۷ نفر
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
روش تولید تتر همراه راهنمای خرید

حتما تا به حال با ارزهای رمزنگاری شده زیادی برخورد کرده‌اید، از جمله بیت کوین که محبوب‌ترین آنها در بین همه است. به غیر از آن، چندین آلت کوین نیز وجود دارد که پس از موفقیت بیت کوین دنبال شد.

در این مقاله به ارز دیجیتال تتر خواهیم پرداخت.

معرفی ارز دیجیتال Tether

این یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است. توکن‌های تتر تحت USDT معامله می‌شوند. اگر در جریان اخبار رمزنگاری بلاک چین نیستید، اجازه دهید به شما بگوییم که تتر یک استیبل کوین است، انواع جدیدی از ارزهای دیجیتال! برخلاف اتریوم و بیت کوین که احتمال نوسانات گسترده در قیمت آنها وجود دارد، تتر با داشتن هدف اصلی برای ایجاد ثبات در بازار ارزهای دیجیتال برعکس عمل می‌کند. این باعث می‌شود Tether به عنوان یک وسیله مبادله، مفید باشد.

خالق تتر کیست؟

ارز دیجیتال تتر هفت سال پیش با نام قبلی Realcoin توسط سازندگان براک پیرس (Brock Pierce)، ریو کالینز (Reeve Collins) و کریگ سلرز (Craig Sellars) راه‌اندازی شد. هر سه بنیانگذار قبل از شروع در USDT تجربه قبلی با کریپتو داشتند.

چرا استیبل کوین‌ها به وجود آمدند؟

محبوبیت گسترده‌ای که دارایی‌های دیجیتال و فناوری زیربنایی آنها، بلاک چین، از آن برخوردار هستند، تحت تأثیر استیبل کوین‌های توسعه یافته قرار گرفته است. ما نمی‌توانیم در مورد فضای کریپتو بدون ذکر استیبل کوین‌ها صحبت کنیم. استیبل کوین‌ها ارزهای رمزنگاری شده با قیمتی هستند که برای اتصال به کریپتو، پول فیات یا کالاهای قابل مبادله مانند فلزات صنعتی یا فلزات گرانبها طراحی شده است. بیایید نگاهی به تاریخچه استیبل کوین‌ها و دلیل به وجود آمدن آنها بیاندازیم.

هدف اصلی یک استیبل کوین نفی ماهیت سفته بازی بیشتر ارزهای دیجیتال است. نوسانات چیزی است که نهادهای مهم، به ویژه بازیگران بزرگ در امور مالی را آزار می‌دهد. آنها ادعا می‌کنند که ماهیت بسیار فرار کریپتو مانع پذیرش انبوه کریپتو می‌شود. برجسته کردن ماهیت پایدارتر ارز دیجیتال می‌تواند به ایجاد یک محیط بازار سازگارتر و قابل اعتمادتر کمک کند که در آن دارایی‌های دیجیتال و فناوری زیربنایی آنها، بلاک چین، می‌توانند رشد کنند. صنعت کریپتو هنوز در روزهای ابتدایی خود است و نقدینگی دارایی‌های دیجیتال کم است و نقدینگی کم منجر به نوسانات بالا می‌شود.

نوسانات بالا همچنان یک مشکل برای پذیرش گسترده دارایی‌های رمزنگاری شده است زیرا نوسانات مکرر قیمت استفاده عملی از آنها را محدود می‌کند. همه اینها منجر به ایجاد استیبل کوین شد. همانطور که در بالا ذکر کردیم، استیبل کوین‌ها از فناوری بلاک چین برای ایجاد کریپتوهایی استفاده می‌کنند که از نظر ارزش در برابر کلاس دارایی خارجی ثابت باقی می‌مانند. به این ترتیب استیبل کوین‌ها کریپتو با نوسانات کاهش یافته هستند. ذکر این نکته ضروری است که مهم‌ترین استیبل کوین‌ها در برابر ارز غیررسمی فیات جهانی، دلار آمریکا، با نسبت 1 به 1 متصل می‌شوند.

تتر چگونه تولید می‌شود؟

قبل از هر چیز باید بدانیم که تولید Tetherبه‌سختی تولید بیت کوین نیست و بر خلاف بیت کوین، عرضه آن محدودیت ندارد. برای تولید این ارز فرایندی به نام ماینینگ یا استخراج وجود ندارد و این رمزارز از سوی یک نهاد متمرکز تولید می‌شود.

تتر چگونه تولید می‌شود؟

مزایا و معایب USDT چیست؟

تتر در نظر گرفته شده است تا به مردم یاری برساند که بدون نیاز به عبور از ارزهای فیات تراکنش کنند. مثلا، اگر شخصی بخواهد پولی را برای شخص دیگری بفرستد، می‌تواند با ارسال Tethers این کار را انجام دهد. تتر عملکردی مشابه اکثر ارزهای رمزپایه دارد و امکان تراکنش‌های ناشناس و بدون دخالت شخص ثالث را فراهم می‌کند.

مزایا

● Tether به عنوان یک استیبل کوین قابل اعتماد شناخته شده است و در بیشتر مدت وجود خود با قیمت حدود 1 دلار در هر واحد معامله می‌شود.

● جامعه ارزهای دیجیتال به Tether اعتماد دارد و باعث می‌شود که در رده با ثبات ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش قرار گیرد.

● تتر (USDT) به طور گسترده در صرافی‌های اصلی موجود است که خرید یا فروش را در صورت لزوم آسان می‌کند.

● USDT را می‌توان به آسانی به پول نقد تبدیل کرد.

● کارمزد تراکنش‌ها پایین است.

معایب

● تتر تلاش زیادی نکرده است تا عملکرد درونی خود را شفاف یا پاسخگو به مردم کند. این موضوع برای بسیاری از افرادی که واحدهای تتر را دارند نگران کننده است، زیرا باعث می‌شود از امنیت سرمایه‌گذاری خود مطمئن نباشند

● اتهاماتی وجود دارد مبنی بر اینکه USDT برای دستکاری قیمت بیت کوین استفاده شده است یا اینکه از آن برای پولشویی و فعالیت‌های مجرمانه استفاده شده است.

● USDT قابل تقسیم نیست، که عملکرد آن را محدود می‌کند.

تفاوت بیت کوین و تتر

در حال حاضر، بسیاری از ارزهای دیجیتال در حال گردش هستند، زیرا پلتفرم‌های بیشتری شروع به دریافت ارز دیجیتال به عنوان پرداخت می‌کنند. در این قسمت قصد داریم به دو ارز که در صدر بوده‌اند بپردازیم: گران‌ترین ارز در جهان، بیت کوین (BTC)، و سومین ارز بزرگ از نظر ارزش بازار Tether (USDT). هر دوی آنها اهداف قابل توجه و محبوبی برای سرمایه گذاری هستند. همچنین خواهیم دید که چگونه این جفت را مبادله کنیم، بیت کوین ارز پایه در مبادله BTC به USDT است.

● تفاوت اصلی بین این دو ارز در این است که USDT یک استیبل کوین است یعنی که به دارایی واقعی (دلار آمریکا) مرتبط است.

● در مقابل، ارزش بیت کوین بر اساس هیچ کالای واقعی مانند پول فیزیکی یا فلزات گرانبها نیست. در عوض، قیمت آن توسط عواملی از جمله عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

● بلاک چین اختصاصی ندارد (توکن) اما بیت کوین بلاک چین اختصاصی دارد (کوین).

● کارمزد تراکنش از کارمزد تراکنش بیت کوین کمتر است.

● قیمتی ثابت دارد اما قیمت بیت کوین دائم در حال تغییر است.

● عرضه نامحدود است اما بیت کوین عرضه‌ محدودی دارد (۲۱ میلیون بیت کوین).

● تتر ماینینگ ندارد اما بیت کوین طی فرایند ماینینگ تولید می‌شود.

بنابراین، اگر می‌خواهید در سمت امن‌تر بمانید و از نوسانات شدید قیمت جلوگیری کنید، بهتر است به سراغ Tether بروید.

چرا در Tether سرمایه گذاری کنیم؟

همه ما می‌دانیم که بازار کریپتو بسیار بی ثبات است. شما می‌توانید در عرض چند ثانیه پول خود را از دست بدهید زیرا قیمت‌ها همچنان در نوسان هستند. با این حال، تتر چنین ارای است که می‌تواند در برابر نوسانات قیمت قوی باشد. شما می‌توانید برای خرید تتر اینجا کلیک کنید.

علاوه بر این، این استیبل کوین همچنین برای تراکنش‌هایی که اغلب هنگام مبادله پول به دلار با مشکل مواجه می‌شوند، بسیار مفید است. مسائل حقوقی با بانک ها یکی از این مشکلات است که معمولاً سایر ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =