عدالت‌‍محوری و ارائه پاسخ شفاف به مراجعین رویکرد سازمان در دولت مردمی است

مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: گشاده‌رویی، تکریم ارباب رجوع، ارائه پاسخ شفاف به مراجعین و بهره‌گیری از رویکرد مشاوره‌ای برای رفع مشکلات مردم، جزو تاکیدات رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در دولت مردمی است و توسط این مدیریت با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، سید نبی‌الله موسوی اظهار کرد: در آموزه‌های دینی ما بر بازرسی از فرآیندها تاکید شده است و امام علی(ع) در فرازهایی از نهج‌البلاغه در خصوص نظارت، ارزیابی و بازرسی می فرماید: " ای مالک تمام کارهای کارگزارانت را تحت نظر بگیر و بازرسانی مخفی از کسانیکه اهل صدق و وفا هستند بر آنان بگمار، زیر نظر داشتن امور کارگزاران بصورت پنهان و مخفی آنان را وادار به امانت داری و مدارا بارعیت می نماید."

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با اصلاح‌های فرآیندهای این مدیریت هم در حوزه بازرسی و نظارت و هم در حوزه رسیدگی به شکایت رضایت مراجعین را به میزان چشمگیری افزایش دهیم.مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در رویکرد جدید سعی می‌کنیم با افزایش نظارت بر حسن انجام امور واحدهای سازمانی از ایجاد تنش‌ها و تعارضات پیشگیری کنیم و در صورتیکه به هردلیل چالشی بین ارباب‌رجوع و یکی از واحدهای سازمانی به وجود آید، با پیگیری به هنگام و ارائه پاسخ شفاف بهترین نتیجه که منتج به رضایت ارباب رجوع باشد، کسب شود.

موسوی با تاکید بر استقرار نگاه نظارتی بر واحدهای سازمان، افزود: میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و فرآیندهای سازمانی، نحوه برخورد مدیران وکارکنان با ارباب رجوع و پیگیری تخلفات و نارضایتی‌های احتمالی از مهمترین اهدافی است که توسط بازرس‌های سازمان سنجیده می‌شود.

مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: هم‌اکنون شهروندان می توانند از طریق دیدارهای مردمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان، مراجعه حضوری و استفاده از سامانه‌های های دیجیتال رسیدگی به شکایات با ما در ارتباط باشند.

به گفته وی سامانه شکایات سازمان بازرسی کل کشور به نشانی www.shekayat.bazresi.ir، سامانه رسیدگی به شکایات در سایت سازمان به نشانی www.Qeshm.ir ، سامانه ارتباط مردمی سامد نهاد ریاست جمهوری به نشانی www.۱۱۱.ir از جمله ابزارهای هستند که مردم می توانند با ثبت درخواست در آنها پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

موسوی یادآور شد: صندوق‌های رسیدگی به شکایات مستقر در واحدها سازمانی و تلفن گویایی ۰۷۶۳۵۲۵۲۹۵۲ از دیگر پل‌های ارتباطی سازمان با شهروندان برای دریافت گزارش‌ها و درخواست‌های واصله هستند.

مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پاسخگویی و مردمداری در واحدهای سازمانی را ارتقا دهیم و در این مسیر ارتقای فرهنگ سازمانی در راستای پاسخگویی به ارباب رجوع را جزو اولویت‌های کاری خود می‌دانیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =