۵ نفر
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
نکات مهم خرید و فروش زمین در شمال

شمال کشور به دلیل برخورداری از آب و هوای مطلوب، طرفداران بسیاری دارد و همین موضوع سبب شده است که خرید و فروش زمین در شمال از رونق بالایی برخوردار باشد.

در صورتی که قصد فروش زمین در شمال را دارید، لازم است که حتما نکات مهم فروش زمین در شمال را در نظر بگیرید تا بتوانید ضمن رعایت مسائل قانونی و حقوقی، زمین خود را بدون مشکل و با مناسب ترین قیمت به فروش برسانید. برای فروش زمین در شمال، راه های مختلفی وجود دارد اما اگر مایل هستید که آگهی فروش زمین مورد نظر شما را تعداد بسیاری از خریداران مشاهده کنند، می توانید اقدام به ثبت آگهی فروش زمین در سایت معتبر زمین باز نمایید.

فروش زمین در شمال

زمین و ویلا از اموال غیر منقول به شمار می روند که خرید و فروش آن ها مستلزم رعایت اصول و نکات خاصی می باشد. در صورتی که زمین شما از نظر قانونی و حقوقی مشکلی نداشته باشد، می توانید بدون دردسر و با پیدا شدن یک خریدار برای آن، پس از طی مراحل قانونی و اداری، آن را به فروش برسانید.

لازم است در نظر داشته باشید که در زمینه خرید و فروش زمین ، فقط خریدار زمین نیست که باید مراقب جوانب مختلف باشد؛ بلکه لازم است فروشنده نیز نکات و موارد مهم حقوقی و قانونی فروش زمین در شمال را بداند تا بتواند بدون هیچ گونه مشکلی، زمین خود را به فروش برساند. در ادامه به نکات مهم فروش زمین در شمال اشاره کرده ایم:

· در وهله اول باید سند زمین شما آزاد باشد تا بتوانید بر اساس آن مشخصات کامل زمین را در اختیار خریدار قرار دهید.

· قیمت گذاری اصولی در زمینه فروش زمین در شمال بسیار حائز اهمیت است. در واقع شما باید در تعیین قیمت زمین در شمال به محل جغرافیایی آن و قیمت دیگر زمین ها در آن منطقه توجه داشته باشید. بنابراین قیمت زمین باید به گونه ای باشد که برای خریدار توجیه پذیر باشد و بیشتر از ارزش زمین برای مشتریان عنوان نشود. در صورتی که قیمت اعلام شده برای فروش زمین، خارج از مقدار واقعی برای یک منطقه باشد، موفق به جذب مشتری و فروش زمین نخواهید شد. درست است که شما باید زمین خود را برای سودآوری بیشتر به فروش برسانید، اما مطرح کردن قیمتی بالاتر از ارزش واقعی زمین، صرفا فقط خریدار را منصرف خواهد کرد.

فروش زمین در شمال

فروشندگان زمین در شمال علاوه بر توجه به نکات فوق، لازم است که ضمن ارائه مشخصات کامل زمین به خریدار به نکات حقوقی زیر نیز توجه کنند :

· فروشنده زمین در شمال حتما باید در هنگام عقد قرار داد با در دست داشتن اسناد و مدارک معتبر، مالکیت خود را برای خریدار اثبات کند.

· در هنگام فروش زمین در شمال، فروشنده باید قبل از فروش اطلاعاتی شامل نشانی زمین، پلاک ثبتی و ... درج شده در سند را برای خریدار شرح دهد و اسناد و مدارک مربوطه را به خریدار جهت رویت تحویل دهد.

· تا زمانی که فروشنده مبلغ تعیین شده را دریافت نکرده است، نباید سند را به نام خریدار انتقال دهد.

· در صورتی که زمین مورد نظر تحت مالکیت چندین نفر باشد، لازم است که یا همه و یا یک نفر به نمایندگی از دیگر افراد (ثبت شده به صورت محضری در دفترخانه اسناد رسمی) جهت فروش زمین حاضر شود.

· در زمینه فروش زمین و ویلا، هزینه استعلام های محضری شامل انتقال ملک، حق التحریر، هزینه دارایی، مالیات و ... بر عهده فروشنده است اما هزینه دفترخانه به عهده طرفین یا به صورت توافقی خواهد بود.

در شهرهای شمالی، مشاورین املاک کاربلد بسیاری در حال فعالیت هستند که می توانید از آن ها به عنوان یک واسطه مجرب برای ارتباط میان شما و خریدار کمک بگیرید. مشاورین املاک در معامله و خرید و فروش زمین در شمال، می توانند راهنمای خوبی برای شما باشند تا در صورت وجود هر گونه مشکل در زمینه پرداخت هزینه و یا بروز مشکلات حقوقی میان دو طرف قرارداد، عدالت را برقرار کنند.

خرید زمین در شمال

خرید زمین در شمال

پیش از اینکه اقدام به خرید زمین در شمال نمایید، لازم است که از شرایط زمین استعلام بگیرید تا از اینکه زمین مربوطه مشکلی ندارد و کاملا قانونی بوده و درون بافت قرار می گیرد، اطمینان حاصل کنید.

دریافت استعلام از طریق اداره جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی شهر و ... قابل انجام است اما به عنوان خریدار، می توانید از فروشنده نیز درخواست ارائه استعلام زمین مربوطه را داشته باشید. پس از بررسی استعلام و اطلاع از شرایط زمین از جمله نوع کاربری، می توانید تصمیم گیری کنید.

در صورتی که قصد خرید زمین در شمال کشور را دارید و مایل هستید با بررسی چندین مورد، گزینه ای متناسب با نیاز و بودجه ای که برای اینکار در نظر گرفته اید را انتخاب کنید، می توانید از سراسر کشور آگهی های فروش زمین در شمال را در سایت زمین باز مشاهده کنید. صدها آگهی به روز برای فروش زمین در شمال، در سایت زمین باز ثبت شده است که این فرصت را به شما می دهد در هر نقطه ای از کشور که هستید، با بررسی گزینه های مختلف، در نهایت تصمیم گیری بهتری داشته باشید و سپس برای طی مراحل دیگر به زمین مورد نظر در شهرهای شمالی مراجعه کنید.

فروش زمین کشاورزی در شمال

فروش زمین کشاورزی

زمین های موجود در شمال کشور، کاربری های مختلفی دارند. برخی جزو زمین های مسکونی و یا تجاری هستند و خریداران می توانند پس از خرید این زمین ها با دریافت جواز ساخت، اقدام به ساخت ویلا و ... در آن ها نمایند. مساحت کمی از شهرهای شمالی کشور به زمین هایی با کاربری مسکونی اختصاص دارد.

اغلب زمین های این شهرها، زمین های زارعی و یا زمین باغات هستند. نظارت بر روی زمین های زراعی که در بافت زاراعی واقع شده است، بر عهده جهاد کشاورزی می باشد. امکان تغییر کاربری این زمین ها وجود ندارد و برای آن ها جواز ساخت صادر نمی شود. اما امکان تغییر کاربری زمین باغات وجود دارد و خریداران پس از خرید زمین می توانند با پرداخت مبلغی جهت تغییر کاربری این نوع زمین در شمال کشور اقدام کنند.

فروش زمین های کشاورزی در مناطقی که پیشرفت زیادی نداشته است، با قیمت های مناسبی انجام می شود. اما دسته ای از زمین های کشاورزی که دارای سند تک برگ و یا شش دانگ هستند، قیمت های بالاتری دارند. البته فروش زمین های کشاورزی به صورت قولنامه ای و با توافق میان خریدار و فروشنده و با سندهای اصلاحات اراضی نیز امکان پذیر است. اما زمین های کشاورزی که دارای سند شش دانگ و یا تک برگ هستند، ارزش خرید و فروش بالاتری دارند.

ثبت آگهی فروش زمین در زمین باز

شما به عنوان فروشنده زمین در شمال، باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید یک زمین برای خریدار با هدف های سرمایه گذاری و یا ساخت ویلا و سکونت، تصمیم مهمی است و هیچ مشتری چشم بسته اقدام به انتخاب و ورود به یک معامله نمی کند.

بنابراین فروش زمین در شمال طی مدت زمان کوتاه و با قیمتی رضایت بخش برای فروشنده، چندان کار آسانی نیست؛ به خصوص در شرایط حال حاضر که هر خریداری بسیار محتاطانه عمل می کند و مایل است با خرید زمین در شمال سودآوری بالایی را نیز تجربه کند.

در صورتی که مایل به فروش زمین در شمال هستید، لازم است آگهی فروش شما برای تعداد زیادی از متقاضیان نمایش داده شود؛ در واقع اینگونه فرصت بیشتری برای فروش زمین با قیمت عالی خواهید داشت. زمین باز شرایطی را فراهم کرده است که شما می توانید آگهی فروش زمین در شمال را از طریق آن ثبت کنید تا تعداد زیادی از خریداران و متقاضیان خرید زمین در شمال آگهی فروش زمین شما را در سایت زمین باز مشاهده کنند. اینگونه شما قادر خواهید بود به بهترین شکل مورد نظر به هدف خود برسید برای اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت آگهی فروش زمین در شمال به آدرس https://zaminbaz.com/post/3/درج-آگهی-فروش-زمین مراجعه نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1662031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =