درخواست طلاق بخاطر رعایت نکردن پوشش مناسب توسط زن/ عروس جوان: جوری حرف می زنید که انگار بی بند و بار هستم

روزنامه ایران در گزارشی از دادگاه خانواده نوشت: محمدجواد... و نازنین... ، پس از ورود به شعبه دادگاه در ردیف اول نشستند.

قاضی در حالی که عینکی بر چشم داشت پرونده را ورق زد و بعد صدایش را صاف کرد و گفت: آقای محمد جواد درخواست طلاق داده اید. من دادخواست شما را خواندم اما ابهاماتی در پرونده وجود داشت که می‌خواهم مسائل و مشکلات تان را از زبان خودتان بشنوم.

مرد جوان نفس عمیقی کشید و گفت: جناب قاضی 19 ساله بودم که در دانشگاه با نازنین آشنا شدم، البته ارتباط ما به دلیل تربیت خانوادگی و همینطور اعتقادات من و خانواده‌ام هیچوقت خارج از عرف نبود، اما وقتی احساس کردم به او علاقه دارم از ترس اینکه دچار خطا شوم موضوع را با خانواده‌ام در میان گذاشتم و آنها هم خواستگاری را منوط به تحقیق درباره نازنین و خانواده‌اش کردند،اما یک ماه بعد مادرم از من خواست تا نازنین را فراموش کنم .وقتی با تعجب علت را پرسیدم گفت خانواده‌هایمان در سطح هم نیست.
در ابتدا فکر کردم که شاید مادرم به خاطر وضعیت مالی خانواده نازنین چنین حرفی را بیان کرده ،چون می‌دانستم وضعیت مالی آنها بهتر از ماست اما وقتی به مادرم گفتم با تعجب نگاهی به من انداخت و گفت من به وضع مالی آنها کاری ندارم. ما یک خانواده مذهبی هستیم اما آنها اینطور نیستند.
مرد جوان در ادامه گفت: آقای قاضی حرف هایم را خلاصه می‌کنم. من به خاطر علاقه به نازنین مقابل خانواده‌ام ایستادم ،البته نازنین هم به من اطمینان داده بود که اگر باهم ازدواج کنیم مطابق نظر من و خانواده‌ام رفتار می‌کند و من هم خیالم راحت بود که او با من همراه است.در این لحظه نازنین شال اش را قدری جلو کشید و گفت: با تو همراه نبودم؟
من آدمی بودم که ارتباطم را با دوستانم قطع کنم. یا به میهمانی نروم همه اینها را به خاطر علاقه‌ای که به تو داشتم رعایت کردم، اما جناب قاضی انگار هرچقدر رعایت می‌کنم و به محمدجواد و خانواده‌اش احترام می‌گذارم توقع شان بیشتر می‌شود و هر روز خواسته هایشان را بیشتر می‌کنند.
من از کودکی در خانواده‌ای بزرگ شدم که نوع پوشش و رفتارشان آزادانه بود اما من به خاطر همسرم و احترام به خانواده‌اش همه این مسائل را رعایت کردم، با این حال او مدام از من و رفتارم ایراد می‌گیرد و حتی اجازه نمی‌دهد تنها از خانه بیرون بروم.
محمدجواد پاسخ داد: تو از اول آشنایی مان به من قول دادی کاری نکنی که بین ما فاصله‌ای ایجاد شود. جناب قاضی من بعد از چند سال زندگی مشترک فهمیدم که نازنین قدر زندگی مان را نمی‌داند و نمی‌خواهد به نظرات من احترام بگذارد. برای من نوع پوشش همسرم بسیار مهم است و وقتی می‌بینم که او نمی‌خواهد یا نمی‌تواند به خواست من رفتار کند ترجیح می‌دهم زندگی‌ام را با او همین جا تمام کنم. الان تازه فهمیدم که پدر و مادرم چرا با این ازدواج مخالف بودند.
نازنین به قاضی گفت: واقعاً نمی‌دانم چه بگویم اگر کسی نداند فکر می‌کند من آدم بی‌بند و باری هستم. من اگر تو را دوست نداشتم هیچگاه تلاش نمی‌کردم که به نظرات تو احترام بگذارم ،اما حالا که به اینجا رسیده و همسرم که فکر می‌کردم همیشه پشت و پناهم بوده به همین راحتی می‌تواند حرف از جدایی و طلاق بزند دیگر تمایلی ندارم با او زیر یک سقف زندگی کنم.
در این لحظه قاضی زوج جوان را به آرامش دعوت کرد و گفت: شما هنوز همدیگر را دوست دارید.من به عنوان فردی که سال ها در حوزه مسائل خانواده تجربه دارم به شما می‌گویم که موضوع شما قابل حل است اما باید هر دوی شما بخواهید.
خانم نازنین شما وقتی پذیرفتید که به شرایط و به اصطلاح قواعد مردی که دوست دارید احترام بگذارید و نظراتش را تأمین کنید باید آنطور رفتار کنید که همسرتان از شما راضی باشد. پسرم شما هم باید با سعه صدر و شکیبایی طوری با همسرتان رفتار کنید که او احساس نکند می‌خواهید موضوعی را به او تحمیل کنید. تشکیل زندگی مشترک شاید آسان باشد اما حفظ و نگهداری آن دشوار است. امیدوارم با حضور در کلاس‌های مشاوره و فرصتی دوباره به یکدیگر شاهد تداوم زندگی تان باشم. جلسه بعد حدوداً دو ماه دیگر... .
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    امان از این رفقای زن ها و مهمان بازی های خانمان براندازشان و علاقه شان به خوش و بش با مردان بیگانه ای که حتی شوخی های خارج از نزاکت با آنها می کنند و بعد بی آنکه نقش خود را به زمینه سازی این رفتارهای غیراخلاقی در نظر بگیرند خیلی راحت مردها را به چیزهای مختلفی متهم می کنند.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    مردک وقتی خرش از پل گذشته یادش افتاده همسرش مذهبی نیست ... من نمی دونم این افراد با این تفکرا چرا نمیرن از هم مسلکان خودشون زن بگیرن؟؟؟!!!
  • منصوری IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    لعنت برزنان بدحجاب وبدپوشش کثیف که حاضرندخودراباهرپوششی به نمایش عموم بگذارندمیمونهای زشت....
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    87 29
    چقدر آموزنده و تاثیرگذار بود!
  • احمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    آخرین جمله قاضی به مرد « طوری رفتار نکنید که او فکر کند می خواهید چیزی را به او تحمیل کنید » اگر خواسته ی این مرد تحمیل نیست پس چیست؟ زن و مرد باید همدیگر را همانگونه که بودن و هستن بپذیرند و نباید بفکر تغییر دیگری باشند که به شکست و از هم پاشیدن زندگی منجر خواهد شد.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    به عنوان یک مرد عرض میکنم محمد جواد جان شما همون گلنار رو دریاب لیاقتت بیشتر نیست.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    اشتباه میکنی خانم. از همچین مردی با چنین خانواده املی حتما باید زودتر جدا شد
  • کاظم IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    این دخترچقدربدبخت هست که دوست داره با چنین مردنفهم و دیکتاتوری زندگی کنه اینکارها دلیل دینداری و مذهبی بودن نیست مردی که زن جوانش رابه دادگاه ودادسراببردواقعا دیندارومذهبی هست یعنی هم وبی عقل
  • امین IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    وقتی دائما تبلیغ حجاب میشه و ظاهر مهم تر از باطن میشه همینه دیگه مردها جرات می کنند و به خودشون حق ميدند به خاطر ظاهری که حق مسلم زن هست همچین تصمیمی بگیرند و اینکه چرا این خبر منتشر میشه باز هم مشروعیت دادن به درخواست مرد هست خدا همتون و اصلاح کنه
  • مینو IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    عجب!!!! اختلاف خانوادگی دیگه ای نبود که شما ازش خبر پخش کنید جز این مورد؟!!! خوشم اومد احسنت ب غیرت این آقا کاش همه ی مردهای ما مثل این مرد روی ناموسشون غیرت داشته باشند نه مثل برخی سیب زمینی باشند!!!!
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    انشاالله هرچه زودتر اختلاف شما حل شود وزندگی شیرینی درکنارهم داشته باشید نازنین خانم من طبق تجربه خود به این نتیجه رسیده ام که آرامش فقط درمعنویات نهفته است عزیزم حجاب میراث خانم فاطمه زهرا است باید آن راعزیز نگهداریم محمد جواد پسرم سعه صبر داشته باش وبا مهربانی وارزش گذاری به همسرت او رابه حجاب دعوت کن. عاقبت بخیر شوید
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    چه مرد پرروئی! دقیقا وقتی به بعضی آدما رو بدی هر روز توقعشون بیشتر میشه، این دختر از اولش نباید این ازدواج قبول میکرد.
  • Aa IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    چند وقت دیگر از دستشان در می رود با یک بچه طلاق پس بهتر نبود الان تمام شود.
  • رضا خاکپور IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    195 5
    ازدواج به این امید که همسرمان را بعدا تغییر دهیم ، ریسک و خطر بزرگی است.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    95 8
    فهیدهرحداره ادامه ندید .همین جا تمومش کنید .هر چی جلو تر برید مشکلات و بیشتر میشه که کم نمیشه
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    42 56
    پ. ن. خانم حجابتو رعایت کن.
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    89 63
    هرکسی زن یا مرد بگه باشه بخاطر تو بعد ازدواج فلان کار را میکنم اصلا چیز خوبی نیست و هرگزم نخواهد کرد.دوما حضرت علی به مردان کوفه میگه زنانتان دوشادوش مردان راه میروند بهشون میخورند و بعد میگه لا یغار؟یعنی شماها غیرت ندارید؟اففرین ب محمد جواد که غیرت دارد.ولی اولش با ارامش بگو اگر ترک نکرد طلاقش بده بره با مثل خودش ازدواج کنه
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    بله درسته وقتی خواسته شو قبول کردی هر روز پر رو تر میشه و توقعش بالاتر میره. نازنین خانوم وقتی حق و حقوق خودتو به عنوان یه انسان نشناسی همین میشه و یکی به خودش احازه میده بهت زور بگه ولش کن بره گم شه
  • سانی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    پسرها فکر میکنند وقتی زن بگیرند، قرار همه وجود زن رو تغییر بدن. این دختر خیلی واضح گفت که اون حد و حدودهای توافق شده رو انجام میده، منتهی این اقا پسر فکر کرده قدم قدم اونو شبیه خانواده ش کنه، اینو مردها باید قبل ازدواج بدونند. لطفا به دنبال یک انتخاب و متناسب با خواسته هاتون پیدا کنید. تصور اینکه دختری را تغییر میدهم بزرگترین اشتباه، هر کسی شخصیت و حق انتخاب داره. دخترها هم اگر میبینند فرهنگ و خواسته های خودشون با پسر متفاوت هست، اصلا به این فکر نکنند که انجام دادن یک سری خواسته ها مشکل حل میشه، تقریبا دختر و پسر بعد از مدتی خسته میشن و برمیگردن به اصل خودشون
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    نازنین خانم چرا با این خانواده وصلت کردین واقعا ؟ این پسر اصلا قابل زندگی نیست
  • سالی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    اگرمسلمانیم بایدبه حکم خداگردن نهیم خداونددرقرآن میفرمایدتبعیت زن ازمرد واجب است هرچه ازاعتقادات دینی فاصله میگیریم مشکلات گریبان گیرمیشه
  • مریم IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    94 84
    مگر زن و مرد هر دو از خاک نیستند پس چرا نباید مساوی باشند هیچ کشوری حجاب اجباری را نپسندیده