با وضعیت فعلی بازار خرید کدام گوشی ها به صرفه است؟

پیشرفت تکنولوژی باعث شده که نیاز انسان‌ها به استفاده از گوشی هوشمند بیشتر شود. قبل از خرید گوشی هوشمند، بهتر است در ابتدا اطلاعاتی در مورد برندهای موجود در ایران به دست آورید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تلفن هوشمند موجود در ایران عبارت‌اند از: سامسونگ، هوآوی، اپل و شیائومی که این روزها طرفداران بسیاری پیداکرده است. هرکدام از برندهای معرفی‌شده، در کنار مزایا و ویژگی‌های خاصی که دارند، معایبی هم به همراه دارند؛ به‌طورمثال، گوشی های اپل عمر بالایی دارند و در باور اکثر مردم، این گوشی‌ها مرگ ندارند، اما گوشی های آیفون هزینه بسیار بالایی دارند و به دلیل استفاده از سیستم‌عامل متفاوت، از برنامه‌های بی‌شماری پشتیبانی نمی‌کند. تا چندین سال پیش، رقابت شدیدی میان گوشی سامسونگ و هوآوی برقرار بود، اما با ورود شیائومی به بازار ایران، این دو برند تا حدود زیادی محبوبیت خود را از دست دادند و به‌اصطلاح شیائومی توانست بازار گوشی را در دست بگیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی هر یک از این سه برند بپردازیم.

گوشی هوآوی

هوآوی اولین شرکت چینی است که توانسته گوشی های متنوعی را وارد ایران کند. گوشی‌های هوآوی کیفیت بسیار بالایی دارند و درعین‌حال از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند، این موضوع باعث ‌شد عده زیادی هنگام خرید گوشی در ابتدا به سراغ محصولات این برند بروند. گوشی های هوآوی طراحی مدرنی دارند و درعین‌حال از ظرافت خاصی برخوردارند که باعث جلب‌ توجه عده زیادی می‌شود. این برند، گوشی‌های بسیار متنوعی را در دسته گوشی‌های پایین رده و میان رده روانه بازار کرده است؛ ازاین‌رو عده زیادی توانایی خرید این گوشی را دارند.

هوآوی رابط کاربری ساده و درعین‌حال زیبایی دارد و اغلب گوشی های آن، سرعت پردازش نسبتاً بالایی دارند. از معایب گوشی هواوی می‌توان به دوربین‌های آن اشاره کرد. دوربین گوشی هوآوی کیفیت پایین‌تری نسبت به گوشی سامسونگ و شیائومی دارد، اما این به معنای کیفت پایین آن نیست. یکی دیگر از معایب این برند، باتری ضعیف است. باتری‌های به‌کاررفته درگوشی هوآوی ظرفیت چندانی ندارند؛ ازاین‌رو با سرعت بیشتری (نسبت به گوشی سامسونگ و شیائومی) باتری آن‌ها تخلیه‌شده و نیاز به شارژ پیدا می‌کنند.

اگر به دنبال یک گوشی میان رده با قیمتی مناسب و درعین‌حال آپشن های متنوعی هستید، خرید گوشی هواوی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

با وضعیت فعلی بازار خرید کدام گوشی ها به صرفه است؟

گوشی سامسونگ

سامسونگ گوشی های متنوعی را از پایین رده تا بالا رده تولید و روانه بازار کرده است. هرکدام از گوشی های سامسونگ، قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند که باعث شده این گوشی از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار باشد. گوشی های سامسونگ به چند سری مختلف تقسیم می‌شوند:

  • سری s و note که از ابتدا پرچم‌ داران این برند بوده‌اند و کیفیت بسیار بالایی داشته‌اند.

  • سری A که برخی از آن‌ها درگوشی‌های پایین رده و برخی دیگر در دسته گوشی های میان رده جای می‌گیرند.

  • سری M را نیز می‌توان در دسته گوشی های میان رده‌ای قرار داد که باتری‌های بسیار قوی دارند.

  • سری J که از گوشی های قدیمی و پایین رده سامسونگ است.

سری A از برند سامسونگ، گوشی های متنوعی را در برمی‌گیرد که محبوبیت و فروش بسیار بالایی داشته است. ابتدای ورود این گوشی به بازار ایران، مصادف بود با رواج و محبوبیت گوشی شیائومی در ایران؛ با این ‌وجود، این سری از گوشی سامسونگ فروش بالایی داشت و درعین‌حال به یکی از رقبای اصلی شیائومی تبدیل شد.

ویژگی‌های گوشی سامسونگ

  • تقریباً تمام گوشی‌های سامسونگ دوربین‌های قوی دارند.

  • صفحه ‌نمایش آمولد باعث شده که کیفیت رنگ بسیار بالایی داشته باشد و عده زیادی تمایل به خرید گوشی سامسونگ داشته باشند.

  • پردازنده‌های گرافیکی بسیار قوی.

  • در عین دسترسی راحتی که به قطعات گوشی سامسونگ وجود دارد، قیمت آن‌ها بسیار بالاست؛ ازاین ‌رو تعمیر آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان و با هزینه بالایی قابل انجام است.

با وضعیت فعلی بازار خرید کدام گوشی ها به صرفه است؟

شیائومی

در سال ۲۰۱۰ جهان تکنولوژی شاهد تولد یک برند جدید به نام شیائومی بود که باهدف ساخت گوشی‌های هوشمند باکیفیت و ارزان فعالیت خود را آغاز کرد؛ این برند توانست به‌سرعت اوج بگیرد و طرفداران خودش را پیدا کند. اولین گوشی این برند در سال ۲۰۱۱ با نام شیائومی mi one در بازار عرضه شد و این شرکت به‌طور رسمی وارد بخش تولید سخت‌افزار شد. شرکت شیائومی توانست در سال ۲۰۱۵ یک رکورد فوق‌العاده را به نام خود در کتاب گینس به ثبت برساند. ظرف مدت ۲۴ ساعت تعداد ۲,۱۱۲,۰۱۰ گوشی هوشمند توسط این برند به فروش رسید!

برند شیائومی با درنظر گرفتن خلاقیت و علم روز در تولید گوشی های هوشمند خود، آن‌ها را به بازار عرضه می‌کند. گوشی های این برند، از سخت‌افزار خیلی خوب و قیمت مناسبی برخوردارند که ارزش خرید بالایی نیز دارند. برای خرید گوشی‌هایی ارزان و درعین‌حال با کیفیت بسیار بالا و قابلیت‌های متنوع، می‌توانید به این برند اعتماد کنید.

ازجمله دلایل محبوبیت این برند این است که برخلاف دیگر کمپانی‌ها، تمرکزش تنها بر روی محتوا و محصولات جانبی انواع تلفن هوشمند است. گوشی های شیائومی در مقایسه با دیگر برندها قیمت خیلی پایین‌تری دارند؛ این در حالی است که ازنظر سخت‌افزاری و توان اجرایی، عملکردی مشابه را با دیگر برندها را دارند.

انواع گوشی های شیائومی

گوشی‌های شیائومی در سری‌های مختلفی طراحی و تولیدشده و به فروش می‌رسند:

  • گوشی‌های سری Xiaomi (Mi سابق):

از گوشی‌های اصلی شیائومی که شامل پرچم‌داران و مشتقات آن‌ها می‌شود. نام‌گذاری این سری با اسم خود این شرکت صورت گرفته است. گوشی‌های این دسته را قبلاً با برند Mi می‌شناختند. این گوشی‌ها شامل سری‌های، گوشی‌های سری X و i، سری T، سری Lite، سری Xiaomi Mix، سری Mi Note، سری Mi A، سری Mi Max و... می‌شوند. شیائومی اخیراً اعلام کرده است که از نام کمپانی در نام‌گذاری گوشی‌ها استفاده می‌کند و سری Mi را کنار می‌گذارد.

  • گوشی‌های سری Redmi:

سری Redmi در آغاز به‌عنوان خط تولیدی متنوع با طیف قیمتی متفاوت راه‌اندازی شد و در زمانی کوتاه به‌عنوان پرفروش‌ترین سری این شرکت دست‌یافت. سال ۲۰۱۹، سری Redmi به برندی مستقل تبدیل شد. تمرکز اصلی Redmi روی تولید گوشی‌های میان رده است. سری‌های این مدل شامل سری Redmi Note، سری Redmi K و... می‌شود و همواره جدیدترین گوشی شیائومی در این برند تولید و عرضه می‌شود.

  • گوشی‌های برند Poco:

این سری، از خانواده گوشی‌های برند شیائومی بود و درنهایت مانند ردمی به یک برند مستقل تبدیل شد. گوشی‌های این برند همچنان به‌عنوان جزئی از گروه موبایل شیائومی شناخته می‌شوند. سری‌های این برند شامل سری Poco C، سری Poco M، سری Poco X، سری Poco F، سری Redmi K است.

  • گوشی‌های Black Shark:

این برند، خط تولیدی از برند شیائومی محسوب نمی‌شود، بلکه بلک شارک استارتاپی برای تولید گوشی‌های گیمینگ است. تأمین بودجه، پشتیبانی و تولید محصولات بلک شارک به‌واسطه شیائومی صورت می‌پذیرد.

ویژگی‌های گوشی شیائومی

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برند به شرح زیر است:

  1. باتری‌های به‌شدت قوی و ماندگار

  2. امکانات سخت‌افزاری متنوع و باکیفیت

  3. دوربین‌های بسیار قوی

  4. دوام و عمر بالای گوشی که باعث شده میزان خرید گوشی شیامی بالا باشد

  5. قیمت‌های بسیار مناسب

  6. از نقاط ضعیف این گوشی، می‌توان به وزن بالای آن اشاره کرد

جمع‌بندی

درنهایت می‌توان گفت اگر به دنبال خرید گوشی به‌صرفه و باقابلیت‌های متعددی هستید، خرید گوشی شیائومی بهترین انتخاب برای شماست. امروزه سامسونگ و شیائومی با هم رقابتی تنگاتنگ دارند که می‌توان گفت تعدد و تنوع در انواع گوشی‌های شیائومی باعث شده که این برند فروش بیشتری را تجربه کند. سعی کنید قبل از خرید گوشی، نسبت به دریافت اطلاعات، خصوصاً درباره قیمت گوشی شیائومی از چند مرجع معتبر اقدام کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1662057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =