رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران در مراسم افطاری این تشکل درباره برخی اظهارات خود درباره خانه سینما سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین، جمعی از سینماگران ایران در کنار مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی در مراسم افطاری چهارشنبه دوازدهم مردادماه که در هتل اسپیناس برگزار شد، حاضر شدند و سیدضیا هاشمی در این مراسم درباره خانه سینما سخنانی را بیان کرد.

هاشمی در این مراسم متنی را به این شرح قرائت کرد: «دعا بر شما نه درود که درود لایق ذات حق است و بس. پس از اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران دعا بر شما و درود خدا که سلام‌اش سلامتی و زلالی‌تان شود. این اتحادیه نه دولتی است نه حکومتی که صنفی است. ما دولتی نیستیم که دولت را صنفی تفسیر می‌کنیم. با تعامل نه تهاجم. که تعامل کنندگان متهاجمان سخت‌تری هستند: سنگ نیستیم. شیشه‌ایم تا نشکسته‌ایم زلال اما اگر بشکنیم تیز می‌بریم.»

او گفت: «به این ایام تطهیر و طهارت تلاش چند باره‌ای باری آشتی می‌کنیم و همه صنوف کارگردانان، فیلمبردار، فیلمنامه‌نویس، طراح صحنه و ... را به شورای پروانه ساخت می‌خوانیم و تعامل تا همه بدانند ما برای وصل کردن آمدیم. وقت آن است در این ایام که همه وجودمان را از بدی بشوریم و تازه شویم. اگر من راجع به پول‌شویی در خانه سینما گفته‌ام عبارت ناصوابی بود و اینک می‌گویم باید چشم‌هایمان را بشوییم و دگرگونه ببینیم.»

هاشمی در بخش دیگر سخنانش اظهار داشت: «برای همه اهالی مظلوم صمیمی و دردمند سینمای ایران بهترین را آرزومندم و خانه را خراب نمی‌خواهیم که سینما باید خانه‌ای داشته باشد. اما باز هم می‌گویم چهار میلیارد تومان پول کمی نیست و بخشوده‌گی‌اش لااقل برای من جا نمی‌افتد.»

او گفت: «اما امروز سینمای ما امید و فردا می‌خواهد و باید سینما را بسازیم که فرهنگ مردم است. حق مردم است و مردم چشمشان به هنرمندان ملی این مملکت است و ما اتحاد کرده‌ایم بر خدمت مردم و بس و تمام. زمان قاضی بسیار بزرگی است و دادگاه عدل الهی از دادگستری تهران وسیع ترست. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار»

مهدی کرم‌پور، حامد بهداد، هاشم میرزاخانی، ‌علیرضا سجادپور، احمد میرعلایی، محمدرضا عباسیان، حسین پیرهادی، ‌محمدرضا شرف‌الدین، علیرضا رئیسیان، علی‌اکبر ثقفی، نازنین مفخم، امیر اسفندیاری، علی سرتیپی، محمدرضا تخت کشیان، حبیب اسماعیلی، محمدرضا عرب، هادی کریمی، ابراهیم اصغری، علی رویین‌تن،‌اصغر رفیعی‌جم، محسن علی‌اکبری، سیدجمال ساداتیان، هارون یشایایی، محمدرضا صابری، حسین فرح‌بخش، سعید حاجی‌میری، علی قوی‌تن، رسول صدرعاملی، سیامک اطلسی، جمشید حیدری، سعید سعدی، شاپور پورامین، حبیب‌الله کاسه‌ساز، هوشنگ توکلی و حبیب کاوش از جمله حاضران در این ضیافت افطار بودند.

قرار بود هاشمی پیرو شکایت خانه سینمای ایران 10 مردادماه به دادگاه رود. فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره خانه سینما پیش از این اعلام کرده بود به دلیل اتهامی که هاشمی به خانه سینما وارد کرده و آنان را متهم به پول‌شویی و مرتبط با جریانی خاص دانسته بود از او شکایت خواهند کرد. در پی این شکایت احضاریه دادگاه تحویل هاشمی شد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =