هشدار در باره سهمیه یواشکی کنکور برای فرزندان اساتید دانشگاهها در رشته های پزشکی

شرق نوشت : خبری در فضای مجازی به‌ویژه در گروه‌های پزشکی در حال دست‌به‌دست‌شدن است که حکایت از این دارد که یک نوع سهمیه جدید برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها وجود دارد که تصویب و اجرای آن در فضایی محرمانه و غیرشفاف انجام شده است.

در واقع آنچه متوجه شده‌ایم این است که «براساس پیشنهاد مشترک وزرای علوم و بهداشت، طرح اعمال یک سهمیه ویژه برای فرزندان هیئت علمی کشور تصویب شده است».

در تعدد اخبار مربوط به برجام و معیشت و سیل و قتل، این‌گونه خبرها چندان توجه عمومی را موجب نمی‌شود، اما واقعیت این است که اخباری که در آینده جمع کثیری از مردم تأثیر خواهند گذاشت، اصلا کم‌اهمیت نیستند.

دردناک است که خبر وجود 26 نوع سهمیه مختلف در کنکور سراسری‌ای که ماه گذشته اعلام شد هم حساسیتی را برنینگیخت و ناراحت‌کننده است که اعتراضات گاه و بیگاه فضای رسمی یا رسانه‌ای یا مجازی به انواع و اقسام سهمیه‌ها تنها منجر به این شده که مسئولان شورای انقلاب فرهنگی از بازنگری و دسته‌بندی این سهمیه‌ها بگویند.

شکی نیست که در شرایط خاص کشور در مقاطعی شرایطی ویژه‌ برای افرادی که به دلایل موجه امکان رقابت عادلانه در کنکورها و آزمون‌ها را نداشتند، باید در نظر گرفته شود، اما متأسفانه شرایط ویژه و مقاطع زمانی محدود به کام آنها که می‌توانستند خود یا خانواده و نزدیکان خود را دارای امکان برتری کنند خوش آمده است و شاهد هستیم که با وجود آنکه کشور در شرایط خاص و ویژه‌ای قرار ندارد، سهمیه‌ها و سهمیه‌ای‌ها بیشتر و بیشتر شده‌اند و این موضوع به‌ویژه در مقاطع تحصیلی تکمیلی و مثلا رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی، آشکارا یکی از دلایل برآورده‌نشدن آرزوهای نخبگان بدون سهمیه‌ای کشور و تمایل آنان به مهاجرت از کشور است.

متأسفانه باید به این نکته اشاره کرد که در ساختار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکثریت مسئولان و تصمیم‌سازان و مدیران حال حاضر برخوردار از این امتیازات بوده و هستند و طبیعی است که «رطب خورده منع رطب چون کند؟».

در نهایت اینکه با طرح‌های عجیب و غریبی مثل افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و پذیرش دانشجوی پزشکی در شهرهایی که امکان آموزش‌دادن مناسب به دانشجویان پزشکی را ندارند و این اعمال سهمیه‌های مختلف و بی‌انگیزگی آشکار بسیاری از نخبگان برای ورود به رشته‌های تخصصی و مهاجرت بسیاری از پزشکان جوان، سطح کیفی پزشکی ایران را تحت تأثیر قرار خواهد داد و باعث افت آشکار آن خواهد شد.

در حالی که این روزها کیفیت ارائه خدمات پزشکی و سطح مهارت‌های پزشکان و کادر درمان ایران در منطقه کم‌نظیر یا بی‌نظیر است، اما در آینده پزشکانی تربیت خواهند شد که این سطح از توان و نخبگی را ندارند و آموزشی در این سطح هم نخواهند دید.

قطعا در آینده با حسرت از دوران «باشکوه» پزشکی ایران یاد خواهد شد و درباره دلایل افت و بروز مشکلات در ساختار آموزشی آن سیاهه‌ها نوشته خواهد شد، اما احتمالا در آن زمان هم کسی از این نخواهد گفت که دلسوزان بارها «هشدار» دادند اما «منافع» نگذاشت که این هشدارها شنیده شوند یا به آنها ترتیب اثر داده شود.

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    104 4
    کاش نمایندگان در ساختمانی شیشه‌ای می‌نشستند تا مردم از بیرون شاهد مذکره‌ها و نطق‌ها و رای گیری آنان باشند. گرفتاری کشور در این است که تصمیم‌ها در اتاق‌های تاریک و پشت درهای یسته گرفته می‌شود.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      107 4
      بنده به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه مخالف وجود هرگونه، تاکید می کنم هرگونه سهمیه برای پذیرش در دانشگاه هستم.
    • محمد IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      59 3
      من خودم فرزند کنکوری داشتم و عضو هیئت علمی هستم، فرزند یک هیئت علمی اگر بخواد با سهمیه بیاد به یک رشته( پزشکی، دندانپزشکی و ...) قطعا شایسته نشستن روی آن صندلی را ندارد. آن صندلی جای کسی هست که از هر نظر ( هوش، تلاش و ...) لیاقت آن را دارد.
  • شروین IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    67 5
    «رطب خورده منع رطب چون کند؟»
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    106 5
    چه بسا در آینده نه چندان دور فرزندان همین انسان هایی که سبب این رانت غیر انسانی شده اند توسط همین پزشکان کارنابلد جراحی و ناقص شده یا فوت کنند
  • ناشناس IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    عزیز ، برو به سهمیه 25 درصد و سایر سهمیه های باد آوررده گیر بده که نمره و امتیاز آنها در حد یک افتضاح است و در روی صندلی دانشگاهی که حق آنها نیست می نشینند .
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      59 3
      پاس کاری نکنید هر دو ناپسند است.
    • GB ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      39 2
      احسنت. سهمیه هایی که ارتباطی با یچه های ما ندارد و نقشی در آن ندارند. سهمیه هایی که تاریخ آنها گذشته است اما به شکل های مختلف شاخ و پر میدهند. نتیجه این سهمیه ها هم ورود پزشکان و مهندسین بیسواد به جامعه است.
    • م IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      1 3
      رتبه ۲۰۰هزار کشوری قبل شده پزشکی دانشگاه تهران...چون پدرش استاد دانشگاه ست
  • مردم IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    40 2
    عالی بود .تشکر و درست
  • فرشته IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    25 83
    من از اعضای دانشگاه هستم و در این خصوص پرس و جو های زیادی از دانشگاه داشتم چنین چیزی صحت ندارد. در گروه های پزشکی سهمیه ای برای اساتید اعمال نمی شود صرفا در رشته های غیر پزشکی سهمیه جابجایی مکان وجود دارد به شرط داشتن 90 درصد امتیاز آخرین فرد قبولی و ضمنا در صورت جابجایی روزانه تبدیل به شبانه می شود.
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      31 1
      زشته استاد دانشگاه دروغ بگه. دوست من خودش از علوم پزشکی کرمان اومد سراسری شیراز رشته اش هم پزشکی بود
    • رضا IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      1 2
      استاد دروغگو ندیده بودیم که به لطف شما دیدیم،من دانشجوی علوم پزشکی ام،فساد و رانت و سهمیه بیداد میکنه در دانشگاه های علوم پزشکی،نه فقط هیئت علمی صد مدل سهمیه دیگه هست..
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    60 27
    من مخالف افزایش پذیرش پزشکی بدون زیر ساخت ها هستم
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      41 14
      برای چی؟ برای اینکه خیلی از شما پزشکان بتونید بیماران رو در انحصار خودتون دربیارید و بچاپید؟؟ درست کاری که در صنعت خودروسازی میشه .
    • US ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      31 6
      چطور از سال 1368 تا امسال 1401 هنوز زیر ساخت ها درست نشده که پذیرش پزشک ثابت مونده و کمتر هم شده؟ بگو انحصار دوست داریم تا همیشه پشت در مطبمون 100 نفر مریض منتظر ویزیتمون له له بزنن و قربون صدقه مون برن.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    50 19
    این خبر شایعه هست برای منحرف کردن اذهان مردم از بعضی از سهمیه ها سهمیه ها یی که اگر برگه را سفید بزنی دانشگاه یک رشته خوب قبول میشوی و در ادارات هم با ان همیه راحت استخدام میشوی
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    43 29
    چیزی به عنوان سهمیه یواشکی نمیتونه وجود داشته باشه. سهمیه باید مصوب و طبق قانون از طرف سازمان سنجش اعمال شود. چیزی که گاهی وجود داره تسهیلات انتقال است نه سهمیه! یعنی فرزند هیئت علمی بتوان منتقل شود و آن هم طبق دستور العملی است (کسب یک حداقل نمره و....) بنابر این سهمیه ای نیست و جای کسی گرفته نمیشود این اخبار صرفاً یک جنجال رسانه ای است تا بر وجود تعداد زیاد سهمیه های موجود سرپوش گذاشته یا توجه ها را از آن دور کند و گرنه تعداد افراد استفاده کننده از این تسهیلات خیلی کمتر از تعداد سهمیه های موجود فعلی است و باز تاکید می‌شود که این تسهیلات انتقال است نه سهمیه قبولی!
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      36 11
      معلومه خودت هم از این داستان نفع میبری
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      9 2
      همین اندازه هم که شما می‌فرمایید نارواست و با شایسته‌سالاری تعارض دارد.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    23 1
    خب این سهمیه فرزندان در چه زمینه ای هست؟ وقتی میگید معلوم شده سهمیه ای تصویب شده حتما معلوم هست موضوع و مفادش چی بوده دیگه! موضوع تکراری نباشه
  • . IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 1
    ای باباااااااا
  • عذرا IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    54 6
    ۲۶ نوع سهمیه بعلاوه چند نوع تقلب بعلاوه خرید صندلی اینها همش باعث میشه کنکور ایران مزخرفترین کنکور دنیا باشه .شما حتی باید سهمیه منطقه رو بردارید چه برسه به سهمیه های دیگه .چونکه الان عصر کامپیوتر و اینستا و هزار تا خدمات دیگه هست دانش اموزی که تو منطقه محروم هست هم میتونه اگر بخواد هر چیزی رو از اینترنت سرچ کنه و یا از راه دور بخونه بنابراین سهمیه منطقه به نظرم خیلی بی منطقی هست چه برسه به سهمیه های دیگه کسی رو میشناسم علوم کامپیوتر اونم با سهمیه پدرش قبول شده باز هم رفته دانشگاه اومده رشته تحصیلی و به مهندسی کامپیتر تبدیل کرده به خاطر سهمیه و باز به خاطر سهمیه دانشگاه رو به دانشگاه تهران تبدیل کرده به خاطر سهمیه باز بیان بگن نه ما از سهمیه پدرمان استفاده نکردیم
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      9 10
      این حرف از اساس غلط است! دقیق ترین سهمیه همین تفکیک مناطق است. تفاوت منطقه به معنی تفاوت کیفیت در آموزش هم است. امکانات تحصیلی در مدارس شمال تهران با شهر یا روستای دور افتاده ای که بدون حداقل امکانات است یکی نیست. اما وجود سایر سهمیه هایی که افراد به دلایل مختلف از آن بهره می برند و با درصدهای بسیار پایین به رشته های بسیار خوب وارد می شوند اشکال دارد و باعث افت تحصیلی شده است. سهمیه هیات علمی هم حذف شده است و این شایعات درست نیست. اگر هم باشد طرف باید ۹۰ درصد آخرین فرد قبولی در آن رشته محل را بیاورد تا بتواند ورود پیدا کند که نه تعداد آنها زیاد است و نه باعث افت کیفیت تحصیلی می شود. همین روزنامه بهتر است راجع به همان سهمیه های استعداد کش و بی انگیزه کن حرف بزنند!
    • سورنا IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      1 1
      جواب به کسی که سهمیه ی منطق میگه باید باشه نفر اول با پدر و مادری تحصیل کرده در مدرسه ی تیزهوشان در این عصر که برنامه های ترب دیوار دی جی کالا وجود داره بهش منطق سه دادن به من جواب بده من که تو دولتی با ۵ زنگ خالی در مدرسه دولتی درس میخوانم محرورم یا خانم که تو تیزهوشان درس میخونه
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    40 3
    واقعا هیچ حرفی نمیشه زد جز تاسف....
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    56 6
    حق بچه های مردم را می خورند..انشالله سرنگون بشن
  • ناشناس IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    34 10
    آموزش پزشکی باید به وزارت علوم واگذار کرد تا شاهد چنین موضوعاتی نباشیم
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    17 3
    برای ثبت نام کنکور سهمیه یواشکی وجود نداشت ،این سهمیه یواشکی از کجا اومد 🤣🤣🤣
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      0 1
      برای ثبت نام در کنک سهمه ای وجود ندارد برای قبولی سهمیه وجود دارد
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    32 6
    این یه ظلم غیرقابل تحمله اگه صحت داشته باشه قطعا درمجلس تجمع خواهیم کردمردم عادی جرمشون چیه چرا سهمیه پدرمردم رو درآورده یا سوادنداره با احتساب سهمیه رتبش از۳۰هزارمیادبرا۶۰اونوقت با بیسوادی کامل میشه دکترمملکت جون مردم تودستشه چرا دم از اسلام وعدالت میزنیم ؟توچی عدالت رعایت میشه ؟
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    35 6
    40 درصد ورودی دانشگاه با سهمیست بعد شما به این گیر دادید
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    23 11
    عضو هیات علمی باید خر باشه وقتی می دونه توی دانشگههای ما چه خبره آینده بچه شو بده دست اینا. یه بررسی کنید متوجه میشید بچه های مدیران وزارت و سنجش و دانشگاهها هیچکدوم مزاحم شما عزیران در اشغال صندلی های بی کیفیت و فرایند فاجعه بار علم در ایران نیستند و اغلب در دانشگاههای خوب دنیا تحصیل می کنند. بنابراین نگرانی شما بی مورده.
    • بنده خدا ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      در این مورد بعضی افراد از سهمیه استفاده کرده و مدرک مورد نظر رو میگیرن شاید اصلا به رشته و ررنامش کاری نداشته باشن و فقط برای منافع جانبیش یا رفتن به خارج از این مساله سود میبرن اصل قضیه اینه که چارچوبها رو درست کنند
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    34 0
    سالهاست که در کنکور سهمیه های رانتی برای افراد مختلف وجود دارد. اون خدمات کم نظیر که در گزارش یاد شده توسط پزشکانی است که از مناطق محروم و بدون سهمیه در کنکور در دانشگاها پذیرفته و با رنج فراوان پزشک و پرستار شدن
  • حمید IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    6 1
    سلام خدا کنه اینجوری نباشه ، بنظر من نباید سهمیه باشه و بر اساس شایسته سالاری عمل بشه چون وقتی افراد با توان تر و با استعدادتر انتخاب بشند ، فردا کار بهتری هم به جامعه ارایه می دهند ، و خود این افراد هم در دانشگاه اذیت نمیشن
  • داود IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    9 0
    این سهمیه های حق و نا حق چیز جدیدی نیست سال ها است که این سهمیه ها حق خیلی ها را ضایع کرده و باعث شده خیلی ها به جایگاه واقعی خودشان نرسند و نخبه های واقعی از کشور خارج بشوند و در دراز مدت بهره ی هوشی مردم ایران کمتر و کمتر بشود متاسفانه و هزاران افسوس از این همه بی عدالتی
  • آرام IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    12 1
    مایی که هیچ سهمیه ای نداریم باید دیگه بریم بمیریم با این مصوبه جدیدم که همه چی به ضرر ماست
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    10 9
    این خبر کاملا کذب و‌نادرسته ،چنین چیزی به هیچ عنوان وجود نداره
  • بویراحمد IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    8 0
    اینا نخ و قیچی دست خودشونه هر طور میخاهند می برند و می دوزند در این کشور هر که مسیول میشه بعد از جیبش در فکر استخدام فامیل و بچه هاست کسی که به فکر مردم فقیر نیست
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      0 0
      عزیزم وجود داره هست که میگم
  • رمضان IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    9 0
    مجلس انقلابی و دولت انقلابی برا فرزندان خودشان لایه تصویب می کنن تا بتونن بدون دغدغه وارد رشته پزشکی بشه و دانش آموزان نخبه بدون سهمیه قضا بلای آنها شوند آخ بخت بد مردم عادی وبیچاره
  • نورالله گرشاسبی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    13 1
    اینکه اکثر فرزندان پزشکان پزشکی قبول میشوند اصلا پذیرفتنی و معقول نیست یا رانت است یا خرید صندلی
  • Liza IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    7 0
    اون از سهمیه اون از امکانات اموزشی نابرابر اون از تقلب ،واقعا بی عدالت بیداد میکنه بعد یه عده میان میگن چرا بزرگ ترین ارزوی جوونای مملکتمون رفتنه واقعا هنوز نفهمیدین چرا؟
  • مرضیه IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    12 0
    اگه سهمیه ها حذف بسه حق به حقدار می رسه ولی کو گوش شنوا
  • ح ر IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 0
    سهميه نمايانگر نگاه قانونگذاران، مجريان و نهايتا جامه ايست كه سهميه برش اعمال ميشود. تحصيل در رشته دانشگاههاي تاپ بعنوان ماحصل اعمال سهميه در كنكور، نه تنها كاركردي در تضاد و جبران تبعيضات آموزشي گذشته ندارد؛ بلكه تبعيضات تحصيلات عاليه را نيز پيش فرض جامعه ميسازد
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    14 0
    بااین همه سهمیه بدورازعدالت فقط باعث تخریب آینده افراد بدون سهمیه وبخصوص کشور میشوید ازخدامیخوام زجربی عدالتی که درحق فرزندان ماکردید،درهمین دنیا ببینیدتاعبرتی برای دیگران باشد
  • ali IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    چرا شرایط منصفانه و برابری برای داوطلبان مهیا نکنید سهمیه هر نوعش حرام است عامل فساد عقب گرد نفرت و بی انگیزگی ....
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    3 0
    سلام ما خودمون هیات علمی هستیم از این خبر کاملا کذب متعجب شدم کدوم سهمیه که خودمون خبر نداریم این فقط برا اینه که ذهن ما مردم از سهمیه های غیر منصفانه که میدهند منحرف بشه به چیز دیگه وگرنه فرزند من ۲سال پشت کنکور موند با وجود اینکه درس خون هست ولی امان از تقلب و سهمیه های غیر عادلانه
  • اسماعیل IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    لعنت بر بی عدالتی (همه سهمیه ها) دانشگاه با سهمیه بازی تباه میشود
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    یکی که باباش هیات علمی هست و بابت کاری که می کنه حقوق می گیره چرا باید سهمیه ویژه داشته باشه ؟
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    پول بده ، رانت داشته باش صندلی پزشکی تحویل بگیر دانشگاه های بین الملل ایران دیده شده ۵۰ میکروسکوپ خریدن هدیه کردن یک صندلی دندان تحویل گرفتند
  • داود IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    به‌عنوان یک هیات علمی مخالف هرگونه سهمیه و امیتاز که صبغه تبعیض دارد هستم و معتقدم دانشگاه باید خود را از این مسائل بپالاید .
  • ناشناس IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 1
    سلام هرروز یک سهمیه دیگه اضافه میشه چندین سهمیه تاحال شنیده بودیم فقط این یکی راکم داشتیم اصلأ این قانون سهمیه خانوادگی نباید به درس ودانش آموز ربط بدهند ربط دادن انواع سهمیه خانوادگی دربین دانش آموزان نوعی حق کشی است بین دانش آموزان بدون سهمیه نوعی پرورش بیسوادی است درس ونمره مدرسه و دانشگاه ملاک باید فقط زحمت ونمره باشد نه اینکه انواع سهمیه های خانوادگی واقعاً جای تعجبه
  • ناشناس IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    1 0
    کاش یک درصد ازتوجهی که به آقازاده ها میکنن رو به طبقات پایین جامعه هم میکردن بی عدالتی درنظام آموزشی بیداد میکنه
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    2 0
    توراخداهمه سهمیه رابردارید تاعدالت برقرارشود کسی که بدون تلاش برود جای کسی که شبانه روز تلاش کند این سهمیه نیست اسمش دزدیه هست
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    فرزندان مسئولان اگرتوانایی وتلاش داشته باشند مثل بقیه مردم عادی وباتوکل به خدا می‌توانند ازراه حلال وبدون سهمیه وخوردن حق مظلوم وارد دانشگاه شوند ان شا ،الله