی کاغذی یا منوی هوشمند؟

درنهایت با توجه به مزایا و امکاناتی که منوی آنلاین در اختیار شما می‌گذارد، بی‌تردید می‌توان گفت منوی هوشمند بهترین انتخاب برای رستوران شماست اما این به معنی حذف کامل منوهای کاغذی نیست؛ در برخی مواقع عده‌ای وارد رستوران شما می‌شوند که دسترسی به تلفن هوشمند ندارند و یا نحوه استفاده از منوی کیو آر کد را بلد نیستند و ترجیح می‌دهند از منوی کاغذی استفاده کنند؛ بنابراین بهتر است یک منوی کاغذی نیز در رستوران خود داشته باشید.

استفاده از منوی دیجیتال سافت منو به معنی احترامی است که شما برای مشتری خود قائل هستید؛ بنابراین اگر قصد ایجاد وفاداری در مشتری و رشد و گسترش کسب‌وکار خود را دارید ، از استفاده کردن از منو دیجیتال سافت منو غافل نشوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =