پرسپولیس ارزشمندترین تیم لیگ برتر شد/عکس

انتقال یورگن لوکادیا به پرسپولیس، رکوردی ویژه را به این باشگاه سرخپوش تهرانی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در حالی که روز گذشته تصور می‌شد انتقال آلف مانگا به پرسپولیس نهایی شده، مدیران این باشگاه مراحل انتقال یورگن لوکادیا را طی کردند و موفق شدند نظر او را برای امضای قرارداد با پرسپولیس جلب کنند تا وی به نوزدهمین بازیکن لیست بزرگسالان سرخپوشان تبدیل شود و همچنین پرونده سهمیه خارجی این تیم را ببندد.

لوکادیا همچنین با انتقال به پرسپولیس، بیست و هشتمین بازیکن خارجی لیگ برتر شد تا با حضور او، فوتبال ایران یکی از پرخارجی‌ترین فصول خود را با متوسط ۱.۷۵ خارجی به ازای هر تیم استارت بزند که آمار ویژه‌ای محسوب می‌شود؛ خصوصا اینکه در سالهای گذشته جذب بازیکن خارجی در حالت ممنوعیت قرار داشت و حالا پس از برداشته شدن این محدودیت، مدیران و مربیان به سمت خرید بازیکن غیرایرانی هجوم برده‌اند.

رکورد ارزشمندترین بازیکن خارجی لیگ برتر تا پیش از امروز در اختیار استقلال و تراکتور بود که با رافائل سیلوا و گوستاوو یک میلیون یورویی، صدرنشین بودند اما حالا یورگن لوکادیایی به پرسپولیس پیوسته که با سابقه حضور در اردیویسه، بوندسلیگا و جزیره، برچسب دو میلیون یورویی را روی خود می‌بیند و ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر خلیج فارس محسوب می‌شود.

لوکادیا زمانی که در زمستان ۲۰۱۸ پیشنهاد برایتون را پذیرفت و به لیگ جزیره ملحق شد، ارزش ۱۵ میلیون یورویی را در بازار داشت اما نتوانست این روند را حفظ کند و در آخر زمانی که به بوخوم پیوست، دو میلیون یورو ارزشگذاری شد و حالا با این رقم، خود را در قامت مهمترین بازیکن لیگ برتر ایران مطرح کرده است.

البته این ارقام تقریبا با میزان دستمزد بازیکنان بی ارتباط هستند و بازیکنی نظیر احسان پنشنبه که ۷۰۰ هزار یورو ارزشگذاری شده، در بازار چیزی حدود یک هفتم این رقم حقوق می‌گیرد. همچنین مانوئل فرناندز هافبک سابق تیم ملی پرتغال که به سپاهان پیوسته، احتمالا بیشتر از ارزش ۱۰۰ هزار یورویی خود قرارداد بسته است.

پرسپولیس ارزشمندترین تیم لیگ برتر شد/عکس

با انتقال لوکادیا، تا این لحظه پرسپولیس ارزشمندترین باشگاه لیگ ایران است. البته در صورتی که استقلالی ها موفق به جذب قایدی بشوند می‌توانند این رکورد را جا به جا کنند.

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =