۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
تلاش برای همکاری فرهنگی ایران و لبنان

ایرنا نوشت: رایزنان فرهنگی سابق و کنونی ایران در لبنان با وزیر اطلاع‌رسانی لبنان دیدار و درباره افق‌های همکاری فرهنگی میان دو کشور گفتگو کردند.

زیاد المکاری وزیر اطلاع‌رسانی در دولت پیشبرد امور لبنان روز پنجشنبه در دفتر کار خود با رایزن قدیم و جدید ایران در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار محمدرضا مرتضوی رایزن پیشین ایران و کمیل باقرزاده رایزن جدید حضور داشتند.

این دیدار که در واقع یک دیدار آشنایی با رایزن جدید و خداحافظی با مرتضوی بود، تا مسئولان بتوانند در خصوص افق‌های همکاری فرهنگی میان ایران و وزارت اطلاع‌رسانی لبنان بحث و گفت‌وگو کند.

این هیأت در دیدار با المکاری چگونگی تمدید توافق برای احیای توافقات امضا شده گذشته میان ایران و لبنان در زمینه رسانه، همکاری تلویزیونی و خبری در رسانه‌های دیداری و شنیدیاری و نیز تدوین برنامه اجرایی برای این توافقات را بررسی کردند.

المکاری ابراز امیدواری کرد که با تدوین برنامه‌های مشترک در زمینه همکاری‌های رسانه‌ای مشترک، توافقات رسانه‌ای میان ایران و لبنان احیا شود.

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در پایان از مرتضوی به خاطر تلاش در مدت مأموریت خود در لبنان قدردانی کرد، همچنین برای باقرزاده رایزن جدید در کار فرهنگی جدید خود در لبنان آرزوی موفقیت کرد.

این دیدار در واقع دیدار تودیع و معارفه مرتضوی و باقرزاده بود همچنین دو طرف بر ضرورت توسعه اتحاد میان کشورهای اسلامی در منطقه تأکید کردند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =