بهداشت آب در چهارمحال و بختیاری صددرصد تامین است

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به بارندگی های شدید در هفته‌های گذشته و جاری شدن سیلاب در اکثر نقاط استان و قطعی های آب گفت: خوشبختانه تاکنون بیماری گوارشی یا طغیان و اپیدمی ناشی از آلودگی آب در استان گزارش نشده است.

دکتر علی احمدی در گفتگوی زنده تلویزیونی افزود: با محوریت استانداری و همکاری های خوب بین بخشی دستگاه های اجرایی و همراهی مردم، شرایط نظارتی به گونه ای فراهم شده است که روزانه، حتی در دقیقه و ثانیه تمامی تانکرهای آب رسانی و چرخه توزیع آب و شبکه های آب رسانی و مخازن آب حتی در نقاط دور دست و روستاها با همکاری و سخت کوشی همکاران بهورز و مهندسین بهداشت محیط کلر سنجی شده و در صورتی که از نظر مقدار کلر باقی مانده کمتر از حد استاندارد باشد به اطلاع شرکت آب و فاضلاب رسانده و کلر مورد نیاز تامین می شود.

وی، از انجام قریب به ۹۰۰ مورد کلر سنجی آب خبر داد و در ادامه از مردم خواست، شستن دست ها قبل از خوردن غذا و پس از توالت رفتن و پیش از دادن غذای کودکان با صابون و آب موجود را مد نظر قرار داده و پیش از مصرف سبزی و میوه گل و لای آن را به خوبی شسته و آنها را ضدعفونی نمایند تا در شرایط کنونی از بروز بیماری های منتقله از آب و غذا پیشگیری شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه یادآور شده، آب تانکرهای آب رسانی با دستگاه کلر سنج تا زمان رسیدن به محل توزیع توسط مهندسین بهداشت محیط اندازه گیری می شود.

به گفته وی، در روزهای ابتدایی مشکلات اندکی در برخی روستاهای شهرستان کوهرنگ، خانمیرزا و اردل وجود داشت که مرتفع شد و هم اکنون بهداشت آب صددرصد تامین شده است.
دکتر احمدی در ادامه ضمن توصیه به صرفه جویی در مصرف آب و اطمینان از سلامت آب مصرفی افزود: اگر آب را از جای دیگری تامین می نمائید از کلر مادر استفاده کنید.

وی اضافه کرد: کلر مادر در مراکز بهداشتی استان و حتی خانه بهداشت ها توزیع می شود و می توان چند قطره آن را در ۲۰ لیتر آب مخلوط کرد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: همچنان همکاران ما رصد می کنند تا اتفاقی نیفتد تا مردم در شرایط مضیقه آب با مشکل دیگری مواجه نشوند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1662384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =