نماینده مجلس : اگر درباره حقوق بازنشستگان ، کار به تذکر و طرح سوال برسد مخاطب شخص رئیس‌جمهور خواهد بود، نه سرپرست وزارت کار

 ایلنا نوشت: محسنی بندپی گفت:اکنون درباره مسائلی مثل تعلل در افزایش حقوق بازنشستگان و تعیین تکلیف مستمری‌بگیران سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی و همچنین معلمان مشمول رتبه‌بندی آموزش و پرورش شخص رئیس جمهور باید پاسخگو باشد

در روزهای اخیر تعداد تذکرات شفاهی مجلس به دولت سیزدهم افزایش یافته است. مواردی مثل بحث‌های حمایتی و امدادی که دولت براساس آن وظیفه حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا، حوادث، سیل و… را دارد، افزایش حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان، کنترل قیمت‌ها بنابر تعهد دولت به مجلس پس از حذف ارز ترجیحی، همه و همه بخشی از مطالبی است که این روزها موجبات افزایش اعتراض نمایندگان خانه ملت به دولت شده است.

محمدعلی محسنی بندپی (نماینده مردم نوشهر و چالوس) در این رابطه با اشاره به وظیفه مقام سرپرستی وزارت کار در بسیاری از این امور گفت: باتوجه به اینکه آقای زاهدی وفا سرپرست هستند و بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس که هنوز حکمی برای ایشان نزده و به ایشان رای نداده است، مسئولیت بسیاری از این اقدامات با شخص رئیس جمهور است.

وی با بیان این مطلب که «اکنون درباره مسائلی مثل تعلل در افزایش حقوق بازنشستگان و تعیین تکلیف مستمری‌بگیران سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی و همچنین معلمان مشمول رتبه‌بندی آموزش و پرورش شخص رئیس جمهور باید پاسخگو باشد» ادامه داد: با احتساب آیین‌نامه‌های مجلس اگر نمایندگان ملت بخواهند تذکر رسمی و اخطار یا حتی طرح سوال داشته باشند، از خود رئیس جمهور این موارد را انجام خواهند داد و مخاطب مجلسی نیز در این شرایط وزارتخانه‌ها شخص آقای رئیسی است.

محسنی بندپی با اشاره به تعدد تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس در رابطه با مسائل فوق به دولت در صحن علنی، اظهار کرد: باتوجه به اینکه دولت درحال تعلل در تعیین تکلیف بسیاری موارد مثل ستاد بحران سیل، بازنشستگان تامین اجتماعی و معلمان آموزش و پرورش است، امکان تذکر غیرشفاهی و طرح سوال از دولت وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بحث تعهد دولت درباره بحث ستاد بحران سیل زدگان، در این مورد توضیح داد: در مورد همه این موارد و احکام صادره حقوقی معلمان در سال ۱۴۰۰ و همین مسئله‌عدم تخصیص بودجه مشخص شده در مجلس درباره بحران سیل، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز باید پاسخگو بوده و از ایشان طرح سوال شود. به ویژه اینکه درباره بحث معلمان و بازنشستگان نیز ایشان نقش دارد. همچنین به این دلیل که شورای نگهبان به‌طور مشخص این بودجه‌ها را تایید کرده است، دیگر هیچ بهانه‌ای قابل پذیرش نیست و وزارت کشور خود مدعی است که باوجود قانون درباره اختصاص ۳۰ درصد از اعتبارات ستاد مدیریت در قالب تنخواه به این وزارتخانه، دولت هنوز چنین پرداختی را انجام نداده است. در این حوزه نیز سازمان برنامه و بودجه باید پاسخگو باشد.

اگر درباره بازنشستگان کار به تذکر و طرح سوال برسد مخاطب شخص رئیس‌جمهور است نه سرپرست وزارت کار!

بیشتر بخوانید :

نماینده مردم نوشهر و چالوس با اشاره به تاکید مجلس بر حفظ قیمت‌های عمومی در شهریور ۱۴۰۰ و تعهد و پذیرش دولت نسبت به این امر گفت: نمایندگان مجلس پس از حذف ارز ترجیحی به شدت بر بحث کنترل قیمت‌ها براساس آنچه تعهد دولت در پیوست برنامه حذف ارز تریجیحی بوده، تاکید داشته‌اند. از جمله آقای سلیمی (عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان) نیز اخیرا به شدت بر این مسئله تاکید داشتند که دولت نباید تعهد خود را درباره حفظ قیمت‌ها در نقطه شهریور ۱۴۰۰ فراموش کند، اما آنچه در جامعه نمی‌بینیم اثر قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ است و تقریبا هیچ کالایی نیست که پس از این تاریخ به جز سوخت و نان گران نشده باشد. حال باید دید نگاه مجلسیان برای بازنگرداندن دولت به مسیر مناسب چیست.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه «آیا مجلس یازدهم به دلیل گرایشات جناحی از پیگیری برخی چالش‌های اقتصادی و اجتماعی مطرح این روزها عقب نشسته و ملاحظه می‌کند؟» جواب داد: اگر دقت کرده باشید، همه نمایندگان در حوزه مسائل مردم واقعا نقش نمایندگی مردم را ایفا می‌کنند. حتی با اینکه این مجلس به برخی وزراء بالای ۲۵۰ رای اعتماد را داده است، شما شاهد آن هستید که سومین وزیر دولت هم اخیرا کارت زرد گرفته است. لذا به نظر ما باوجود هر گرایشی که در مجلس وجود دارد، نمایندگان مردم هیچ تعارفی با دولت ندارند و وظیفه نظارتی خود را که در حقیقت کمک به خود دولت نیز هست، بدون رودربایستی انجام خواهند داد.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =