ادعای الجزیره درباره متن پیشنهادی توافق احیای برجام

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه مدعی شد: پیشنهاد اروپا برای احیای توافق هسته‌ای شامل ۴ مرحله و دو دوره زمانی است که هر کدام از آن‌ها ۶۰ روز طول خواهد کشید.

شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه که سطح آن را مشخص نکرد، مدعی شد: پیشنهاد اروپا برای احیای توافق هسته‌ای شامل ۴ مرحله و دو دوره زمانی است که هر کدام از آن‌ها ۶۰ روز طول خواهد کشید.

به گفته این منابع، روز نخست پس از امضای توافق هسته ای، تحریم‌ها علیه ۱۷ بانک و ۱۵۰ نهاد و مؤسسه اقتصادی ایران لغو خواهد شد و در مقابل تهران به تدریج از تدابیر هسته‌ای که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اتخاذ کرد، عقب نشینی خواهد کرد.

این منابع افزودند: امضای توافق با آزادی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کره جنوبی همراه خواهد بود و در طول دوره ۱۲۰ روزه پس از امضای توافق هسته ای، ایران ۵۰ میلیون بشکه نفت را به عنوان بخشی از ساز و کار راستی آزمایی درباره اجرای توافق صادر خواهد کرد.

منابع مذکور مدعی شدند: توافق پیشنهادی شامل صادرات روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت، ۱۲۰ روز پس از امضای توافق خواهد بود و متن توافق بر پرداخت غرامت توسط آمریکا در صورت خروج مجدد از توافق هسته‌ای تأکید می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =