کرباسچی در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات رفسنجانی : آیت الله هاشمی معتقد بود نمی‌توان کسی را به زور هدایت کرد

منبیان نوشت: رجایی، مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی گفت : سال ۷۸ سال بسیار پر حادثه‌ای بود ۱۵ حادثه مهم از جمله بازداشت غلامحسین کرباسچی، قتل‌های زنجیره‌ای، حمله به کوی دانشگاه، ترور حجاریان، خودکشی یا قتل سعید امامی، استیضاح وزیر ارشاد آقای مهاجرانی و … است. 

مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات آیت‌الله هاشمی با نام حضور و انصراف گفت: همین که مرحوم هاشمی رفسنجانی دست به قلم برد و خاطرات خود را در زمان حیات منتشر کرد اقدام بزرگی است.

غلامعلی رجایی، مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات آیت‌الله هاشمی با نام حضور و انصراف گفت: همین که مرحوم هاشمی رفسنجانی دست به قلم برد و خاطرات خود را در زمان حیات منتشر کرد اقدام بزرگی است.

وی افزود: سال ۷۸ سال بسیار پر حادثه‌ای بود ۱۵ حادثه مهم از جمله بازداشت غلامحسین کرباسچی، قتل‌های زنجیره‌ای، حمله به کوی دانشگاه، ترور حجاریان، خودکشی یا قتل سعید امامی، استیضاح وزیر ارشاد آقای مهاجرانی و … است.

وی افزود: آقای هاشمی خیلی موافق برای کمک ‌به خود نبود و ایشان در انتخابات می‌گفت نیاز به سفر استانی و تبلیغات میدانی نیست.

کرباسچی در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات رفسنجانی : آیت الله هاشمی معتقد بود نمی‌توان کسی را به زور هدایت کرد

بیشتر بخوانید :

آنچه از هاشمی رفسنجانی نزد خدا است، از بین رفتنی نیست

دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی گفت: آنچه از هاشمی رفسنجانی نزد خدا است، از بین رفتنی نیست، حالا هر که هر چه می‌خواهد بگوید.

غلامحسین کرباسچی شهردار پیشین تهران و دبیرکل پیشین حزب سازندگی در مراسم رونمایی از تازه‌ترین کتاب خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: آقای محسن هاشمی گفتند یکی از بیشترین اسامی که در این کتاب آورده اسم شما هستید و لازم است صحبت‌هایی در این زمینه انجام دهید. وی افزود: من خودم را مثال می‌زنم که اگر ماها در کنار آقای هاشمی نبودیم چقدر زندگی اجتماعی ایشان متفاوت می‌شد.

کرباسچی با اشاره به محتوای کتاب خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی ادامه داد: این کتاب خاطرات می‌تواند به ما بیاموزد که به چه صورت زندگی کنیم و در عمر ایشان شریک باشیم. البته این کتاب‌ها جنبه علمی و تحقیقی دارد کما اینکه بنابر نظر یکی از علمای قم این کتاب را می‌توان از نظر فقهی مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار کرد: مرحوم هاشمی در هدایت قائل به فخر رازی و مرحوم سید مصطفی خمینی است به این معنی که نمی‌توان کسی را به زور هدایت کرد. در رابطه با مسائل فرهنگی تهران هاشمی رفسنجانی اعتقاد داشت، وضعیت خودش باید ادامه پیدا کند. همه افرادی که می‌خواستند در روزی اقدامی انجام بدهند امروز متوجه شکاف بین نسلی شدند.

کرباسچی در پایان یادآور شد: آنچه از هاشمی رفسنجانی نزد خدا است، از بین رفتنی نیست، حالا هر که هر چه می‌خواهد بگوید.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1662893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =