جهانگیری: خبرنگاری مسوولیتی همگانی است /واعظی: خبرنگاران سفیران شفافیت هستند /ربیعی: خبرنگاران وجدان بیدار جهان هستند

اسحاق جهانگیری، علی ربیعی و محمود واعظی روز خبرنگار را در فضای مجازی تبریک گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور به مناسبت روز خبرنگار در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به مناسبت روز خبرنگار، نوشت: خبرنگاران اصحاب امید و آگاهی و سفیران شفافیت اند. بعنوان حلقه واسط جامعه و نظام حکمرانی کشور، صدای مردم را گوش مسئولان می رسانند ودر عین حال با تبیین واقعیت ها و تنگناهای پیش روی کشور، به اقناع سازی و بسط واقع بینی در جامعه کمک می کنند.

در همین رابطه بخوانید؛

روحانی به خبرنگاران: نیازمند جستجوی بی‌امان واقعیت و حقیقت هستیم

وی افزود: مجاهدت های اصحاب رسانه در روزهای مبارزه با کرونا نیز فراموش نشدنی است، آنها در کنار مجاهدان سلامت و مجاهدان معیشت ضلع سوم نبرد با کرونا را تشکیل دادند و با اطلاع رسانی و آموزش، گام بلندی را در جریان این مبارزه نفس گیر برداشتند.

واعظی تأکید کرد: بنده به نمایندگی از دولت تدبیر و امید از تلاش های ارزشمند خبرنگاران و روزنامه نگاران عزیز تشکر می کنم و یادی از شهدای خبرنگار، خبرنگارانی که دیگر در بین ما نیستند و همچنین عزیزان خبرنگاری که اخیرا و در اثر بیماری کرونا از دستشان دادیم، روز خبرنگار را به تمامی اصحاب رسانه و مطبوعات تبریک عرض می کنم.
 

کمک به خبرنگاران مسئولیتی همگانی است

اسحاق جهانگیری نیز طی پیامی در توییتر به مناسبت روز خبرنگار نوشت: روز خبرنگار را به خبرنگاران، ‌روزنامه‌نگاران، دست‌اندرکاران رسانه‌ها و همه شهروند خبرنگاران تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی زندگی با نشاط، پرامید و ثمربخش دارم.

وی تصریح کرد: طبیعتاً روزنامه‌نگاری به طور عام و خبرنگاری به‌طورخاص حرفه‌ای پردغدغه، خطیر، دشوار و در عین حال موثر است. درک این ویژگی‌ها مسئولیتی همگانی است یعنی اینکه هم مسئولان قوای سه‌گانه و هم فعالان مدنی و شهروندان باید این ویژگی‌ها را بدانند و همه ما، خبرنگاران را در انجام وظایفشان کمک کنیم.
 

خبرنگاران وجدان بیدار جهان هستند

علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌ جمهور و سخنگوی دولت نیز در پیامی فرارسیدن روز خبرنگار را تبریک گفت در همین رابطه نوشت: ۱۷ مرداد ماه «روز خبرنگار» فرصتی ارزشمند و گرانبها است، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند.  چه زیباست که این روز مبارک مصادف با روز مبارک عید غدیر است، خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند. خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست. 

بی تردید کارکرد تمامی اصحاب رسانه در ارائه تصویری از مشکلات موجود کشور و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار است و راستی که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است. چنانچه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس».

 از همین روست که می توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنیامیم و قدردان آن باشیم. اینجانب ضمن تبریک عید غدیر به همه مسلمانان و مردم عزیز کشورمان، روز خبرنگار را به شهدای اصحاب رسانه و شما خبرنگاران، دلاوران خستگی ناپذیر تبریک می گویم.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1419080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =