۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
۶۲ دوربین کنترل سرعت در کیش نصب می شود

فرمانده انتظامی جزیره کیش گفت: به منظور ارتقای فرهنگ ترافیکی و جلوگیری از ناهنجاری های حمل و نقل ۶۲ دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در این جزیره نصب می شود.

به گزارش خبرآنلاین, سرهنگ علی اصغر جمالی اظهار داشت: این تعداد دوربین با همکاری سازمان منطقه ازاد کیش در سه مرحله نصب می شود که مرحله اول آن ۱۲ دستگاه بوده که با توجه به برنامه ریزی جزیره برای میزبانی از هواداران جام جهانی فوتبال قبل از آغاز ایم مسابقات انجام شود.
وی اضافه کرد: در مرحله دوم و سوم نیز به ترتیب ۲۲ و ۲۸ دستگاه دوربین کنترل سرعت و تخلفات رانندگی دیگر نیز نصب می شود که در نظر داریم به منظور تحقق اهداف توسعه فرهنگ ترافیکی در جزیره تا یک سال آینده این برنامه محقق شود.
وی افزود: هم اکنون در این جزیره ۱۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف وجود دارد که ۶ مورد از آنها فعال است و بقیه نیز به علت مستهلک بودن خارج از مدار سرویس قرار دارد.
سرهنگ جمالی گفت: امسال ۹۸ مورد تصادف شامل یک مورد تصادف فوتی، ۳۸ تصادف مورد جرحی و ۵۹ مورد خسارتی در جزیره رخ داده که نسبت به ۱۵۸ مورد مدت مشابه سال گدشته مورد ۳۸ درصد کاهش دارد.
جمالی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: پلیس راهور جزیره در سال جاری حدود ۸۳ هزار مورد اعمال قانون برای رانندگان متخلف ب هثبت رسانده که از ۲۸ درصد رشد برخوردار شده است که با توجه به فرهنگ ترافیکی کیش، وجود این تعداد تخلف رانندگی شایسته نیست و لازم است کیشوندان و مسافران بیش از گذشته قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
حرکت خودروها برابر با سرعت اعلامی تابلوهای نصب شده، اجبار استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشین‌ها، استفاده از چراغ راهنما قبل از رسیدن به میدان، است کامل خودرو در زمان عبور عابر پیاده، رانندگی بین خطوط، استفاده از راهنما برای تغییر حرکت از یک خط به خط دیگر از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش است.
رعایت تمام قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش اجباری بوده و در صورت بروز تخلف، جرایم به صورت مکانیزه با استفاده از دوربین های سطح معابر ثبت می‌شود.
جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به علت شیوه ویروس کرونا به حداقل ممکن رسیده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =