توسعه اقتصادی مستلزم حضور سرمایه‌گذاران است

عضو کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: بی‌شک، توسعه اقتصادی شهر مستلزم حضور سرمایه‌گذاران است و در این راستا باید جذابیت‌های لازم را نیز فراهم آوریم و تعاملات بُرد-بُرد تعریف کنیم.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسین حسامی در گفتگویی با بیان اینکه شورای شهر مشهد مقدس نگاه متفاوتی نسبت به حوزه اقتصادی شهر دارد، اظهارکرد: برهمین اساس به شهرداری تاکید شده تا با تعریف مدل‌های جدید، شرایط حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران در مشهدالرضا(ع) را تسهیل نماید چراکه در سبد فرصت‌های سرمایه‌گذاری این شهر، طیف گسترده‌ای از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها گنجانده شده که پاسخگوی نیازهای مختلفی می‌تواند باشد.

حسامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری نباید فقط به حوزه ساختمان محدود شود، گفت: شورای ششم سعی کرده سطح نگاه اقتصادی را فراتر ببرد و زمینه‌های مختلفی را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند با شناسایی و احصاء فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد، براساس حیطه کاری و تخصص خود نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام نمایند.

حسامی با تاکید بر اینکه تعریف تعاملات بین مدیریت شهری و سرمایه‌گذاران باید بر مبنای تعامل برد-برد باشد و منافع دوطرف درنظر گرفته شود، اظهارکرد: بی‌شک، توسعه اقتصادی شهر مستلزم حضور سرمایه‌گذاران است و در این راستا باید جذابیت‌های لازم را نیز فراهم آوریم.

عضو کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، افزود: یکی از ضرورت‌های امروز، تمرکز بر اقتصاد دانش‌بنیان و تقویت شرکت‌های فعال در این حوزه است چراکه کارشناسان حوزه اقتصادی و نظریه‌پردازان این حوزه، توسعه فناوری را یکی از مهمترین مسیرهای توسعه پایدار می‌دانند.

حسامی با بیان اینکه در مسیر توسعه اقتصاد دانش باید گام برداشت، گفت: یکی از مهمترین گام‌ها برای تحقق این مهم، بسط، توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ توسعه اقتصادی را می‌توان در سایه توجه به فناوری و نگاه فناورانه محقق ساخت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =