۱۱ نفر
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
تفاوت ثبت شرکت درتهران با شهرستان

به دست آوردن سود و زیان درکنار اعتبار و شخصیت مهم تجاری و اقتصادی با ثبت شرکت در تمامی گوشه و کنار ایران باعث می شود کسانی که توانایی انجام کار مستقلی را دارند به جای تلاش برای کارمند بودن در سایر نهادها و تشکیلات دولتی و غیر دولتی با تکیه بر توانایی های خود اقدام به ثبت شرکت در تهران یا شهرستان نموده تا از این طریق هم سود و اعتبار بیشتری به دست بیاورند و هم آینده شغلی خود را تضمین کرده باشند.

تفاوتی ندارد در کجای ایران و چه منطقه ای زندگی می کنید. ثبت شرکت در تهران و یا هر شهرستانی باعث می شود شما به فعالیت خود سر و سامان داده و آنها را رسمی و قانونی معرفی کنید. فعالیت ها بدون ثبت شرکت با محدودیت های بسیاری روبرو خواهند شد، ولی با ثبت شرکت آن فعالیت از توان حقوقی و اعتبار بالای قانونی و رسمی و همچنین به دلیل پشتوانه تخصصی سایر همکاران به توانایی و اقتدار بسیار خواهد رسید، موضوع مهم و قابل بحث، تفاوت ثبت شرکت در تهران و شهرستان می باشد که در ادامه به آن می پردازیم:

موضوع مکان ثبت شرکت، باعث شده که اختلافاتی بین متقاضیان ثبت شرکت ایجاد شود، بعضی ها اعتقاد دارند که ثبت شرکت در تهران خود باعث اعتبار و توان بیشتر شرکت خواهد شد و فرصت های زیادی را در اختیار شرکت قرار خواهد داد و خود به عنوان حتی یک رزومه قابل دفاع تاثیر گذار است. ولی باید بدانیم که ثبت شرکت در ایران در اداره ثبت شرکت ها انجام خواهد شد البته شعبه مرکزی و اداره اصلی آن در تهران می باشد ولی در تمامی استان ها و شهرستان ها و حتی شهر های بزرگ دارای یک شعبه و یا مرکزی برای انجام امور ثبتی تاسیس شده است. قرار گرفتن اداره اصلی در تهران هرگز باعث اعتبار بیشتر شرکت ها نخواهد بود .

ثبت شرکت در ایران متناسب با قوانین و مقررات تجاری ایران و دستورالعمل ها و آیین نامه های یکسان اداره ثبت شرکت ها انجام خواهد شد که در همه ایران یکسان می باشد و هیچ تفاوتی با هم نخواهند داشت. در واقع سیستم ثبت شرکت یک سیستم تمام مکانیزه و تمام الکترونیک می باشد و بررسی ها و کنترل مدارک نیز توسط کارشناسانی انجام می شود که هیچ شناختی به متقاضیان ندارند. در چنین شرایطی که شرکت با یک سیستم مرکزی و با یک سلسله قوانین و مقررات یکسان و مشابه به ثبت خواهد رسید دیگر دلیلی برای اعتبار و یا بهتر بودن ثبت شرکت در تهران هرگز وجود نخواهد داشت. تنها عامل تعیین کننده در اعتبار شرکت ها ، نوع شرکت ، میزان سرمایه شرکت و اگر شرکت از نوع غیر سهامی و یا اشخاص باشد اعتبار موسسین شرکت خواهد بود.مسلما هر چه شرکت دارای سرمایه بیشتر ، نفرات نام آشناتر و قوی تر از نظر تجربه و مدارک تحصیلی و در نهایت توان رقابتی بالاتر باشد از اعتبار بیشتری هم برخوردار خواهد شد و این موضوع اصلاً نباید با مکان ثبت شرکت اشتباه گرفته شود.

البته در بسیاری موارد نوع قالب شرکت هم در اعتبار و توان شرکت دخالتی نخواهد داشت. ممکن است شرکتی با قالب – با مسئولیت محدود- و یا شرکت تضامنی به ثبت رسیده باشد و از توان رقابتی بالا و نفرات و سرمایه بیشتری برخوردار باشد در عمل این شرکت بهتر عمل خواهد کرد و اعتبار بالاتری هم به دست خواهد آورد.

با ثبت شرکت از هر کجای ایران برای حضور در فرصت های جدید شانس خود را به شدت افزایش خواهید داد و بازار های جدید و فرصت های بی شماری را لمس خواهید کرد، همچنین می توانید مناقصه و یا مزایده ای دولتی و یا خصوصی را شرکت کنید. به راحتی با شرکت های داخلی و یا حتی خارجی و بین المللی عقد قرارداد همکاری داشته باشید و به سادگی در انواع پروژه ها و برنامه های خصوصی سازی و توسعه ای کشور ایفای نقش کنید.

عمده متخصصین و تحصیلکرده های رشته های مختلف می توانند در موضوع و رشته مورد نظر خود در تهران و یا هر شهرستان اقدام به ثبت شرکت خود کنند. تنها تفاوت ثبت این شرکت ها که محدودیت ایجاد خواهد کرد تنها موضوع صدور مجوز برای برخی از فعالیت ها نسبت به مکان ثبت شرکت می باشد در غیر اینصورت هر فرد می تواند متناسب با رشته تحصیلی و دانش تخصصی خود با مشارکت دو تا چند نفر از دوستان و یا اقوام خود شرکت مورد نظرش را به ثبت برساند.

البته ثبت شرکت نیاز به شناخت قالب های ثبتی شرکت ها خواهد داشت، اداره ثبت شرکت ها به عنوان یکی از دو اداره اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک ایران این وظیفه را به عهده دارد. شرکت های تعریف شده از قانون تجارت هر کدام متناسب با نوعی از افراد، توانمندی ها و خواسته و شراکت بین افراد و همچنین به دنبال تفاوت بین موضوعات مختلف تعبیه و طراحی شده اند. در صورتی که فعالیت رسمی از فعالیت های غیر تجاری باشد این نوع فعالیت ها باید در قالب موسسات غیر تجاری به ثبت برسد.

تفاوت ثبت شرکت درتهران با شهرستان

ارائه معرفی نامه جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه : دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در تهران، بدون نیاز به ارائه معرفی نامه از طریق ادارات پلیس به + ۱۰ امکان پذیر خواهد بود.البته برای ثبت شرکت از سال نودوپنج به بعد دیگر نیازی به عدم سوئ پیشینه نیست ولی از سال هزارو چهارصد قانونی تصویب شده که تمام نفرات شرکت باید شماره موبایل به نام خودشان را اعلام کنند همچنین در سامانه ثنا نیز ثبت نام کرده باشند تا بتوانند شرکتی ثبت کنند در صورتی که قبلا ثبت شرکت نیازی به این مراحل نداشت.

ارائه کارت پایان خدمت وظیفه عمومی : یکی از مدارک لازم جهت ثبت شرکت در شهرستان، ارائه کارت پایان خدمت مدیر عامل شرکت است. در صورتی که ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران نیازی به ارائه کارت پایان خدمت نخواهد داشت .

تفاوت ثبت شرکت درتهران با شهرستان

بیشترین انواع شرکت های تجاری در تهران و شهرستان


قانون تجارت شرکت های تجاری را مشتمل بر ۷ نوع ذیل تقسیم می کند که عبارتند از :
۱-شرکت های سهامی
۲- شرکت با مسئولیت محدود
۳- شرکت تضامنی
۴- شرکت مختلط غیرسهامی
۵- شرکت مختلط سهامی
۶- شرکت نسبی
۷- شرکت تعاونی تولید و مصرف


از میان شرکت های هفت گانه فوق شرکت های ردیف ۱-۲-۳ یعنی شرکت های سهامی ، با مسئولیت محدود ، تضامنی در زمره شرکت های فعال و متداول در امر تجارت و امور بازرگانی به شمار می روند که با مقایسه میان این شرکت ها ، شرکت هایی با مسئولیت محدود و سهامی خاص با استقبال بیشتری رو به رو شده اند.البته شرکتهای دیگری نیز قابل ثبت هستند مانند شرکت سهامی عام و یا شرکتهای تعاونی ولی چون این گونه شرکتها بیشتر دو لتی هستند و از توان مالی و انساتی بالایی برخوردارند کمتر افراد عادی تمایل به ثبت آن دارند .

در پایان خاطر نشان میگردد به دلیل وجود موسسات مختلف حقوقی مانند موسسه معتبر ثبت دانا، ثبت شرکت از هر کجای ایران دیگرکار سختی نخواهد بود و تنها کافی است با یک تماس با موسسه ثبت دانا درخواست های خود در همه زمینه های ثبت شرکت , ثبت برند , تغییرات شرکت و ... را با کارشناسان این شرکت مطرح نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =