هر روز، روز خبرنگار است

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: تکریم اصحاب رسانه باید در تمامی ایام سال صورت گیرد و نه صرفا در یک روز مشخص.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفتگویی با گرامیداشت 17 مردادماه، سالروز شهادت خبرنگار شهید "محمود صارمی"، اظهارکرد: عرصه خبر و رسانه، عرصه آگاهی‌‎بخشی و روشنگری است؛ عرصه‌ای حساس و خطیر که خبرنگاران، صادقانه و خالصانه در خط مقدم آن قرار دارند و نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با تسلیت عاشورا و تاسوعای حسینی، گفت: تقارن روز خبرنگار با این واقعه عظیم و دردناک، فرصتی ارزشمندی برای واکاوی مضاعف و تبیین جنبه‌های قیام عاشوراست؛ آنگاه که زینب کبری(س) به روایتگری می‌پردازد تا آنجا که می‌گویند، «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود».

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: اگر رشادت‌ها و روایتگری‌های زینب کبری(س) نبود، نوای آزادی‌خواهان و حق‌طلبان، مبارزان ظلم‌ستیزی و آزادگان در سرتاسر این کره خاکی طنین‌انداز نمی‌شد.

حاجی‌بگلو در ادامه ضمن ارج نهادن به جایگاه والای خبرنگاران، تصریح کرد: اصحاب رسانه را می‌توان پیروان زینب کبری(س) دانست؛ روایتگران حق و حقیقت، سربازان عرصه جهاد تبیین و پیشگامان روشنگری.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم تکریم خبرنگاران و توجه به دغدغه‌مندی‌های آنها گفت: خبرنگار زمانی می‌تواند با آسودگی خیال به رسالت خطیر خود بپردازد و به دنبال حقیقت برود که تمرکز کامل بر ماموریت خود داشته باشد و این مهم از ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

حاجی‌بگلو، خبرنگاران را گره‌گشای مسائل و مشکلات مردم و پل ارتباط بین بدنه اجرایی و مدیران با عموم جامعه دانست و افزود: تکریم اصحاب رسانه، در تمامی ایام سال و نه صرفا در یک روز مشخص است؛ امیدواریم در سایه تعامل سازنده بین رسانه و مدیریت شهری گام‌های اثرگذاری در جهت حل و فصل مسائل و مشکلات شهر برداریم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =