مجلس روضه و نوحه خوانی به زبان انگلیسی در  نصف‌جهان

با هدف تبیین اهداف قیام عاشورا برای گردشگران، پنج شب روضه اباعبدالله الحسین (ع) به زبان انگلیسی توسط اساتید محرب حوزه علمیه و در مجموعه تاریخی آیت الله خادمی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، نصف جهان مهد گردشگری ایران است و بر این اساس رساندن میراث معنوی و کهن ایرانی – اسلامی این دیار، نیازمند برنامه ریزی ویژه در هر ماه شمسی و قمری از سال به شکل جداگانه است، موضوعی که شاید کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

ماه های محرم و صفر در میدانهای تاریخی اصفهان از جمله نقش جهان و میدان امام علی (ع) شور عزای ویژه ای دارد، قافله های عزاداری در روزهای مختلف از این دو ماه به ویژه تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی در این میادین و دیگر نقاط تاریخی شهر به عزاداری یکپارچه برای سید و سالار شهیدان می پردازند.

هر ساله همزمان با برپایی عزای حسینی برخی گروه های تبلغی در نقاط مختلف شهر به شکل مختصر به تبیین سنتهای عزاداری برای گردشگران خارجی می پردازند اما خلا برنامه ای منسجم به زبان انگلیسی در شهری که سیاحان آن را نصف جهان نامیده اند همچنان محسوس است.

بر این اساس از سال جاری با هدف تبیین بهتر قیام عاشورا بری گردشگران، پنج شب روضه سیدالشهدا به زبان انگلیسی با محوریت تبیین قیام عاشورا و مبانی سوگواری سیدالشهدا (ع) به زبان انگلیسی در بیت تاریخی آیت الله خادمی برگزار می شود و از همه عزاداران حسینی نیز برای حضور در این مجلس دعوت شده است.

مجلس روضه و نوحه خوانی به زبان انگلیسی در  نصف‌جهان

سخنرانان این مراسم به زبان انگلیسی حجج اسلام جواد اسماعیلی، دکتر منصور لقایی، حجت الله داوودی و محمدرضا حضوربخش هستند و روضه خوانی (مقتل خوانی) مراسم را نیز حجت الاسلام میر برعهده دارد.

این مراسم از روز یک شنبه ۲۳ مردادماه تا پنج شنبه ۲۷ مردادماه در مجموعه تاریخی آیت الله خادمی واقع در خیابان چهارباغ پایین اصفهان برگزار می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =