۱ نفر
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
میزیتو، دستیار حرفه‌ای کنترل وظایف

پیگیری وظایف تا تکمیل آن‌ها کار بسیار پیچیده، دشوار و زمانبری است. یک مدیر تیم حرفه‌ای می‌داند که برای رسیدن به اهداف خود باید تیم را در مسیر درست هدایت کند تا موفقیت حاصل شود. در این نوشته به اهمیت کنترل وظایف در سازمان‌ها می‌پردازیم.

مدیریت وظیفه، که نباید با مدیریت پروژه اشتباه گرفته شود، فرآیند ردیابی، تکمیل و نظارت بر یک کار از ابتدا تا انتهاست که معمولا با نرم‌ افزار کنترل وظایف انجام ‌می‌شود.

مدیریت و کنترل وظایف چیست؟

به عنوان بخشی از مدیریت پروژه، مدیریت وظایف به افراد، تیم ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا تمام کارهای خود را پیگیری کنند و مطمئن شوند که هیچ چیز نادیده گرفته نمی‌شود یا به زبان ساده وظایف گم نمی‌شوند. کنترل وظایف به صورت ویژه زمانی مفید است که حجم کاری زیاد باشد یا ارتباطات تیمی به دلایلی به سختی انجام می‌شود.

اگر فرآیندی برای دنبال کردن و پیگیری در هر مرحله از پروژه یا فعالیت تیمی خود دارید، احتمالاً تشخیص خطاها، ایجاد تغییرات در موارد ضروری و اعمال تغییرات آسان‌تر خواهد بود.

هر تیم مجموعه خاصی از وظایف را دارد که باید در یک بازه زمانی تکمیل شود. از تعیین ضرب‌الاجل‌ها و واگذاری وظایف گرفته تا نظارت بر پیشرفت امور، و تنها یک فرآیند کارآمد می‌تواند به شما کمک کند تا در همه این موارد به موفقیت دست یابید.

کنترل وظایف چطور به افزایش کارآیی کمک می‌کند؟

۱- افزایش اعتماد به نفس کارکنان

کنترل وظایف، میزان اثربخشی هر کارمند را برجسته می‌کند و باعث افزایش اعتماد به نفس آنها می‌شود و به ایشان کمک می‌کند تا میزان تاثیر مثبت خود را در پروژه ببینند.

۲- حل خلاقانه مسئله

وقتی بتوانید یک مشکل را به بخش‌های قابل مدیریت تقسیم کنید، احتمالاً آن را خلاقانه‌تر حل خواهید کرد. مدیریت وظایف به شما یک نمایش بصری از هر کار در هر مرحله می‌دهد. بنابراین، می‌توانید ببینید مشکل کجاست، چه چیزی نیاز به راه‌حل‌های فوری دارد و در حال حاضر چه راه‌حلی می‌تواند ارائه شود.

۳- بهره‌وری زمان

زمانی که با مهلت‌های زمانی دقیق کار یا روی پروژه‌ای حساس به زمان کار می‌کنید، زمان بسیار مهم است. با کنترل وظایف، می‌توانید ضرب‌الاجل ها را در مراحل ابتدایی پروژه و تقریبا دقیق تعیین کنید.

۴- دسترسی آسان

اگر شما و تیمتان در مناطق مختلف کشور و یا دنیا کار می‌کنید و اگر نیاز فوری به فایلی از پروژه خود دارید، باید منتظر بمانید تا مدیر شما پاسخ نیاز شما را بدهد. به جای اینکه منتظر پاسخ مدیر خود بمانید، می توانید پوشه‌های مشترکی ایجاد کنید که همه به فایل‌های مربوطه دسترسی داشته باشند.

۵- افزایش استقلال

کنترل وظایف به شما کمک می کند روز و زمان خود را بدون اتکای زیاد به دیگران برنامه‌ریزی کنید. این امر وابستگی متقابل وظایف را کاهش می‌دهد و انجام کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

میزیتو، نرم‌ افزار کنترل پروژه

هر مدیر حرفه‌ای برای کنترل وظایف تیم خود به یک ابزار مناسب نیاز دارد. میزیتو، نرم‌افزاری دانش بنیان برای مدیریت پروژه و وظایف بر بستر شبکه اجتماعی است که به مدیران کمک می‌کند کسب‌وکار خود را بهتر مدیریت کنند.

در میزیتو:

· پروژه و یا دسته‌بندی دلخواه خود را ایجاد نمایید.

· وظایف خود و همکارانتان را ایجاد و به آنها انتساب دهید.

· زمان یادآوری برای وظایف تعریف کنید.

· می‌توانید از زمان‌های یادآوری دوره‌ای (تکرار شونده) جهت یادآوری استفاده کنید.

· برای هر وظیفه برچسب‌های دلخواه خود را بچسبانید.

· کارتابل کاری خود را به صورت کامل مشاهده نمایید.

· کارهایی که برای دیگران تعریف کرده‌اید را پیگیری کنید.

- امکان تعریف پروژه و تعریف وظایف

در میزیتو این امکان را دارید که یک یا چند پروژه مجزا با وظایف منحصر بفرد ایجاد کنید. در این پروژه امکان استفاده از بورد پروژه، تقویم فارسی و گانت چارت فارسی برای نظم‌دهی بیشتر به وظایف برای شما فراهم است.

میزیتو، دستیار حرفه‌ای کنترل وظایف

- تعریف وظایف با جزئیات دقیق

بر روی وظایف امکان ثبت جزئیاتی مانند، زمان یادآوری، مهلت انجام، قابلیت تکرار، وزن وظیفه، چک لیست برای وظیفه، وظیفه برای چند نفر، وظیفه با تایید کننده، برچسب، درصد پیشرفت، منشن افراد، توضیحات و امکان الصاق فایل وجود دارد.

میزیتو، دستیار حرفه‌ای کنترل وظایف

- امکان مشاهده و بررسی وظایف خود و همکاران

این امکان برای شما فراهم است که تمامی وظایف خود و همکاران را در یک صفحه مشاهده و بررسی کنید. همچنین امکان مشاهده همه وظایف یک تیم کاری بر روی تقویم برای مدیر نیز فراهم شده است. براساس فیلترهایی مانند پروژه، برچسب وظیفه، فرد انجام دهنده یا ایجاد کننده، وظایف را مرتب کنید و خروجی دریافت کنید.

با مطالعه این مقاله مفید قطعاً به این نتیجه رسیده‌اید که مدیریت حرفه‌ای یک پروژه بدون استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت پروژه تقریباً غیر ممکن است.میزیتو بعنوان یک نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین امکان ثبت‌نام و استفاده رایگان را برای تمامی مدیران فراهم کرده است تا در رسیدن به اهداف خود از یک نرم‌افزار مدیریت پروژه مناسب بهره بگیرند.
برای ثبت‌نام رایگان و استفاده از امکانات یک ابزار مدیریت پروژه مناسب و کارآمد و همچنین دریافت مشاوره رایگان از همکاران ما به وب‌سایت میزیتو به آدرس mizito.ir سر بزنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =